• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Mer än ett halvår sedan jag postade här, det får bli bättring. Trevlig helg!

IMG_0381.jpeg

IMG_6085.jpeg

Blivit sugen på att prova Omega… har en vintage speedmaster men annars har jag knappt provat Omega överhuvudtaget tidigare. Funderar på någon av dessa tre… lutar åt 007-edition just nu :) All input välkomnas!
Klart du ska ha en Seamaster👍
007 är den snyggaste enligt mig, men den ska du nog testa först då vissa klagar på claspen och avsaknaden av microjustering. Nekton är riktigt fin och kul när den är lite annorlunda med stålbezeln.

Har några Speedmaster men ännu inte en seamaster, har också svårt att bestämma där, det lutar åt svart eller grön. Tar gärna emot lite tips.

Ser jäktigt snygg ut på bild, hur upplever du den
Enkelt val, den gröna såklart👍
Nu är jag visserligen väldigt partisk som har en grön själv, men jag tycker den är riktigt grym! Den perfekta gröna färgen som ser svart ut i många ljus, för att sedan spricka upp i en klargrön färg när solen träffar den.

Här är en dagsfärsk bild ute i skitvädret, ser mörkgrön/svart ut 🌧️
IMG_3873.jpeg

Och en äldre bild från arkivet när det var soligt, ser väldigt tydligt att den är grön😎
IMG_8411.jpeg

Enkelt val, den gröna såklart👍
Nu är jag visserligen väldigt partisk som har en grön själv, men jag tycker den är riktigt grym! Den perfekta gröna färgen som ser svart ut i många ljus, för att sedan spricka upp i en klargrön färg när solen träffar den.

Här är en dagsfärsk bild ute i skitvädret, ser mörkgrön/svart ut 🌧️
IMG_3873.jpeg

Och en äldre bild från arkivet när det var soligt, ser väldigt tydligt att den är grön😎
IMG_8411.jpeg
Tack för bilder och din synpunkt. Jag gillar att den inte har något rött på urtavlan 😁

Klart du ska ha en Seamaster👍
007 är den snyggaste enligt mig, men den ska du nog testa först då vissa klagar på claspen och avsaknaden av microjustering. Nekton är riktigt fin och kul när den är lite annorlunda med stålbezeln.
Tack för svar! Nu när jag tänker efter har jag faktiskt provat 007 i butik men det var så länge sen att jag knappt kommer ihåg det. Ska svänga förbi AD och testa!

FYI, precis fåt email från Omega i Stockholm att de höjer priserna 7% till 10% från 1st September…
@ERIKSON URHANDEL skriver 5% i Omegatråden 🤔

Kul köp! Har själv spanat på den där, rolig med de färgglada men ändå stilrena detaljerna. Köpt nytt eller beggat?😊

Tänkte mig en Nekton först men snubblade över denna i mitt letande och fastnade för detaljerna som särskiljer den från de andra i kollektionen. Storleken är min största issue, får se om jag lyckas vänja mig vid den, är mest bekväm med klockor under 40 mm har jag märkt. Köpt via handlare på C24.

Tänkte mig en Nekton först men snubblade över denna i mitt letande och fastnade för detaljerna som särskiljer den från de andra i kollektionen. Storleken är min största issue, får se om jag lyckas vänja mig vid den, är mest bekväm med klockor under 40 mm har jag märkt. Köpt via handlare på C24.
Ja den är ju lite annorlunda och en lagom diskret färgklick! Föredrsr själv klockor kring 40mm men tycker SMP funkar, även om den upplevs rejäl både storleks och tyngdmässigt.

Du får köpa till ett blått gummi så har du ombyte om du tycker länken blir för klumpig.

• Like
Reactions: SCM
Tillbaka
Topp