Det blev visst sommar igen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mesh bracelet rocks!Fyller på med lite SMP-godis här med!
Ja det är verkligen snyggt, dock så tycker jag det är svårt med passformen. Gjorde typ samma inlägg här i Omegatråden.Mesh bracelet rocks!
Jag köpte min blåa direkt när den kom men har alltid varit svag för Nekton edition, tycker de omvända vågorna på den urtavlan är supersnygga.
Blivit sugen på att prova Omega… har en vintage speedmaster men annars har jag knappt provat Omega överhuvudtaget tidigare. Funderar på någon av dessa tre… lutar åt 007-edition just nu All input välkomnas!
Håller med, gillar de små röda detaljerna på både den svarta och den blåa. Vet inte om det hade sett lika bra ut på den gröna dock, var först skeptisk till att de tog bort de röda detaljerna på den men det är inte säkert rött och grönt hade gått lika bra ihop. Men vad som känns lite konstigt tycker jag är att de tog bort de röda detaljerna även på chronografvarianterna av den svarta och den blå SMP.Det röda till en svart tavla är ju en av de snyggare detaljerna på klockan! poppar fint
Du skulle kunna få köpa min mesh länk om du är intresserad?Så med andra ord så kan man komma rätt billigt undan om man spanar beg marknaden?
Du skulle kunna få köpa min mesh länk om du är intresserad?
Got it, sorry.Affärer görs under köp o sälj. Det vet vi alla. Eller via ett PM. / P
Sjukt snygg i det utförandet! Hade gärna haft en själv men tyvärr har priset dragit iväg för mycket nuKunde inte låta bli att slå till på ett mesh också till gröngölingen Helt klart bättre än originallänken enligt mig (både snyggare och skönare)
Ja den är riktigt grym, men tyvärr så har de stuckit iväg prismässigt. Men begagnade kan du hitta en för helt ok prisSjukt snygg i det utförandet! Hade gärna haft en själv men tyvärr har priset dragit iväg för mycket nu
Svinball kombo med det röda bandet som matchar fint med de röda boettdetaljerna!Den lilla
Har själv bara trycktestat min Seamaster från 2010 vid ett tillfälle (kanske dumt?). Å andra sidan badar jag ytterst sällan med den klockan. Tycker ändå det låter alldeles för ofta att göra det varje år? Är mer inne på att göra det med 3 års mellanrum. Jag är dock ingen expert på detta utan bara killgissar utifrån vad jag tycker känns rimligt.Hur ofta trycktestar ni er seamaster? Kör ni en check innan varje badsäsong?
Är på samma bana. Enligt min avancerade killgissning tycker jag med att var tredje låter fullt rimligt!Har själv bara trycktestat min Seamaster från 2010 vid ett tillfälle (kanske dumt?). Å andra sidan badar jag ytterst sällan med den klockan. Tycker ändå det låter alldeles för ofta att göra det varje år? Är mer inne på att göra det med 3 års mellanrum. Jag är dock ingen expert på detta utan bara killgissar utifrån vad jag tycker känns rimligt.
Är på samma bana. Enligt min avancerade killgissning tycker jag med att var tredje låter fullt rimligt!
Det är lite så jag resonerar också, känns säkrast Nu är detta en 22:a så den är ju inte direkt lastgammal. Blir nog en check inför nästa sommar så jag fortsatt vågar ta med den ner under ytan Men en tvätt under vattenkranen fortsatt bör inte vara några problem kan tyckas på en så pass ny klocka...?Jag skulle provtrycka inför varje badsäsong, iaf på äldre klockor. Känns som en billig försäkring sen går det ju fort att göra.
Jag kollar däremot kronan jämt när jag badar det är nästan som en tvångstanke.
Det är det jag tänkt men blev osäker och landar mer in i att det kan vara värt att köra en check inför varje sommar om man vet att den ska med ner i vattnetHar själv bara trycktestat min Seamaster från 2010 vid ett tillfälle (kanske dumt?). Å andra sidan badar jag ytterst sällan med den klockan. Tycker ändå det låter alldeles för ofta att göra det varje år? Är mer inne på att göra det med 3 års mellanrum. Jag är dock ingen expert på detta utan bara killgissar utifrån vad jag tycker känns rimligt.
Det är det jag tänkt men blev osäker och landar mer in i att det kan vara värt att köra en check inför varje sommar om man vet att den ska med ner i vattnet
Jag har själv ganska nya smp:s. En från -20 och en från -22. Aldrig funderat på provtryckningar och kommer nog inte göra än på ett tag heller. Det är väl iofs garantin som gör en trygg men står det 300m så får den fan tåla ytterligare ett halvt dussin badsemestrar med svindlande 2-metersdyk utan att man ska behöva oroa sig. De är ju inte gratis heller så man får ju anta att de byggt grejerna ordentligt.Är den så ny så är den ju under garanti, så då ska den ju vara tät iaf. i fem år. Men sen skulle jag provtrycka inför varje säsong.
Jag har själv ganska nya smp:s. En från -20 och en från -22. Aldrig funderat på provtryckningar och kommer nog inte göra än på ett tag heller. Det är väl iofs garantin som gör en trygg men står det 300m så får den fan tåla ytterligare ett halvt dussin badsemestrar med svindlande 2-metersdyk utan att man ska behöva oroa sig. De är ju inte gratis heller så man får ju anta att de byggt grejerna ordentligt.
Men det här med provtryckningar - gör man det lite var * som helst? Och vad är en rimlig kostnad för detta?