• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Jag bytte igår till länken. Skulle vara kul att se meshet irl men har för långt till närmaste AD. Ska till Edinburgh i Oktober så får kika på en då.

Men jag gillar originallänken. Jag ogillar priset på meshet 😄

20230915_212929.jpg
Härligt! Meshet är trevligt men inte värt över 10k🥲 Med lite tur kan du ju hitta ett begagnat till en något mer vettig peng.

Någon som "köar" på Bond 60th ? Bergströms Gbg kontaktade mig häromdagen att dom hade en som jag kunde få köpa. Lyckades kolla på den i Berlin i April (bilden) och har inte direkt ägnat den några mer tankar sedan dess. Forskade lite och insåg att den är svår att köpa med låg tilldelning även om det inte är på Snoopy/321-nivå. Hur som helst, är ni i Göteborg och vill kolla på den så har dom den säkert kvar i butiken även om den kan vara tingad av annan kund.
IMG_1075.jpeg

Någon som "köar" på Bond 60th ? Bergströms Gbg kontaktade mig häromdagen att dom hade en som jag kunde få köpa. Lyckades kolla på den i Berlin i April (bilden) och har inte direkt ägnat den några mer tankar sedan dess. Forskade lite och insåg att den är svår att köpa med låg tilldelning även om det inte är på Snoopy/321-nivå. Hur som helst, är ni i Göteborg och vill kolla på den så har dom den säkert kvar i butiken även om den kan vara tingad av annan kund.
IMG_1075.jpeg
Jag testade den i Omega-butiken i Stockholm och tyckte den var skitsnygg. Dock inte värd 110k enligt mig, då har jag hellre en beggad grön med mesh för halva det priset😁

Jag testade den i Omega-butiken i Stockholm och tyckte den var skitsnygg. Dock inte värd 110k enligt mig, då har jag hellre en beggad grön med mesh för halva det priset😁
Jag testade den också i Stockholm… skitsygg… men fick the call till en Submariner samma veckan… köpte submariner istället, för att jag redan har NTTD som är licka snygg tror jag… (kanske lite snyggare haha)

Härligt! Meshet är trevligt men inte värt över 10k🥲 Med lite tur kan du ju hitta ett begagnat till en något mer vettig peng.
Säljer mitt nya Omega mesh

Man får väl snarare jämföra listpriser men alla vanliga kan man ju deala på eller hitta för en slant under hos gråhandlare.

Jag testade den också i Stockholm… skitsygg… men fick the call till en Submariner samma veckan… köpte submariner istället, för att jag redan har NTTD som är licka snygg tror jag… (kanske lite snyggare haha)
Den är väldigt fin men jag gillar också NTTD mer.

Är lite emot hela Bond-franschisen från Omega. Gillar filmerna lika mycket som alla andra men det är ju ändå bara en fiktiv figur. "Animeringen" på baksidan var inte riktigt det wow som jag kanske hade förväntat.

Senast ändrad:
Man får väl snarare jämföra listpriser men alla vanliga kan man ju deala på eller hitta för en slant under hos gråhandlare.

Den är väldigt fin men jag gillar också NTTD mer.

Är lite emot hela Bond-franschisen från Omega. Gillar filmerna lika mycket som alla andra men det är ju ändå bara en fiktiv figur. "Animeringen" på baksidan var inte riktigt det wow som jag kanske hade förväntat.
Låter ju som att det är dags för en NTTD! 😉

Tyvärr så har bägge dessa s a s fallit pga avsaknad av justering i mindre steg på mesh'et. Provat i butik och det blev antingen för tajt för min smak eller för löst.
Ett jäkla aber det där. Man sväller ju upp och sen smalnar man till igen med eviga, jämna mellanrum. Ungefär 5 ggr om dagen så ändrar jag mellan hål 3 och hål 4 (inifrån räknat) på oem-gummit... 😁

Ett jäkla aber det där. Man sväller ju upp och sen smalnar man till igen med eviga, jämna mellanrum. Ungefär 5 ggr om dagen så ändrar jag mellan hål 3 och hål 4 (inifrån räknat) på oem-gummit... 😁
Har inte problemen med att jag sväller så mycket. Det är hur hålen sitter på såna här band för det är ju en bit mellan dom, på OEM-gummit hamnar jag helt perfekt i 4:e hålet inifrån men det är ju bara tur/slump. Helt individuellt det här men sen är jag nog kinkigare med detta än dom flesta. Standardlänken får väl precis alla till som dom vill ha den med dom s k kvartslänkarna och 2mm mikrojusteringar?

Fick dåliga vibbar när jag såg denna bild dvs tvek på äkthet.
När jag såg denna vid midnatt så hade han sprutat inlägg under kvällen och nått 50, nu har det bantats till 36 i skrivande stund.
Kolla in hans övrig inlägg.
Betvivlar du äkthet kan jag gärna visa cert osv i PM. Hade uppskattat om du inte lade kommentarer som dessa.

Har haft ett stort klockintresse under många år och haft turen att jag lyckats samla på mig en bred och varierad samling. Hade en tråkig kväll och bläddrade igenom lite trådar för att fördriva tiden.

Betvivlar du äkthet kan jag gärna visa cert osv i PM. Hade uppskattat om du inte lade kommentarer som dessa.

Har haft ett stort klockintresse under många år och haft turen att jag lyckats samla på mig en bred och varierad samling. Hade en tråkig kväll och bläddrade igenom lite trådar för att fördriva tiden.
Du har ju fotograferat med en banan så inte så konstigt om någon undrar över klockan.

IMG_1075.jpeg
Även Jarl Sandin hade den tillgänglig när jag svängde förbi i förra veckan. Trevlig bit, även om meshlänken inte är en favorit.

Ja, där ser man. Blev nog inte riktigt den efterfrågan som Omega tänkte sig... 🤔
Sen försöker Omega se till att man ska kunna köpa de flesta av deras klockor utan 2 års väntelista (vilket jag tycker är trevligt) så inte jätteförvånande att den finns tillgänglig. Jag skulle gärna ta en! :) sen är det ju liiite saftigt med 110k istället för ca 80k ...

Tillbaka
Topp