Kul grattis!Min första SMPc
Vad är dina första tankar om den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul grattis!Min första SMPc
Välkommen i gänget. En helt fantastisk och i viss mån underskattad pärla. Djupet i urtavlan syns inte på bild men är helt underbart.Min första SMPc
Blank… jo, men egentligen sweetspot i storlek på alla ledder vad gäller boetten. Länken solidare än dom äldre men mindre ”klumpig” än den senaste. Inte så vassa kanter heller men kan ju vara smärre polering. Det finns en återhållenhet jämfört med den senaste svarta i stål vad gäller index och siffror i vridringen samt en högre elegans med applied logo. Borde kanske ha velat haft en blå men det ville jag inte.Kul grattis!
Vad är dina första tankar om den?
Härligt att höra och jag delar nog alla dina åsikter. På just SMPc är den svarta albsolut snyggast. Simpel elegansBlank… jo, men egentligen sweetspot i storlek på alla ledder vad gäller boetten. Länken solidare än dom äldre men mindre ”klumpig” än den senaste. Inte så vassa kanter heller men kan ju vara smärre polering. Det finns en återhållenhet jämfört med den senaste svarta i stål vad gäller index och siffror i vridringen samt en högre elegans med applied logo. Borde kanske ha velat haft en blå men det ville jag inte.
Såg denna kombinationen för ett par år sedan här på forumet. Den fastnade ordentligt i huvudet och nu, ca 5 år senare, har jag äntligen köpt klocka och länk. Enligt mig är det denna kombon av länk och klocka Omega borde kört.
Inte alls. Går att beställa hos AD. Kostar en slant, men det är det väl värtHåller med 1610 är bästa Omega-länken. Iaf på dyksidan. Lite svår att få tag i dock.
Inte alls. Går att beställa hos AD. Kostar en slant, men det är det väl värt
Min första SMPc
Strax över 11kTänkte mer second hand, vad listar den hos ad?
Strax över 11k
Zealande? Gjorde försök att kränga på både curved från watchwear och Omegas egna gummi till 42-orna på SMPc men det gick inte36 vs 41.
Aluminium vs ceramic.
Omegas egna till 42an funkar på SMPc. Kan vara riktigt bökigt och kräva att man böjer stiften något. Men det går.Zealande? Gjorde försök att kränga på både curved från watchwear och Omegas egna gummi till 42-orna på SMPc men det gick inte
Precis zealande i äldre utförandet. Noname på midsizen.Zealande? Gjorde försök att kränga på både curved från watchwear och Omegas egna gummi till 42-orna på SMPc men det gick inte
Alternativt stift i mindre diameter? 1.5mm stift kanske ?Omegas egna till 42an funkar på SMPc. Kan vara riktigt bökigt och kräva att man böjer stiften något. Men det går.
Omegas egna till 42an funkar på SMPc. Kan vara riktigt bökigt och kräva att man böjer stiften något. Men det går.
Ja, jag har också hittat på andra forum att folk har fått på det och sett bildbevis. Vet inte, provade faktiskt lite med smalare stift men klickade ändå inte i. Kanske är det den där "klacken" på kurvans nedre insida som ställer till det? (lär göra det för NTTD). Hur som helst, gränsen för bökighet har här passerats, OEM-gummit hör till min 42mm tvåtons och skall liksom sitta där.Alternativt stift i mindre diameter? 1.5mm stift kanske ?
Var hittade du den länken? Köpt hos AD?Såg denna kombinationen för ett par år sedan här på forumet. Den fastnade ordentligt i huvudet och nu, ca 5 år senare, har jag äntligen köpt klocka och länk. Enligt mig är det denna kombon av länk och klocka Omega borde kört.
Yes, köpt hos AD. Kostade ca 11k.Var hittade du den länken? Köpt hos AD?