Om det finns någon bättre combo av SMPs vet jag inte?Med risk för att jag postat denna tidigare. Men slås av hur ”nätt” NTTD ser ut jämte divern.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det finns någon bättre combo av SMPs vet jag inte?Med risk för att jag postat denna tidigare. Men slås av hur ”nätt” NTTD ser ut jämte divern.
Störtbra! De gör sig som kronografer
Störtbra! De gör sig som kronografer
Just det, tyckte det såg titan-igt ut. Vad väger den?Ja, jag brukar resonera så - hur många kronometer-certifierade kronografer för 300m finns det..! (?). Att den är i titan gör den för mig ännu bättre. Skön att ha när det är varmt eller kallt och inte är den tung heller. Otroligt bra läsbarhet med svärdvisarna. Tycker dessa är undervärderade (och jag menar inte i första hand monetärt - men även det).
Just det, tyckte det såg titan-igt ut. Vad väger den?
Mycket uppskattat med dina inlägg! Kul läsning.Mer nostalgi...
En klocka som jag ångrar att jag sålde. Ångrar på allvar. Dels för att den på många sätt var perfekt, dels för att jag är tvungen att se den regelbundet - vilket strör salt i såret. En svåger var sugen på en "riktig klocka" och utifrån vad han skulle använda den till var min rekommendation att skaffa en sådan här. I slutänden blev det så att han fick köpa min.
Gamla bilder från 2010 och 2012. Jag köpte den ny. En titan 2231.50. Snyft...
Tror inte det. Men får han bra betalt så gör han säkert det.Tror ni han tävlingssimmar med SMP?
Med tanke på att simmarna rakar benen för att minska motståndet i vattnet känns det som en motsägelse att simma med en kloss 42mm SMP.
Spännande, vad är det för clasp med microjustering som passar?Äntligen hittat en clasp med mikrojustering leva utan dykförlängning skall nog gå… Något klumpigare än originalet (sista bilden) men helt ok, på 42mm är den ju ännu större iom dykförlängningen.
117STZ004666 med tre lägen och denna 117STZ001154 som har sex lägen. Fick jag välja så skulle jag ta den med tre lägen för det räcker fint och den är lite mindre, men jagar man beg så får man ta vad man får. Finns även en 117STZ1159 med sex lägen och dykförlängning men den blir ju ännu större, typ den på nuvarande 42mm.Spännande, vad är det för clasp med microjustering som passar?
Mycket bra smakMer nostalgi...
En klocka som jag ångrar att jag sålde. Ångrar på allvar. Dels för att den på många sätt var perfekt, dels för att jag är tvungen att se den regelbundet - vilket strör salt i såret. En svåger var sugen på en "riktig klocka" och utifrån vad han skulle använda den till var min rekommendation att skaffa en sådan här. I slutänden blev det så att han fick köpa min.
Gamla bilder från 2010 och 2012. Jag köpte den ny. En titan 2231.50. Snyft...
Jag tror ja har halvlänkar till den!Kunde inte låta bli den här titanaren, 2231.80! Tyvärr är länken precis på gränsen till för tight…