Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En återlämnad, om än motvilligt.Har båda mina SMP ute på lån
Man märker när något är borta vad man gillar.
Förstår fullt ut. Själv kommer jag nog aldrig kunna sälja TT:n överhuvudtaget. Den är alldeles för perfekt.Livet utan SMP i 42 med 8800 blev kortvarigt, gick mindre än tre veckor sedan tvåtonarn försvann. Fick in en seaweed från 2022.
Haft den sen sent 2019 och var helt enkelt klar med den. Velat sälja ett bra tag men frugan sagt nej, "sälj vad som helst men inte den!". Det osannolika var att det kom upp köpes av exakt detta från en boendes två mil hemifrån så då satte jag ned foten och sa att nu kör jag på det. Som tur är älskar hon gröna tavlor, var med när vi var in och kollade på den efter den släpptes 2022. Har antagligen landat i samma sits nu "sälj vad som helst men inte den gröna!"...Förstår fullt ut. Själv kommer jag nog aldrig kunna sälja TT:n överhuvudtaget. Den är alldeles för perfekt.
Inte meningen att ev. strö salt i såren. Den gröna går inte av för hackor den heller!
Svart band funkar bättre på grönt än på dom blå känner jag. Sen är det väl nja på det och jag tänker inte tanken att skaffa ett. Men hittar du ett beg så kan du ju testa och sedan sälja utan större förlust (om någon). Glöm AM-gummin, har man detta OEM så blir man inte nöjd med något annat.Hej!
Har en grön SMP som jag köpte för cirka två veckor sedan, köpte den med länk och ett extra grönt gummiband när jag ändå var där och handlade.
Har provat flera i butik sedan tidigare med grönt gummi och sett fler bilder på nätet sedan tidigare så jag vet hur det kommer se ut när jag väl väljer att använda gummibandet.
Nu har jag börjat fundera på att även köpa ett svart gummiband, finns det någon som kört denna kombo och har lite bilder så skicka gärna.
Har hittat ett klipp vars en snubbe slängt på ett svart band men det verkar som han använt nått filter på videon
Kom gärna med åsikter och förslag!
Lät ju inte dumt, OEM utan tvekan..Svart band funkar bättre på grönt än på dom blå känner jag. Sen är det väl nja på det och jag tänker inte tanken att skaffa ett. Men hittar du ett beg så kan du ju testa och sedan sälja utan större förlust (om någon). Glöm AM-gummin, har man detta OEM så blir man inte nöjd med något annat.
Jag är helt nöjd med C-spännet, kört detta på nu tre olika SMP i fem år nu. Aldrig provat varianten med viklås.Lät ju inte dumt, OEM utan tvekan..
Jag gillar verkligen svarta band på klockor
Vad tycker du om Viklås vs C-spänne då?
Har också bara kört C-låset. Tycker viklåset verkar bygga lite väl mycket på höjden vilket i sin tur bara leder till besvärligare desk diving.Jag är helt nöjd med C-spännet, kört detta på nu tre olika SMP i fem år nu. Aldrig provat varianten med viklås.
Skönt att höra, jag velade lite men slutade med att jag köpte C-spänne till gröna bandetJag är helt nöjd med C-spännet, kört detta på nu tre olika SMP i fem år nu. Aldrig provat varianten med viklås.
Här är en artikel som berättar om secret service variant av seamaster.Snubblade över denna, klass på Secret service. Länk för den som vill se klippet: https://vm.tiktok.com/ZGetmxkg4/
Somrigt o härligt med orange!Sommar och nytt gummi från Watchwear
Riktigt trevlig den där!Njuter av kvällen
Man får be att gratulera! Mycket vacker klocka!Har ju långt att åka till närmaste ÅF, så jag brukar passa på att titta lite, när man är i storstan.
Har spanat efter en SMP i snart två år, men många andra saker har kommit "i vägen", men har kikat på den vid ett tillfälle förra året, då den gröna, väldigt snygg.
Fastnade dock för den svarta, så har haft den som en framtida längtan.....man ska ju längta också.
Nu i helgen var vi ner till Stockholm för att se Bruce Springsteen på måndagen, men hade några lata dagar att göra vad som helst med.
Sambon sa "-Vill du inte kika på någon klockaffär".....vilken fråga!
Franks Ur hade lördagsöppet, och dom hade precis den modellen som jag har längtat efter, och allt är ju snyggare i verkligheten.
Sambon tittade på mig, och sa "-Gör det!" ....ja på den vägen blev det.
Men måste också lyfta fram Franks Ur, vilken bra kundupplevelse!
Jättetrevliga, även om en bonnläpp från Norrland kliver in med reklamtischa och fejk RayBans.
Vi började att prata band, och jag ville gärna prova ett gummiband, för att ha nu på sommaren.
Så efter lite diskuterande, och provande, så blev det även ett gummiband, efter det att jag fått länken injusterad.
Tyckte att viklänken blev lite för tjock på handledens undersida, så jag gick på den "klassiska".
Sjöö Sandström har ju en annan konstruktion av viklänk, som är mycket smidigare.
Men, helnöjd....blev en någon mer kostsam weekendresa än beräknat, men känns helt rätt, och att även ha sambon med sig helt och hållet - dubbelt bra känsla!
Så, det känns som en fin start på semestern som börjar nu.
Fantastiskt! Stort grattis till din nya klockaHar ju långt att åka till närmaste ÅF, så jag brukar passa på att titta lite, när man är i storstan.
Har spanat efter en SMP i snart två år, men många andra saker har kommit "i vägen", men har kikat på den vid ett tillfälle förra året, då den gröna, väldigt snygg.
Fastnade dock för den svarta, så har haft den som en framtida längtan.....man ska ju längta också.
Nu i helgen var vi ner till Stockholm för att se Bruce Springsteen på måndagen, men hade några lata dagar att göra vad som helst med.
Franks Ur hade lördagsöppet, och dom hade precis den modellen som jag har längtat efter, och allt är ju snyggare i verkligheten.
Jättetrevliga, även om en bonnläpp från Norrland kliver in med reklamtischa och fejk RayBans.
Vi började att prata band, och jag ville gärna prova ett gummiband, för att ha nu på sommaren.
Så efter lite diskuterande, och provande, så blev det även ett gummiband, efter det att jag fått länken injusterad.
Tyckte att viklänken blev lite för tjock på handledens undersida, så jag gick på den "klassiska".
Sjöö Sandström har ju en annan konstruktion av viklänk, som är mycket smidigare.
Men, helnöjd....blev en någon mer kostsam weekendresa än beräknat, men känns helt rätt, och att även ha sambon med sig helt och hållet - dubbelt bra känsla!
Grattis till en fantastiskt fin klocka och en förstående sambo!Har ju långt att åka till närmaste ÅF, så jag brukar passa på att titta lite, när man är i storstan.