• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 962 62.0%
  • Nej

    Röster: 590 38.0%

  • Totala väljare
    1,552
Skånsk vinodling
IMG_4455.jpeg
 
Har ju långt att åka till närmaste ÅF, så jag brukar passa på att titta lite, när man är i storstan.
Har spanat efter en SMP i snart två år, men många andra saker har kommit "i vägen", men har kikat på den vid ett tillfälle förra året, då den gröna, väldigt snygg.
Fastnade dock för den svarta, så har haft den som en framtida längtan.....man ska ju längta också.
Nu i helgen var vi ner till Stockholm för att se Bruce Springsteen på måndagen, men hade några lata dagar att göra vad som helst med.
Sambon sa "-Vill du inte kika på någon klockaffär".....vilken fråga!
Franks Ur hade lördagsöppet, och dom hade precis den modellen som jag har längtat efter, och allt är ju snyggare i verkligheten.
Sambon tittade på mig, och sa "-Gör det!" ....ja på den vägen blev det.
Men måste också lyfta fram Franks Ur, vilken bra kundupplevelse!
Jättetrevliga, även om en bonnläpp från Norrland kliver in med reklamtischa och fejk RayBans.

Omega_Franks_Ur.JPG


Vi började att prata band, och jag ville gärna prova ett gummiband, för att ha nu på sommaren.
Så efter lite diskuterande, och provande, så blev det även ett gummiband, efter det att jag fått länken injusterad.
Tyckte att viklänken blev lite för tjock på handledens undersida, så jag gick på den "klassiska".
Sjöö Sandström har ju en annan konstruktion av viklänk, som är mycket smidigare.
Men, helnöjd....blev en någon mer kostsam weekendresa än beräknat, men känns helt rätt, och att även ha sambon med sig helt och hållet - dubbelt bra känsla!
Så, det känns som en fin start på semestern som börjar nu.

Omega_SMP_resize.jpg
Mycket bra, grattis! 🙌🏼 🥳
 
Funderar på att låta länken på min 2262.50 (Peter blake midsize) vila lite förmån för gummi eller natoband. Nån som hittat nått de gillar och vill dela med sig av tips?
 
Börjar bli sugen på att testa en smp i 36. Någon som kan langa bilder samt mått på handleden? Är lite rädd att den ska upplevas liten. Jag har 17,5ish runt handleden. Och vad kan man tänkas behöva betala? 🤔
 
Godkväll! Har en fråga som jag hoppas någon vis kan besvara. Om man ska lämna in klockan på service. Finns det möjlighet att köpa till en tavla i annan färg och byta i samma veva? Har en svart smp och har börjat bli lite sugen på en vit tavla nämligen 🙃
 
Seamastern har fått bada dagligen på sistone. Tvättar bara bort saltvattnet på kvällarna.
Den håller tiden magiskt bra, utifrån hur jag använder den. Ställde in den senast den 29. Juni - och den går fortfarande på sekunden rätt idag den 31. Juli.
1000006038.jpg
 
Tjo! Slänger ut en trevare här då jag inte hittar svar på egen hand. Skulle behöva en länkbit (halvlänk?) då det fattas lite utrymme för att den ska sitta perfekt. Har dock förstått att även om länkarna på dessa ser lika ut från år till år, så skiljer det tydligen lite. Vilka siffror är det jag ska gå efter? 🤔
Ref. 2599.80.00

(Jag tryckte på miniatyrbilder, men verkar inte funka längre...)

IMG_20240807_204720.jpg

IMG_20240807_204345.jpg IMG_20240807_203003.jpg
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Man
Tjo! Slänger ut en trevare här då jag inte hittar svar på egen hand. Skulle behöva en länkbit (halvlänk?) då det fattas lite utrymme för att den ska sitta perfekt. Har dock förstått att även om länkarna på dessa ser lika ut från år till år, så skiljer det tydligen lite. Vilka siffror är det jag ska gå efter? 🤔
Ref. 2599.80.00

(Jag tryckte på miniatyrbilder, men verkar inte funka längre...)

IMG_20240807_204720.jpg

IMG_20240807_204345.jpg IMG_20240807_203003.jpg
Du ser i claspen länkens nummer 1504/826 där 826 är ändlänkarna (dom är märkta det). Lite sökning ger att passande halvlänk heter 115ST1504 och hellänk 114ST1504.
Sök runt på detta då priserna kan skilja en del. Kolla även med svensk AD eller Omega-certifierad urmakare om man kan beställa nytt.

 
Senast ändrad:
Du ser i claspen länkens nummer 1504/826 där 826 är ändlänkarna (dom är märkta det). Lite sökning ger att passande halvlänk heter 115ST1504 och hellänk 114ST1504.
Sök runt på detta då priserna kan skilja en del. Kolla även med svensk AD eller Omega-certifierad urmakare om man kan beställa nytt.

Fasen va grymt, tack som fan! 😀👌
 
Tillbaka
Topp