Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra, grattis!Har ju långt att åka till närmaste ÅF, så jag brukar passa på att titta lite, när man är i storstan.
Har spanat efter en SMP i snart två år, men många andra saker har kommit "i vägen", men har kikat på den vid ett tillfälle förra året, då den gröna, väldigt snygg.
Fastnade dock för den svarta, så har haft den som en framtida längtan.....man ska ju längta också.
Nu i helgen var vi ner till Stockholm för att se Bruce Springsteen på måndagen, men hade några lata dagar att göra vad som helst med.
Sambon sa "-Vill du inte kika på någon klockaffär".....vilken fråga!
Franks Ur hade lördagsöppet, och dom hade precis den modellen som jag har längtat efter, och allt är ju snyggare i verkligheten.
Sambon tittade på mig, och sa "-Gör det!" ....ja på den vägen blev det.
Men måste också lyfta fram Franks Ur, vilken bra kundupplevelse!
Jättetrevliga, även om en bonnläpp från Norrland kliver in med reklamtischa och fejk RayBans.
Vi började att prata band, och jag ville gärna prova ett gummiband, för att ha nu på sommaren.
Så efter lite diskuterande, och provande, så blev det även ett gummiband, efter det att jag fått länken injusterad.
Tyckte att viklänken blev lite för tjock på handledens undersida, så jag gick på den "klassiska".
Sjöö Sandström har ju en annan konstruktion av viklänk, som är mycket smidigare.
Men, helnöjd....blev en någon mer kostsam weekendresa än beräknat, men känns helt rätt, och att även ha sambon med sig helt och hållet - dubbelt bra känsla!
Så, det känns som en fin start på semestern som börjar nu.
Bara för att du sa så så tycker jag dagens datum ger samma sken som din exempelbild, att 0:an lutar något in mot 2:an...Vad tycker forumet om att den högra ettan på datumen 11, 21 och 31 lutar? För mig är det helt sjukt! Verkar bara vara på de modeller med datumet klockan 6
Det har du faktiskt helt rätt i! Även 30 på min datumring lutar väldigt mycketBara för att du sa så så tycker jag dagens datum ger samma sken som din exempelbild, att 0:an lutar något in mot 2:an...
Ser ut som ny! Riktigt snyggLuftar min SMT, köpt ny av mig 2003. Med denna så började allt.
Riktigt snygg bild!SMP när den är som bäst?
Snyggt! Jag har just handlat ett exemplar av den klassiska SMP, vad har du för band till?
16,5cm handled. Typ 5cm rakt över. Kanonklocka i min mening.Börjar bli sugen på att testa en smp i 36. Någon som kan langa bilder samt mått på handleden? Är lite rädd att den ska upplevas liten. Jag har 17,5ish runt handleden. Och vad kan man tänkas behöva betala?
Samma klocka, olika ”skor”.Börjar bli sugen på att testa en smp i 36. Någon som kan langa bilder samt mått på handleden? Är lite rädd att den ska upplevas liten. Jag har 17,5ish runt handleden. Och vad kan man tänkas behöva betala?
16,5cm handled. Typ 5cm rakt över. Knonklocka i min mening.
Ser väldigt tjusigt ut! Detta är de två modeller jag velar mellan. Tror dock jag vill gå på en kvartsSamma klocka, olika ”skor”.
Kan nog helt säkert svara nej på detta.Godkväll! Har en fråga som jag hoppas någon vis kan besvara. Om man ska lämna in klockan på service. Finns det möjlighet att köpa till en tavla i annan färg och byta i samma veva? Har en svart smp och har börjat bli lite sugen på en vit tavla nämligen
Du ser i claspen länkens nummer 1504/826 där 826 är ändlänkarna (dom är märkta det). Lite sökning ger att passande halvlänk heter 115ST1504 och hellänk 114ST1504.Tjo! Slänger ut en trevare här då jag inte hittar svar på egen hand. Skulle behöva en länkbit (halvlänk?) då det fattas lite utrymme för att den ska sitta perfekt. Har dock förstått att även om länkarna på dessa ser lika ut från år till år, så skiljer det tydligen lite. Vilka siffror är det jag ska gå efter?
Ref. 2599.80.00
(Jag tryckte på miniatyrbilder, men verkar inte funka längre...)
Fasen va grymt, tack som fan!Du ser i claspen länkens nummer 1504/826 där 826 är ändlänkarna (dom är märkta det). Lite sökning ger att passande halvlänk heter 115ST1504 och hellänk 114ST1504.
Sök runt på detta då priserna kan skilja en del. Kolla även med svensk AD eller Omega-certifierad urmakare om man kan beställa nytt.
115st1504 GENUINE Omega Seamaster 1504 Half Size Steel Link- 1504-826 | Swiss Watch Spares
BRAND NEW GENUINE OMEGA STEEL LINK1504 fits 1504-826.Removable Steel Half Size Link inc 1 Pin & 2 Tubes IF YOUR NOT SURE ON BRACELET MODEL YOU CAN FIND THE REFERENCE NUMBER ETCHED ON THE CLASP FOLDING ARM. I can also supply the bracelets, links, clasps, clasp springs, spring bars etc if...www.swisswatchspares.com114st1504 GENUINE Omega Seamaster 1504 Full Size Steel Link- 1504-826 | Swiss Watch Spares
BRAND NEW GENUINE OMEGA STEEL LINK1504 fits 1504-826.Removable Steel Full Size Link inc 1 Pin & 2 Tubes IF YOUR NOT SURE ON BRACELET MODEL YOU CAN FIND THE REFERENCE NUMBER ETCHED ON THE CLASP FOLDING ARM. I can also supply the bracelets, links, clasps, clasp springs, spring bars etc if...www.swisswatchspares.com