• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 962 62.0%
  • Nej

    Röster: 590 38.0%

  • Totala väljare
    1,552
Alltså, detta knark till hobby. Omega skulle släppt ”Submarinerutmanaren” istället för NTTD-versionen.
Vilken våt jävla dröm denna blev nu då…

IMG_5834.jpeg

IMG_5832.jpeg

IMG_5833.jpeg
Det ser ut som en lite mindre Seamaster..? Eller hoppas man på för mycket nu?!
 
Skulle vara riktigt trevligt, men gissar på samma 42mm som nuvarande lineup. Hittade en bild på Craig med 60 års klockan, tycker de ser ut att ligga i samma storlek.

Daniel-Craig-bond-watch.jpg
Ja det såg ju faktiskt ganska lika ut.. men jag lever på hoppet iaf! :)
Verkar vara en svart ’kopia’ på 60-årsklockan.
Förutom att siffran 60 på insertet är utbytt. Tittar man noga så har urtavlan samma vågmönster.
 
En snabb titt i köp och sälj säger mig att SMP är top 3 av alla klockor som säljs och köps här.

Stämmer det? Vågar någon gissa på placering?
 
Ja det såg ju faktiskt ganska lika ut.. men jag lever på hoppet iaf! :)
Ser ut som sekundvisaren överensstämmer mer med en "vanlig" smp då jubileumsklockans sekundsvisare hade en markör som satt längre ner på visare? Kan dock bara vara en synvilla. Men jag hoppar i din båt och hoppas på en lite mer kompakt SMP och inte bara att de gjort en svart variant av 60-års varianten! 😇
 
Ser ut som sekundvisaren överensstämmer mer med en "vanlig" smp då jubileumsklockans sekundsvisare hade en markör som satt längre ner på visare? Kan dock bara vara en synvilla. Men jag hoppar i din båt och hoppas på en lite mer kompakt SMP och inte bara att de gjort en svart variant av 60-års varianten! 😇
Hade varit gött om dom kunde få ner lug-lug måttet en del

Jag tycker 50mm är rätt mycket för den dära!
 
Ingen som är i behov av lite urverksdelar?
Visare, kronor, skruvar etc
Bjuder på frimärksfrakt men ser en insättning till BCF som obligatorisk
Kommer från en SMPC 2014
IMG_2917.jpeg
 
Jag är sugen på ett originalgummiband till min SMP. Har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan clasp. Innan jag slår till måste jag dock göra min due diligence. Finns det tredjepartsband som kan mäta sig i kvalitet och estetik med Omegas? Relativa begrepp, jag vet. Men jag är ute efter subjektivitet :)
 
Jag är sugen på ett originalgummiband till min SMP. Har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan clasp. Innan jag slår till måste jag dock göra min due diligence. Finns det tredjepartsband som kan mäta sig i kvalitet och estetik med Omegas? Relativa begrepp, jag vet. Men jag är ute efter subjektivitet :)
Har själv ett gummi från Wristbuddys och min åsikt är att det är bättre än originalet från Omega. SMP:n är en rejäl pjäs och Omegas egna band känns lite för "klent" och "flamsigt" för att orka hålla klockan på rätt plats. Wristbuddys är lite rejälare i min mening. Tjockare och mer gummi som orkar hålla klockan på plats 😊
 
Jag är sugen på ett originalgummiband till min SMP. Har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan clasp. Innan jag slår till måste jag dock göra min due diligence. Finns det tredjepartsband som kan mäta sig i kvalitet och estetik med Omegas? Relativa begrepp, jag vet. Men jag är ute efter subjektivitet :)
Kör på gummi från watchwear på min smpc, tycker både passformen och kvaliteten är bra.
IMG_6338.jpeg
 
Jag är sugen på ett originalgummiband till min SMP. Har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan clasp. Innan jag slår till måste jag dock göra min due diligence. Finns det tredjepartsband som kan mäta sig i kvalitet och estetik med Omegas? Relativa begrepp, jag vet. Men jag är ute efter subjektivitet :)
Det enkla svaret är att AM inte slår OEM i känsla och estetik. OEM kostar dock huggorm. 😬
 
Tillbaka
Topp