• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 976 62.1%
  • Nej

Röster: 595 37.9%

• Totala väljare
    1,571
1000017075.jpg

Fler än mig som tycker årets SMP (stål-varianten och inte titan) skulle vara snyggare i slät simple svart tavla?

1740648121510.png

Här ett förslag från ChatGPT (Blev inte riktigt som jag ville men kanske ändå ger en känsla)

1740648718939.png

IMG_2154.jpeg

Tog sisådär 10+ år av klockköp innan pojkdrömmen om en SMP slogs in men den som väntar på något gott…
Lite som jag tänkte, refen känns som mycket klocka för pengarna och jag gillar hur den sitter och utseendet meeeen lite tråkig efter allt annat som kommit och gått kanske 🤔

IMG_2154.jpeg

Tog sisådär 10+ år av klockköp innan pojkdrömmen om en SMP slogs in men den som väntar på något gott…
Lite som jag tänkte, refen känns som mycket klocka för pengarna och jag gillar hur den sitter och utseendet meeeen lite tråkig efter allt annat som kommit och gått kanske 🤔
Mixa med gummi, nato eller mesh så ska du se att den där inte är lika "tråkig" 👏

IMG_2154.jpeg

Måste ändå säga att den växt på mig (även om den är till försäljning), känns liksom lite vulgo och lyxig samtidigt som den är down to earth. Har en märklig relation med Omega 🙃

Måste ändå säga att den växt på mig (även om den är till försäljning), känns liksom lite vulgo och lyxig samtidigt som den är down to earth. Har en märklig relation med Omega 🙃
Jag tycker den är kanonbra och så glad att jag drog den tillbaka från sälj för närmare ett år sedan. Sedan fick jag tag i en SM300-clasp med microjustering och det blev liksom pricket över i:et. Har kört 2254.50 Peter Blake i ett par år förr men jag skulle inte vilja byta den här mot en sådan nu. Tavlan är blank på rätt sätt (till skillnad mot den GS SBGN003 jag hade nyligen) och dubbel AR gör stor skillnad. Slänger in en arkiv-bild från i söndags.
IMG_5962.jpeg

Jag tycker den är kanonbra och så glad att jag drog den tillbaka från sälj för närmare ett år sedan. Sedan fick jag tag i en SM300-clasp med microjustering och det blev liksom pricket över i:et. Har kört 2254.50 Peter Blake i ett par år förr men jag skulle inte vilja byta den här mot en sådan nu. Tavlan är blank på rätt sätt (till skillnad mot den GS SBGN003 jag hade nyligen) och dubbel AR gör stor skillnad. Slänger in en arkiv-bild från i söndags.
IMG_5962.jpeg
Ja och att insert kan skifta nyans rätt mycket 👍🏻 AR på utsidan är inte min favvo, hade en PO som såg ut som skit då AR repades rätt enkelt, fick köra polywatch och ta bort hela behandlingen tillslut

Ja och att insert kan skifta nyans rätt mycket 👍🏻 AR på utsidan är inte min favvo, hade en PO som såg ut som skit då AR repades rätt enkelt, fick köra polywatch och ta bort hela behandlingen tillslut
Ja, jag vet inte… dubbel AR kanske inte är för alla? Men jag har haft 10+ Omegas samt andra märken med dubbel AR och några repor i AR har jag aldrig orsakat.

Dumheter vet inga gränser ibland, tredje gången jag släpper en SMP och så fort jag är utan den så saknar jag den. Kanske är dags att äntligen försöka få tag på en 41:a igen, kanske Electric blue för att testa något ”nytt”?? 🤔

Blir ju roligare med bilder med,
IMG_4770.jpeg

IMG_9013.jpeg

IMG_6367.jpeg

Bilagor

• IMG_9381.jpeg
    IMG_9381.jpeg
    272.8 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp