• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Äntligen smp igen!
Tusen tack till @Watchie för affären
8C4FF246-D324-4FE7-8F08-748A12ED8D35.jpeg
Nu bara måste jag ha en till...denna tråden är jobbig att titta i :(
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag är en nyblivet SMP.are. Gillar den mycket men kommer inte överens med länken som inte smalnar något. Finns det någon annan länk från Omega som skulle kunna passa och som smalnar av till 18mm?
Jag får köra Nato så länge tills jag förhoppningsvis hittar en snyggare länk.

IMG_0975 2.jpg
 
  • Like
Reactions: S.N

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Jag är en nyblivet SMP.are. Gillar den mycket men kommer inte överens med länken som inte smalnar något. Finns det någon annan länk från Omega som skulle kunna passa och som smalnar av till 18mm?
Jag får köra Nato så länge tills jag förhoppningsvis hittar en snyggare länk.

IMG_0975 2.jpg
Gillar klockan men känner samma som du angåenede länken, så jag kör min på nato också.

Det finns en länk som passar, som ser riktigt bra ut. Den heter 1610/930 och ser ut såhär (vi diskuterade det 2 sidor bak):

screen-shot-2018-02-01-at-18-13-19-png.726344


Tror jag ska beställa en snart.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Gillar klockan men känner samma som du angåenede länken, så jag kör min på nato också.

Det finns en länk som passar, som ser riktigt bra ut. Den heter 1610/930 och ser ut såhär (vi diskuterade det 2 sidor bak):

screen-shot-2018-02-01-at-18-13-19-png.726344


Tror jag ska beställa en snart.

Tack, den ser mycket trevligare ut. Vet du om den smalnar av? (Jag håller på att gå igenom tråden men har bara kommit till sidan 14:))
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, den ser mycket trevligare ut. Vet du om den smalnar av? (Jag håller på att gå igenom tråden men har bara kommit till sidan 14:))
Det vet jag inte om den gör. Minimalt kanske. Jag tror den är väldigt lik Speedy Pro-länken som jag tror smalnar av nån millimeter bara.

Oavsett så är den enligt mig mycket snyggare.
Är väl dags att beställa snart.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det vet jag inte om den gör. Minimalt kanske. Jag tror den är väldigt lik Speedy Pro-länken som jag tror smalnar av nån millimeter bara.

Oavsett så är den enligt mig mycket snyggare.
Är väl dags att beställa snart.

Hittade en jämförande bild på nätet och oj vilken skillnad! Det blir nog till att beställa en trots priset. Förstår inte Omega ibland. När jag hade en Speedy så var det samma sak där. Jag fick byta till ett vintageläder direkt.

AMI_47001.jpg
 

Rulle

Audemars
Hittade en jämförande bild på nätet och oj vilken skillnad! Det blir nog till att beställa en trots priset. Förstår inte Omega ibland. När jag hade en Speedy så var det samma sak där. Jag fick byta till ett vintageläder direkt.

AMI_47001.jpg
A nars så kör på så låmge och ha lite extra koll på tex omegaforums tillbehörssäljdel där dom brukar poppa upp rätt ofta!
Det är ju inte värt 5-7k för en ny sån..
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Fråga 1. Någon som vet artikelnumret till bandstiften på en ny SMPc?
Fråga 2. Kan det stämma att Omega rekommenderar att man skall ha andra än originalstiften om man har ett annat band? Läste detta och tror det var 21mm stift man rekommenderade. Tycker själv det låter knasigt.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Haha! På min stod det beige. Grattis btw :D Awesome klocka...
Har dels ett push clasp på väg in och dels ett band, Rios Activity, som jag såg att @Kapten Baines hade på sin SLA017. Tror det kommer att passa perfekt. Efter avplastning får den vänta på antingen bandet ellr claspen vilket som nu kommer först. Jag tänker inte korta länken 2ggr. Det lilla jag känt på klockan är bara positivt!
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Har dels ett push clasp på väg in och dels ett band, Rios Activity, som jag såg att @Kapten Baines hade på sin SLA017. Tror det kommer att passa perfekt. Efter avplastning får den vänta på antingen bandet ellr claspen vilket som nu kommer först. Jag tänker inte korta länken 2ggr. Det lilla jag känt på klockan är bara positivt!
Tror du kommer att gilla Riosbandet, väldigt bekvämt, en sort mix av gummi och läder. Snygg textur också. Grattis till klockan.
 
Topp