• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 967 61.9%
  • Nej

Röster: 594 38.1%

• Totala väljare
    1,561
Pierce dök upp på mitt instagram innan idag och nåt fånga mitt intresse i bilderna!
Är det jag eller har han en smpc?
布鲁斯南封面故事1+7-007.jpg
0201_1.jpg
tumblr_p0chj3abCf1rmfk5ro1_1280.jpg
tumblr_p08h7qQtY31rmfk5ro1_1280.jpg
Shit vad gammal han ser ut! Känns som det var igår som han var Bond.

JB_Die_another_day.jpg__1536x0_q75_crop-scale_subsampling-2_upscale-false.jpg

Har nya Omega SMPc snabbändring av länken via ”push clasp” när man köper dom nya eller är det något man behöver komplettera med?

Har nya Omega SMPc snabbändring av länken via ”push clasp” när man köper dom nya eller är det något man behöver komplettera med?
dom har bara ett vanligt lås utan microjustering men ett pushclasp köper man bara separat till så det är inga problemas!
bara att beställa och skruva på... det enda du behöver om du ska göra det själv är en skruvmejsel och kanske en hårfön för att värma upp loctiten om där nu ens är nån i skruvarna från fabrik...

Är i valet av ny klocka just nu och är just nu inne på en SMPc. Den svarta ser riktigt trevlig ut. Velar mest för att jag fått för mig att jag tycker den är lite en ”jag har fått tillbaka på skatten” klocka för kreti och pletti eller? Velar mot en speedy men som då skall kompletteras med nåt vardagsur. Explorer och datejust finns med men vet inte om jag vill stretcha upp dit.

Är i valet av ny klocka just nu och är just nu inne på en SMPc. Den svarta ser riktigt trevlig ut. Velar mest för att jag fått för mig att jag tycker den är lite en ”jag har fått tillbaka på skatten” klocka för kreti och pletti eller? Velar mot en speedy men som då skall kompletteras med nåt vardagsur. Explorer och datejust finns med men vet inte om jag vill stretcha upp dit.
smpc är ju rätt "prisvärd" men allt är relativt!
sen beror allt med på hur stora handleder du har!
speedyn är ju längre lug-lug så att säga än tex smpc!
smpc är ca 46mm...ungefär exakt som en skx007
medans speedyn är runt 49 (?) mm

visst är smp´n vanlig men välj att se det som en bra sak ...
ibland är det lite kul att ha något som folk verkligen vet vad det är haha
sen är den relativt tålig jämfört med en vanlig speedy ...
du har ju 300wr och safirglas vilket speedyn ej har så allt beror på vad du är ute efter och vad du "behöver"

smpc är ju rätt "prisvärd" men allt är relativt!
sen beror allt med på hur stora handleder du har!
speedyn är ju längre lug-lug så att säga än tex smpc!
smpc är ca 46mm...ungefär exakt som en skx007
medans speedyn är runt 49 (?) mm

visst är smp´n vanlig men välj att se det som en bra sak ...
ibland är det lite kul att ha något som folk verkligen vet vad det är haha
sen är den relativt tålig jämfört med en vanlig speedy ...
du har ju 300wr och safirglas vilket speedyn ej har så allt beror på vad du är ute efter och vad du "behöver"
Kloka ord. Kommer från, Seiko, Alpina, Hamilton, Tudor BB36 och tänker att det är dags för en Omega (eller en rolle)

Kloka ord. Kommer från, Seiko, Alpina, Hamilton, Tudor BB36 och tänker att det är dags för en Omega (eller en rolle)
bara att gå uppåt i leden ;)
rollen kommer nog frammåt men det ska ju kännas rätt och inte bara att köpa för att det just är en Rolex...
sen är Hamilton, Seiko och tudor inga skit märken..inte alpina med(som ju ägs av Citizen nuförtiden)

bara att gå uppåt i leden ;)
rollen kommer nog frammåt men det ska ju kännas rätt och inte bara att köpa för att det just är en Rolex...
sen är Hamilton, Seiko och tudor inga skit märken..inte alpina med(som ju ägs av Citizen nuförtiden)
Kan säga att byggkvaliten på den Alpina GMT som jag hade var grym

Var/hur köpte du länken och vad kostade den? Passa låset med mikrojustering även till den länken?
+1. Funderar på att plocka ut en från AD. Den svarta tavlan är fantastik enl mig, men har svårt för länken. Kan man köpa en sån länk direkt från AD tro? Och hur mycket kan det kosta? Ska såklart kolla med AD men en koll här kan väl inte skada...

+1. Funderar på att plocka ut en från AD. Den svarta tavlan är fantastik enl mig, men har svårt för länken. Kan man köpa en sån länk direkt från AD tro? Och hur mycket kan det kosta? Ska såklart kolla med AD men en koll här kan väl inte skada...

En till fråga/fundering, 1610/930-länken finns inte med skrivade länkbitar, utan endast med stift. Finns det någon annan länk än orginal som är skruvad som passar till denna klocka?

En till fråga/fundering, 1610/930-länken finns inte med skrivade länkbitar, utan endast med stift. Finns det någon annan länk än orginal som är skruvad som passar till denna klocka?
Har sett att folk monterat skruvad länk, vet ej vilken eller vilka ändlänkar dom kört med. Ev Speedmaster länken? Finns även vissa som moddat med microjusteringen på den länken.

Senast ändrad:
Då var en ny svart SMPc från 2018 beställd:)
Ska knalla in på klockmaster och se om dom har bra pris på push clasp alternativt ringa Jarl Sandin som någon tidigare sa kunde skicka med brev.

Då var en ny svart SMPc från 2018 beställd:)
Ska knalla in på klockmaster och se om dom har bra pris på push clasp alternativt ringa Jarl Sandin som någon tidigare sa kunde skicka med brev.
Najs! Grattis! Själv väntar jag in min egen, som skulle komma idag men blev försenad till på Måndag... PostNord!!!

Tillbaka
Topp