• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Väntar fortfarande på mitt push clasp. Efter långpromenad och något värmande kan man ju läsa seamaster spegelvänt:)
A8954C67-CA09-4518-B75B-BE4D68FAEB6A.jpeg

Kan knappt bärga mig att se den nya under basel.
Men gillar jag den inte så skulle jag vilja ha en mid size i svart .

Inga problem om du har varma händer, har du däremot torra och kalla händer så är det svårt att vrida på ringen.
Upplever ”klicken” rätt ojämna, inget riktigt flyt i det och svårgreppat som fler nämner.

Ok. Jag vet att den första SMP (Bond) modellen 2531.80 som kom ut i början på 2000 talet och blev omåttligt populär hade en rätt kass vridring som var svårgreppad i flera situationer som ni nämner. Den var dessutom i princip omöjlig att få grepp om under vattnet i dyksituationer. Jag tänkte att Omega kanske hade tagit åt sig kritiken och uppgraderat vridringen men kanske inte då.

Ok. Jag vet att den första SMP (Bond) modellen 2531.80 som kom ut i början på 2000 talet och blev omåttligt populär hade en rätt kass vridring som var svårgreppad i flera situationer som ni nämner. Den var dessutom i princip omöjlig att få grepp om under vattnet i dyksituationer. Jag tänkte att Omega kanske hade tagit åt sig kritiken och uppgraderat vridringen men kanske inte då.
Jämförde med den äldre för ett tag sedan och måste säga att den nya är mer lättgreppad medans den äldre hade bättre känsla i vridet.

Ok..upplever den helt ok samt bra mkt bättre än föregångaren. Använder mkt sällan vridningen på nån klocka. Kul o pilla ibland iof :)

Oklart ännu om jag tycker detta är ett lyft mot nuvarande...givetvis bättre uverk etc..men hade nog hoppats på lite mer design ändring på visare tex. Hur är tjockleken? Diametern har ökat iaf?
Ja, jag vet inte heller riktigt vad jag ska tycka än. Är dock glad att de behåller länken på modellen. Är en del av tjusningen med SMP.
Indexmarkeringarna verkar större och Omega-loggan ser ut att vara tryckt direkt på urtavlan ser jag vid en första anblick.

• Like
Reactions: PCB
Tillbaka
Topp