• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Ingen som har ett gummi till en Seamaster Pro till salu? tror refnr ska vara 98000085

Ett sånt här
omega-seamaster-rubber-strap-98000085-24.png

F7D6A154-A330-4028-99DA-4294072086EB.jpeg

Känner mig synnerligen konfunderad, när jag vrider upp klockan med kronan medan jag håller den helt plant och stilla så börjar även rotorn snurra? Ska detta verkligen ske?
Kan inte säga att detta är något jag kan komma ihåg har inträffat vid tidigare tillfällen.

Det gäller klockan på bilden.

Mvh
Vad i H?! Jag vred precis upp klockan och kände samma sak, den snurrade i ca en halv sekund men sedan slutade den, även om jag fortsatte vrida på kronan. Min är bara 2 månader gammal och den går utmärkt. Hur är det med din? Har du kollat med en AD ännu om det är OK eller om något ska fixas?

Nya smp börjar på 42000kr :greedy::nailbiting:
Tror det är pga. METAS-certifieringen. Master Co-Axial och såna grejer.

Känns synd att gå ifrån konceptet med en av de prisvärdaste instegsmodellerna till ”finare” klockor på marknaden. Tror det gynnar Omega att ha kvar en klocka i det lite billigare segmentet.

Vad i H?! Jag vred precis upp klockan och kände samma sak, den snurrade i ca en halv sekund men sedan slutade den, även om jag fortsatte vrida på kronan. Min är bara 2 månader gammal och den går utmärkt. Hur är det med din? Har du kollat med en AD ännu om det är OK eller om något ska fixas?
Ursäktar för sen reply.
Var inne på bergströms med den förra veckan, tyvärr så behagade inte rotorn röra sig en millimeter just då så det var ej möjligt att påvisa det hos Bergströms, men trevliga som dem är så tog dem in den och gångtestade den där och då, deras urmakare tog sig även tiden att känna på den men det fanns inget som visade på något fel.
Så det slutade med att vi önskade varandra en fortsatt trevlig dag samt en uppmaning att återkomma till dem om klockan började gå ojämnt eller dylikt.

Hittills så finns det inget som tyder på något fel på min i avseende på hur jämt den går, gångreserv, abnormt motstånd vid uppvridning av kronan eller dylikt så har för avsikt att bara njuta av den framöver och släppa det här. ;)

Ursäktar för sen reply.
Var inne på bergströms med den förra veckan, tyvärr så behagade inte rotorn röra sig en millimeter just då så det var ej möjligt att påvisa det hos Bergströms, men trevliga som dem är så tog dem in den och gångtestade den där och då, deras urmakare tog sig även tiden att känna på den men det fanns inget som visade på något fel.
Så det slutade med att vi önskade varandra en fortsatt trevlig dag samt en uppmaning att återkomma till dem om klockan började gå ojämnt eller dylikt.

Hittills så finns det inget som tyder på något fel på min i avseende på hur jämt den går, gångreserv, abnormt motstånd vid uppvridning av kronan eller dylikt så har för avsikt att bara njuta av den framöver och släppa det här. ;)
Tack för svaret!

Vad bra, då struntar jag i att gå till ADn helt enkelt. Om det blir värre däremot så får jag nog ta mig en tur dit. Men som sagt så går ju klockan helt perfekt.

Tack för svaret!

Vad bra, då struntar jag i att gå till ADn helt enkelt. Om det blir värre däremot så får jag nog ta mig en tur dit. Men som sagt så går ju klockan helt perfekt.
Jag upplevde det där på en annan klocka med modifierat ETA. Sökte runt på WUS och kände mig lugnad. Minns inte exakta förklaringen men inget allvarligt och inte helt ovanligt. Jag tror risken ökade om man vred kronan snabbt. Lugna, fina tag så ska det nog gå bra.

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska investera i mikrojusterings-spännet till min SMPc. Tycker redan originalspännet är stort och vet inte om jag skulle gilla ett större. Men å andra sidan skulle det vara skönt att kunna ändra storleken dom där millimetrarna så den alltid sitter perfekt på armen.

Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska investera i mikrojusterings-spännet till min SMPc. Tycker redan originalspännet är stort och vet inte om jag skulle gilla ett större. Men å andra sidan skulle det vara skönt att kunna ändra storleken dom där millimetrarna så den alltid sitter perfekt på armen.
har samma dilemma haha :)

jag var länge en motståndare till detta...ansåg inte att det behövdes...tar tillbaka allt...så gott o kunna justera on the fly

Tillbaka
Topp