Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad i H?! Jag vred precis upp klockan och kände samma sak, den snurrade i ca en halv sekund men sedan slutade den, även om jag fortsatte vrida på kronan. Min är bara 2 månader gammal och den går utmärkt. Hur är det med din? Har du kollat med en AD ännu om det är OK eller om något ska fixas?
Känner mig synnerligen konfunderad, när jag vrider upp klockan med kronan medan jag håller den helt plant och stilla så börjar även rotorn snurra? Ska detta verkligen ske?
Kan inte säga att detta är något jag kan komma ihåg har inträffat vid tidigare tillfällen.
Det gäller klockan på bilden.
Mvh
Tror det är pga. METAS-certifieringen. Master Co-Axial och såna grejer.Nya smp börjar på 42000kr
Så 31 500kr i December hos Rob, inte så jätteblodigt ändå.Nya smp börjar på 42000kr
Med METAS, lumad bezel, förbättrad heliumventil, uppgraderat lås och keramisk tavla? Det är kort sagt ett jävla kap.Så 31 500kr i December hos Rob, inte så jätteblodigt ändå.
Måste hålla med, väldigt bra uppdatering.Med METAS, lumad bezel, förbättrad heliumventil, uppgraderat lås och keramisk tavla? Det är kort sagt ett jävla kap.
Så 31 500kr i December hos Rob, inte så jätteblodigt ändå.
31 500kr är alltså med 25% rabatten som Rob kör med i December på bland annat Omega.Jösses, min AD måste ha misstagit sig biggie om Robs pris nu stämmer
Ca 7tkr mer än innan o en hel del förbättringar/uppgraderingar...mkt smäll för pengen imhoNya smp börjar på 42000kr
Sant, kanske inte är så farligt ändå. Ser snygg ut på bild, men är ändå lite orolig över att urtavlan blir för "busy".Ca 7tkr mer än innan o en hel del förbättringar/uppgraderingar...mkt smäll för pengen imho
Ursäktar för sen reply.Vad i H?! Jag vred precis upp klockan och kände samma sak, den snurrade i ca en halv sekund men sedan slutade den, även om jag fortsatte vrida på kronan. Min är bara 2 månader gammal och den går utmärkt. Hur är det med din? Har du kollat med en AD ännu om det är OK eller om något ska fixas?
Tack för svaret!Ursäktar för sen reply.
Var inne på bergströms med den förra veckan, tyvärr så behagade inte rotorn röra sig en millimeter just då så det var ej möjligt att påvisa det hos Bergströms, men trevliga som dem är så tog dem in den och gångtestade den där och då, deras urmakare tog sig även tiden att känna på den men det fanns inget som visade på något fel.
Så det slutade med att vi önskade varandra en fortsatt trevlig dag samt en uppmaning att återkomma till dem om klockan började gå ojämnt eller dylikt.
Hittills så finns det inget som tyder på något fel på min i avseende på hur jämt den går, gångreserv, abnormt motstånd vid uppvridning av kronan eller dylikt så har för avsikt att bara njuta av den framöver och släppa det här.
Ca 7tkr mer än innan o en hel del förbättringar/uppgraderingar...mkt smäll för pengen imho
Med METAS, lumad bezel, förbättrad heliumventil, uppgraderat lås och keramisk tavla? Det är kort sagt ett jävla kap.
Ca 7tkr mer än innan o en hel del förbättringar/uppgraderingar...mkt smäll för pengen imho
42000kr är listpris.Vad gäller? 31500 eller 42000?
Jag upplevde det där på en annan klocka med modifierat ETA. Sökte runt på WUS och kände mig lugnad. Minns inte exakta förklaringen men inget allvarligt och inte helt ovanligt. Jag tror risken ökade om man vred kronan snabbt. Lugna, fina tag så ska det nog gå bra.Tack för svaret!
Vad bra, då struntar jag i att gå till ADn helt enkelt. Om det blir värre däremot så får jag nog ta mig en tur dit. Men som sagt så går ju klockan helt perfekt.
Vad roligt att höra. En man, en klocka, en historia.Min trotjänare, 12år på armen och har varit med varje sekund på resor, arbeten, motgångar och medgångar.
Vilken klocka!
Trevligt. Har du någon gång haft den inne för service?Min trotjänare, 12år på armen och har varit med varje sekund på resor, arbeten, motgångar och medgångar.
Vilken klocka!
Trevligt. Har du någon gång haft den inne för service?
Trevligt att läsa med alla tokflippare på detta forum. (mig själv inkluderad)Lämnade in den 2013 för service, enda gången.
har samma dilemma hahaKan inte riktigt bestämma mig om jag ska investera i mikrojusterings-spännet till min SMPc. Tycker redan originalspännet är stort och vet inte om jag skulle gilla ett större. Men å andra sidan skulle det vara skönt att kunna ändra storleken dom där millimetrarna så den alltid sitter perfekt på armen.
jag var länge en motståndare till detta...ansåg inte att det behövdes...tar tillbaka allt...så gott o kunna justera on the flyKan inte riktigt bestämma mig om jag ska investera i mikrojusterings-spännet till min SMPc. Tycker redan originalspännet är stort och vet inte om jag skulle gilla ett större. Men å andra sidan skulle det vara skönt att kunna ändra storleken dom där millimetrarna så den alltid sitter perfekt på armen.
Kan intyga att det är värt varenda krona för mig själv. Kallt=längst in, normalt=ett hack, varmt=2 hack, jättevarmt och en GT=3 hackjag var länge en motståndare till detta...ansåg inte att det behövdes...tar tillbaka allt...så gott o kunna justera on the fly