• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Var inne och klämde på nya SMP idag. Ville verkligen tycka om den men nej, den gav inte alls samma glädje som PO 39,5 :( Det kanske var butiksljuset som förstörde den, vet inte. Gummit var öht. inte i samma klass som Panerai heller.

Var inne och klämde på nya SMP idag. Ville verkligen tycka om den men nej, den gav inte alls samma glädje som PO 39,5 :( Det kanske var butiksljuset som förstörde den, vet inte. Gummit var öht. inte i samma klass som Panerai heller.
Håller med helt och hållet. Tilltalade inte överhuvudtaget. Har inte provat 39.5 PO ännu :angel:

4D30D2C4-B3ED-4337-965A-AA812EFBC7C4.jpeg
11ADC846-456F-4562-8D96-6442C18D355C.jpeg
5CE51F2A-35D9-468B-BD43-67DAD141DE07.jpeg
Precis fått nya, very nice :):)

Tackar, jodå, har ej bestämt än om jag gillar den mer än gamla, både och faktiskt, finnish och tavlan är outstanding, sedan fast tidigare kommentarer, i tråden, så tycker jag bandet är skönare än andra gummin som jag haft, inkl min AP Diver....

Jag tycker överlag att den är förbättrad, i synnerhet länken. Den gamla har dock vissa fördelar, "lack-tavlan" gjorde den lite dressigare. Vidare håller jag solid caseback högre än genomskinlig om den solida håller hög standard, något Seamasterns gjorde.

För mig är vågorna på de äldre SmP, typ 2254, jämfört med de nyare ”långsammare” vågorna jämförbara med ett vibrato i klassisk musik, där de äldre är som att lyssna på Itzak Perlman spelandes på sin violin och de nya långsammare vågorna är som att lyssna på den på tok för gamla sopranen i kyrkokören med sitt svajjiga, långsamma vibrato...

Jag tycker helt enkelt att det var bättre med de gamla tavlorna...

Sorry. Hoppas jag inte trampade på tår nu.

Är vågorna på den nya tryckta (om ni förstår vad jag menar)? Det jag gillar med gamla vågtavlan är att den ser ut att bestå av målade svarta vågor på en mörkt grå bakgrund (2254). Sen gillar jag ju svärdvisarna. Men avhåller mig från att bedöma den nya tills jag klämt irl.

Är vågorna på den nya tryckta (om ni förstår vad jag menar)? Det jag gillar med gamla vågtavlan är att den ser ut att bestå av målade svarta vågor på en mörkt grå bakgrund (2254). Sen gillar jag ju svärdvisarna. Men avhåller mig från att bedöma den nya tills jag klämt irl.
Graverade med laser, om jag minns rätt.

lasergraverade

prövade den blåa i g/s och blev rätt imponerad men har inte handlederna för att bära upp den helt

sen klagade jag på glasbaksidan och fick som svar från biträdet "denna är nog inte för dig då" haha

Jag kände precis tvärtom. Jag har vart sugen på PO 39.5 men jag tycker inte proportionerna stämmer på den, fortfarande för tjock :(

Så nu är jag kluven om jag ska hugga en speedy, en ny SMP eller en äldre PO. Min SMPc kom nyss tillbaka från en avmagnetisering så jag är lite sugen på en ny Omega bara för den sakens skull...

Här är en annan sak jag undrar över, min 2254-länk har mittlänkar med borstade kanter medans bilden @gronvit postade har polerade kanter. Samma ref 2254 men med lite olika länkar.
53621692-40FC-4100-9022-BE83011F015D.jpeg

Min ser likadan ut som din med borstade kanter på innerlänkarna. När jag viker länkarna max kan jag se att mina varit polerade tidigare och att det antagligen är nån marodör som polerat min länk tidigare.

Men för mig gör det inget. Blir lite mer toolig som den är nu. :)

Svårt att tänka mig, själva boetten är IMO aldrig polerad. Får bildsöka 2254 och försöka se om min länk är helt unik, är den det och expertisen hävdar att det endast finns en utgåva av denna länk så måste ju någon varit på den.

Din länk är med största sannorlikhet polerad. Jag har haft samma klocka. Speedmasterlänkens mindre partier ska vara polerade.

Min ser likadan ut som din med borstade kanter på innerlänkarna. När jag viker länkarna max kan jag se att mina varit polerade tidigare och att det antagligen är nån marodör som polerat min länk tidigare.

Men för mig gör det inget. Blir lite mer toolig som den är nu. :)
Intressant! Får kolla på det, på jobbet och klockan hemma nu.
Edit: tack för svaren!

Tillbaka
Topp