Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är en av domDe flesta vågar ju ändå inte använda sina klockor utanför kontoret eller soffan
Då ska man inte ha klockor imhoJag är en av dom
På stål verket är jag jobbar är det vibrerade verktyg och metal som ska kapas och slipas så mina finare klockor får vila i windern då jag bara kör quartz som klara av den miljön. Sen finns ju deg folk som skiter i det och kör endå dom ska ha creedDå ska man inte ha klockor imho
kan iof förstå om man vistas i miljöer där klockan lär kunna ta skada osv
På stål verket är jag jobbar är det vibrerade verktyg och metal som ska kapas och slipas så mina finare klockor får vila i windern då jag bara kör quartz som klara av den miljön. Sen finns ju deg folk som skiter i det och kör endå dom ska ha creed
Då hade jag oxå skipppat det.På stål verket är jag jobbar är det vibrerade verktyg och metal som ska kapas och slipas så mina finare klockor får vila i windern då jag bara kör quartz som klara av den miljön. Sen finns ju deg folk som skiter i det och kör endå dom ska ha creed
Värt det? Det kan du bara själv avgöraVärt att skaffa en?? Funderar på att införskaffa en midsize närmaste månaderna men är osäker:/ Jag har självklart testat den i butik. Är ni andra nöjda med era? Och i sådana fall vad är det som gör just denna klocka så speciel för er?? Personligen så faller jag för urtavlan och stålbandet.
Jo det har du iof rätt iVärt det? Det kan du bara själv avgöra
Kika på hirsch. Vet att rydbergsur i helsingborg har dem i sin butik om du vill känna på dem.
Edit: https://www.hirschstraps.com/collections/rubber-hirsch-straps
Horus Straps verkar ha anpassade för Seamaster. Funderar själv på att köpa ett
https://www.horusstraps.com/collections/seamaster-diver
Hittade. Det er altså en smpc jeg frågade om.
Har hört at flere skal passe, men dette har de iaf bekreftet
Någon som vet vad ett gummi kostar till nya smp? Har googlat utan framgång.
@Watchie jämförde du din blåa med Sedna med den med gulguld? Tyckte den blåa med gulguld var grym. Inte sett Sedna men det torde bli mer återhållsamt vilket kanske i längden är att föredra?
Håller med, jag tycker alla tavlor var mkt, mkt snygga, helt omöjligt att välja, så köpte bägge, nästa dinka blir den med grå tavlan...
Hallo, nej gjorde aldrig det, men har alltid varit åt ”Rose hållet”, tror ingen blir för blinging dock, bägge ser jag som ”hyfsat återhållsamma”, med en diskret elegance och en touch av bling, som känns lagom faktiskt, hade en gulgulds Skydweller ett tag, den var det för mkt bling varning på@Watchie jämförde du din blåa med Sedna med den med gulguld? Tyckte den blåa med gulguld var grym. Inte sett Sedna men det torde bli mer återhållsamt vilket kanske i längden är att föredra?
Då har du haft modern sportrolle i närtid? Hur tycker du nya smp står sig kvalitetsmässigt?Hallo, nej gjorde aldrig det, men har alltid varit åt ”Rose hållet”, tror ingen blir för blinging dock, bägge ser jag som ”hyfsat återhållsamma”, med en diskret elegance och en touch av bling, som känns lagom faktiskt, hade en gulgulds Skydweller ett tag, den var det för mkt bling varning på
Har haft ca 10 Rolex, fram och tillbaks, föredrar numer, en fas, vet ej ? Alla ggr 4 och 5 siffriga refs, Omega SMP, i mina ögon, bäst bang for the buck, borsett från länk, då jag föredrar eg läder eller gummi, så tycket jag boett, bezel och tavla är att föredra jämfört med sub, Size, 42 mm känns bra, ligger väl i tiden oxå med större fast jag eg föredrar 40, Verket ? Vet ej , mkt bra på bägge, här måste nya master chronometer få 10-20 år på sig innan, man ev. Kan säga att de tuktar Rolex, men value for money så är SMP kung jämfört med SubDå har du haft modern sportrolle i närtid? Hur tycker du nya smp står sig kvalitetsmässigt?
Känslan i vridringen på en modern Rolex är svårt att matcha men definitivt är vridringen nu helt i nivå med dyrare Omega (SM300 och PO), föregångaren känns mer som SMP alltid har gjort. Det enda jag saknar i stålmodellen är liquidmetal men det får väl ses i relation till priset. Tvåtonarna har Ceragold som är egentligen samma sak som liquidmetal fast med guld. Länken är också förbättrad med mikrojustering och känns riktigt bra men sen är det ju det där med dess bibehållna design kanske? Jag skulle ju bara klämma på nya SMP för att hänga med i debatten, har inte alls tänkt att köpa en men får säga att jag blev rejält såld på den.Har haft ca 10 Rolex, fram och tillbaks, föredrar numer, en fas, vet ej ? Alla ggr 4 och 5 siffriga refs, Omega SMP, i mina ögon, bäst bang for the buck, borsett från länk, då jag föredrar eg läder eller gummi, så tycket jag boett, bezel och tavla är att föredra jämfört med sub, Size, 42 mm känns bra, ligger väl i tiden oxå med större fast jag eg föredrar 40, Verket ? Vet ej , mkt bra på bägge, här måste nya master chronometer få 10-20 år på sig innan, man ev. Kan säga att de tuktar Rolex, men value for money så är SMP kung jämfört med Sub