• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Ingen som har förra och nya som kan lägga upp lite jämförelsebilder?
Något sånt här alltså? Bägge är butikens.
D43837C1-CFF8-4B0B-ADAB-1957185777CE.jpeg

Vad surt att min har lumeplupp och är automatisk. Pga. det så ligger den 10k under.
37037950-A7B6-42A1-9042-5AD5F4198CA2.jpeg
Ja, men du kan fixa lite av det själv iallafall. Ta fram lite verktyg och patinera bezelen, sen kan du ju också försöka få av lumepippen. Då är det enda som är kvar att den är för stor och inte kvarts, men det kan man ju inte göra något åt.

Jag skulle iallafall värdera den till 25-26k efter förfiningen ;)

Ja, men du kan fixa lite av det själv iallafall. Ta fram lite verktyg och patinera bezelen, sen kan du ju också försöka få av lumepippen. Då är det enda som är kvar att den är för stor och inte kvarts, men det kan man ju inte göra något åt.

Jag skulle iallafall värdera den till 25-26k efter förfiningen ;)
Jag ska göra vad jag kan. Tack för konkreta tips!

Jag är så översugen På seamastern. Vill ha den nya, alltså med vågorna och datumet nere vid 6an. Vart kan jag köpa denna? Var in på Bergströms ur i Uppsala men vill minnas att det var den äldre modellen dom hade, alltså utan vågor och datum vid 3an.
Uppskattar hjälp av er som har bättre koll än mig, tack!

Jag är så översugen På seamastern. Vill ha den nya, alltså med vågorna och datumet nere vid 6an. Vart kan jag köpa denna? Var in på Bergströms ur i Uppsala men vill minnas att det var den äldre modellen dom hade, alltså utan vågor och datum vid 3an.
Uppskattar hjälp av er som har bättre koll än mig, tack!
Rydbergs Ur i Helsingborg hade den inne i nov/dec iaf :)

Stockhomshandlarna har ju i särklass största Omega-utbudet inne, någon där måste ju bara ha den. Inte bara en utan flera.

Tillbaka
Topp