OJOJ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då väntar man spänt vid brevlådan på sin första smp
Var inte orolig, hur bra en klocka än är kommer det alltid något lite mer spännande där ute. Det som är det spännande men också livsfarliga med detta beroendeMycket bra val! en varning är att du kanske upptäcker att alla andra dyrare klockor är inte bättre än SMP så du kanske kommer spara massa pengar nu
Låter som fjärdern saknas. AD bör kunna åtgärda för några hundralappar.Har nu äntligen fått hem den! När jag börja leka lite med klockan märker jag dock att bezeln inte riktigt är som den ska. Den ”klickar” ej när jag vrider den och går att vrida åt bägge håll? Är detta något man kan fixa själv eller blir det en dyr historia?
Ok tack för snabbt svar, ska ringa runt då!Låter som fjärdern saknas. AD bör kunna åtgärda för några hundralappar.
Klickfjäder, den lär inte saknas utan bara pajat. Ser ut så här. Man kan byta den själv om man vågar sig på att peta loss vridringen.Ok tack för snabbt svar, ska ringa runt då!
Googlade runt lite snabbt men hittade ingenstans att köpa fjädern, hade du någon koll? Alltid roligare att försöka självKlickfjäder, den lär inte saknas utan bara pajat. Ser ut så här. Man kan byta den själv om man vågar sig på att peta loss vridringen.
Borde finnas på Ebay men bara för det hittar jag ingen där. Men du måste veta klockans ref så du verkligen får rätt fjäder.Googlade runt lite snabbt men hittade ingenstans att köpa fjädern, hade du någon koll? Alltid roligare att försöka själv
Hittar inget på ref heller så blir nog urmakare, segt bara att man bor 20mil ifrån närmsta ad. Tack för hjälpen!Borde finnas på Ebay men bara för det hittar jag ingen där. Men du måste veta klockans ref så du verkligen får rätt fjäder.
Men jag hade kontaktat en urmakare, fjädern kostar runt ett par hundra och dom byter den på nolltid. Är liksom inga pengar i att joxa med att beställa från utlandet med risk att få fel fjäder.
Ajdå, men det måste kanske inte vara en AD? Jag fick ny klickfjäder till en Breitling Colt hos lokale urmakaren i Lerum. Kolla med närmsta alltså.Hittar inget på ref heller så blir nog urmakare, segt bara att man bor 20mil ifrån närmsta ad. Tack för hjälpen!
Okej! Gör ett försök med de lokala först!Ajdå, men det måste kanske inte vara en AD? Jag fick ny klickfjäder till en Breitling Colt hos lokale urmakaren i Lerum. Kolla med närmsta alltså.
Jag kör min inställd så att "normalläget" är i mitten av microjusteringen så att jag har maximal flexibilitet. Perfekt komfort före utseende .Gällande nya SMP (8800) - hur pass väl får ni länken att passa? Annänder ni justeringen något? Min känns liiite stor, men så pass lite att den säkert skulle bli för liten om jag tog bort en halvlänk. Skulle ju då iofs kunna flytta ut i låset men ser inte så snyggt ut. Hur har ni konfigurerat era?