• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

Bergsman

Cartier
2-Faktor
EA6559E1-EF63-4D76-BF13-55F4EB7D6BE7.jpeg
Sällar mig till skaran med min quartzare som för följa med på de lite mer våldsamma äventyren.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Just övertagit vårdnaden av en 2531.80 i bättre bruksskick så jag välkomnar mig själv till eran fina tråd.
Allt över förväntan utom en liten grej. När jag skulle korta länken upptäckte jag att det satt två bandstift som inte var orginal pin+tube utan tjockare bandstift, och länken glappar rätt friskt då eftersom hålen där tuberna ska sitta är för stora för stiftet.
Inget jag anklagar tidigare ägare för att inte ha sett, då man kanske inte pillar med bandstiften mer än nödvändigt...
Då en länk skulle bort så var jag bara ett stift kort, och tog då stiftet från extralänken som medföljde så just nu funkar allt fint. Någon som har tips på vart jag kan kan få tag i nya stift för en hygglig peng?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Just övertagit vårdnaden av en 2531.80 i bättre bruksskick så jag välkomnar mig själv till eran fina tråd.
Allt över förväntan utom en liten grej. När jag skulle korta länken upptäckte jag att det satt två bandstift som inte var orginal pin+tube utan tjockare bandstift, och länken glappar rätt friskt då eftersom hålen där tuberna ska sitta är för stora för stiftet.
Inget jag anklagar tidigare ägare för att inte ha sett, då man kanske inte pillar med bandstiften mer än nödvändigt...
Då en länk skulle bort så var jag bara ett stift kort, och tog då stiftet från extralänken som medföljde så just nu funkar allt fint. Någon som har tips på vart jag kan kan få tag i nya stift för en hygglig peng?
@ERIKSON URHANDEL kan nog hjälpa dig med det!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ja den är riktigt schysst. Jag hör till skaran som aldrig varit förtjust i originallänken men det var precis det jag insåg efter att ha bläddrat igenom tråden - jag gillar verkligen själva klockan. Så på denna länk eller gummi är jag såld :)

Kul med den länken också, gillar att den smalnar av. Hade den vanliga SMPc-länken smalnat av hade den varit perfekt.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nja, jag köpte klockan med originallänk och denna som ett paket pre-loved men länken är köpt separat från början. Jag hade egentligen tänkt att ha den på gummi iom att jag inte gillar originallänken men detta är verkligen riktigt bra (gummi på väg in dock :))



Tack! Håller med :)
Vad blev det för gummi?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Iom att original kostar huggorm och det här redan blivit dyrare än planerat så kör jag aftrrmarket.

Testar ”barak” (se länk). Har inte läst några recensioner men varit i kontakt med säljaren som bedyrar att det är riktigt gummi och inte något silikon. Återkommer med recension.
https://barakwatches.com/rubber-band-for-omega-seamaster-planet-ocean-with-deployment-clasp/


Det är denna look jag är ute efter:
4E67440C-E316-41A0-B9A0-07A26986C3DA.jpeg

Vad blev det för gummi?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Iom att original kostar huggorm och det här redan blivit dyrare än planerat så kör jag aftrrmarket.

Testar ”barak” (se länk). Har inte läst några recensioner men varit i kontakt med säljaren som bedyrar att det är riktigt gummi och inte något silikon. Återkommer med recension.
https://barakwatches.com/rubber-band-for-omega-seamaster-planet-ocean-with-deployment-clasp/


Det är denna look jag är ute efter:
4E67440C-E316-41A0-B9A0-07A26986C3DA.jpeg
Jag kollade med efter orginalet och kom fram till att gummit utan spänne var väl dyrt redan det. Gillar ändå orginallänken så tror inte den kommer att gå på gummi nog mycket för att motivera de tusenlapparna.
Det länkade såg bra ut förutom att han kallar spännet för deployment och inte deployant, men det felet är ju så vanligt att det snart skrivs in i ordboken... Ser fram emot recention!
 
Iom att original kostar huggorm och det här redan blivit dyrare än planerat så kör jag aftrrmarket.

Testar ”barak” (se länk). Har inte läst några recensioner men varit i kontakt med säljaren som bedyrar att det är riktigt gummi och inte något silikon. Återkommer med recension.
https://barakwatches.com/rubber-band-for-omega-seamaster-planet-ocean-with-deployment-clasp/


Det är denna look jag är ute efter:
4E67440C-E316-41A0-B9A0-07A26986C3DA.jpeg

Det där var ju galet snyggt. Det liknar Planet Oceangummit tycker jag.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Iom att original kostar huggorm och det här redan blivit dyrare än planerat så kör jag aftrrmarket.

Testar ”barak” (se länk). Har inte läst några recensioner men varit i kontakt med säljaren som bedyrar att det är riktigt gummi och inte något silikon. Återkommer med recension.
https://barakwatches.com/rubber-band-for-omega-seamaster-planet-ocean-with-deployment-clasp/


Det är denna look jag är ute efter:
4E67440C-E316-41A0-B9A0-07A26986C3DA.jpeg
Ser lovande ut, återkom med en recension när du fått hem det! :)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Iom att original kostar huggorm och det här redan blivit dyrare än planerat så kör jag aftrrmarket.

Testar ”barak” (se länk). Har inte läst några recensioner men varit i kontakt med säljaren som bedyrar att det är riktigt gummi och inte något silikon. Återkommer med recension.
https://barakwatches.com/rubber-band-for-omega-seamaster-planet-ocean-with-deployment-clasp/


Det är denna look jag är ute efter:
4E67440C-E316-41A0-B9A0-07A26986C3DA.jpeg
Har aldrig hört talas om det där märket men nu känns det som att jag skulle kunna köpa en blå smpc bara för att kunna sätta på det där bandet:rolleyes:
 

Bofors

Cartier
2-Faktor
Dubbelpostar från omegatråden

Någon här som vet var man kan köpa bezel insert till midsize SMP? Eller om någon har ett hemma
 
Topp