• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

donpasta

Panerai
Galet nöjd med denna klocka faktiskt, bästa klockan i prisklassen? Den nya urtavlan och de höga indexen gör verkligen mycket för att generera djup och känslan av att "det händer något" med urtavlan, allt annat än platt och slätstruken.
E5E64B4F-23B8-4255-899B-BF8A5CB13395.jpeg

Den nya har 3 fel i mina ögon... glas baksida som klibbar och sen den onödigt stora helium ventilen och att de gjorde den 42mm... men annars super snygg och nog den bästa klockan kostnads mässigt
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den nya har 3 fel i mina ögon... glas baksida som klibbar och sen den onödigt stora helium ventilen och att de gjorde den 42mm... men annars super snygg och nog den bästa klockan kostnads mässigt
42 tycker jag med facit i hand var helt rätt, den känns köttigare och mer bastant i positiv bemärkelse. Heliumventilen är väl en ren smaksak men det där med glasbaksidan förstår jag mig inte alls på. Vi är ju alla olika men jag tycker om när klockan håller sig på en plats på handleden, lite extra friktion är således bara positivt. Dessutom är ju Omegas urverk estetiskt tilltalande. I mitt tycke är den enda svagheten att bezeln känns lite tråkig, men någonstans måste Omega såklart kapa kostnaderna.
 

donpasta

Panerai
42 tycker jag med facit i hand var helt rätt, den känns köttigare och mer bastant i positiv bemärkelse. Heliumventilen är väl en ren smaksak men det där med glasbaksidan förstår jag mig inte alls på. Vi är ju alla olika men jag tycker om när klockan håller sig på en plats på handleden, lite extra friktion är således bara positivt. Dessutom är ju Omegas urverk estetiskt tilltalande. I mitt tycke är den enda svagheten att bezeln känns lite tråkig, men någonstans måste Omega såklart kapa kostnaderna.

Därför det finns så många olika klockmärken och modeller för smaken är olika. För mig är originalet den bästa versionen av SMP
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Pushar oblygt för min köpes på en 2254. Har blivit smått besatt och behöver addera en sådan asap. Gärna fullset. Tar även emot tips om du sett en till salu på annat håll

Stulen bild:
49781E1D-151D-4765-A067-DDEA5E670574.jpeg
Du är i Göteborg väl? Såg en i fredags, i fönstret på Linnegatan, vid 2:a o 3:e Långgatan. Tror den heter Haga Antika Tider. Ja, det var en 2254.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Du är i Göteborg väl? Såg en i fredags, i fönstret på Linnegatan, vid 2:a o 3:e Långgatan. Tror den heter Haga Antika Tider. Ja, det var en 2254.
@carlm Nej, det stämmer inte. Kollade street view. Det var en butik som ligger precis bredvid nästan, B S Guld & Antik verkar den heta. Där var det.
 

Bilagor

  • F1D016F3-2F01-4452-BDEF-BF1FE1E451DC.png
    F1D016F3-2F01-4452-BDEF-BF1FE1E451DC.png
    843.3 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Sprang förbi på lunchen. Den var tyvärr ganska sliten och expediten var fullständigt oförstående inför min fråga om den kom med box och papper ”den är från 2002?!”

Sen fick jag skäll när jag vred på vridringen
”du får inte vrida innan köp”
va? Sa jag
”folk kommer in här och vrider hela tiden”

Var värt ett försök men är inte så sugen på att göra affär med dom hehe

@carlm Nej, det stämmer inte. Kollade street view. Det var en butik som ligger precis bredvid nästan, B S Guld & Antik verkar den heta. Där var det.
 
Topp