Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så...hur är känslan och framför allt storleken?
Kanske lite för stor för mig, lutar åt catch and release, men den är ju ljusår lyxigare i känsla jämfört med gamla SMP, allt känns mer kvalitativt.Så...hur är känslan och framför allt storleken?
Ja, det är synd med storleken men kul att höra gällande kvaliteten!Kanske lite för stor för mig, lutar åt catch and release, men den är ju ljusår lyxigare i känsla jämfört med gamla SMP, allt känns mer kvalitativt.
Håller helt och hållet med. Behåll!Omega Seamaster Professional Diver 300M ceramic (generation 1) appreciation post.
Var på vippen att sälja min blå SMPc gen1, men fick lov att hejda mig. Den kanske inte är perfekt, men den gör mig glad!
Egentligen kanske man inte ska montera ett läderband på den. Dels för att den enligt många endast passar på sin charmiga originallänk, dels för att det ju faktiskt är en dykare. Trots detta gjorde experimentlustan att ett svart läder av pilottyp åkte på ändå. Tycker själv det blev helt ok!
Håller med till 100%. Min BB har blivit liggande i lådan sedan jag fick min nya smp. Och då håller jag ändå BB:n högt i alla avseenden. Har granskat tavla, visare etc med lupp och tycket de håller jämn finish där. Det som gör att Omegan mosar Tudorn i slutändan, enligt mig, är hur arbetad den är. Varenda detalj på klockan oavsett om det är tavla, länk, lås, vridning etc är mer komplicerad och av dyrare, bättre material. Det smärtar att säga det men bredvid varandra ser BB:n nästan billig ut. Bra jobbat Omega!Och såvitt avser den nya versionen så är den packad med det mesta av Omegas cutting edge-teknik i ett otroligt prisvärt paket. Jag tycker personligen att Omega är helt outstanding i att kunna erbjuda riktigt avancerade massproducerade kvalitetsur till en jämförelsevis låg kostnad. Tudor har ju på senare tid pumpat ut väldigt fina klockor till liknande prislapp, även dessa med fina in house-verk, men ser man på exempelvis kvalitet på länk, lås, urtavla, etc. så är Omega klart en klass över.
Har för mig att det va cirka 3k. Kan dock inte svära på detNågon som vet vad gummit kostar löst förresten?
Slå till då! Ligger en ute nu @NicbexJag längtar tills den nya letar sig in på begagnatmarknaden, jag är bestämd nu och säkert en kvart till att det är en sån jag ska ha!
Trevligt! Skål och välkommen!Gör entré i tråden.
Tackar!Trevligt! Skål och välkommen!
Kan gilla bilden, men synd på texten!Funderar på sälja min omega från 1994
Lägg ut den till försäljning. När väl tankarna infunnit sig så brukar det vara svårt att bromsa. Fick du den ruckad hos urmakaren?Funderar på sälja min omega från 1994
Den är inte dum den! Jag saknar verkligen de applicerade detaljerna på min 2531.80.Fick hem en 2220.80 idag. Blir nog nya vardagsklockan
Lägg ut den till försäljning. När väl tankarna infunnit sig så brukar det vara svårt att bromsa. Fick du den ruckad hos urmakaren?
Den är inte dum den! Jag saknar verkligen de applicerade detaljerna på min 2531.80.
Bara för nyfikenhetens skull, vilken klocka lockar?Urmakaren mätte och den ligger inom felmarginalen jag har mätt via frökenur hemsida och sen kollat klockan men de mätte upp den via någon maskin
Den är sjukt fin men suget efter en annan klocka växer så jag måste fundera på om jag skall sälja Omegan och lägga undan pengarna till den ev nya klockan
Bara för nyfikenhetens skull, vilken klocka lockar?