• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Precis, har kollat på dem i flera år, kände att det var dags att slå till! Ja, ska bli spännande att se hur mycket klocka man får för 300kr, framförallt att se hur urverket presterar 🤪
Förstår, mäktigt att se en barndomsdröm som går i uppfyllelse😁 Håller helt med dig, spännande att se vad man kan förvänta sig prestationsmässigt med en sådan klocka, om den faktiskt är ok eller om det är 2h power reserve och diffar 30min/dygn🤪

Igår så fick jag ett sånt jävla sug på att vara på detta med en riktigt billig skräppklocka, så idag skred jag till verket och beställde denna 🌞 (hoppas att jag inte bryter mot några regler nu😶)
75E4236B-F74D-49DE-AEEB-940A1CDC0DF3.png
En invicta-kopia? 🤣

Förstår, mäktigt att se en barndomsdröm som går i uppfyllelse😁 Håller helt med dig, spännande att se vad man kan förvänta sig prestationsmässigt med en sådan klocka, om den faktiskt är ok eller om det är 2h power reserve och diffar 30min/dygn🤪
Haha, kul att du är med på denna resa 🤩 Jag tänker att det inte kan vara hur dåligt som helst? Så länge PR räcker under natten och den inte diffar 1h i timmen så är jag nöjd 🌞

Då har jag fått tag på den fulaste klocka någonsin. Nu är det utmaning på riktigt. 😂😂Japp ni ser rätt. Det är en/två klocka🤣
1C29BDC3-77FA-4AB8-BD8F-C688BCF315D5.png
Vad i helv...e!? Det där då det fulaste jag sett till klocka😂 Ska bli skitskoj att se en wristshot med den där! Efter en månad med den där kommer du ju alltid vilja ha två klockor, då kommer en enda fjuttig klocka inte vara tillräckligt😜

Vad i helv...e!? Det där då det fulaste jag sett till klocka😂 Ska bli skitskoj att se en wristshot med den där! Efter en månad med den där kommer du ju alltid vilja ha två klockor, då kommer en enda fjuttig klocka inte vara tillräckligt😜
Haha ja visst är det ett lyckat bottennapp😂
Det ska komma många ws under owg. OM jag klarar det. Man kanske kommer smyga efter väggarna dra över ärmen osv.
Haha ja det är tur klocklådan är tankad med trevligare saker.😅

Ett halv år har gått sen man senast var inne på KS... Dock så vaknade jag upp nyligen med svett i pannan och en stor klump i magen..
Och det tog inte lång tid innan jag insåg att mars börjar ju närma sig och som ordspråket lyder "En gång OWGMARCH alltid OWGMARCH"..

Så nu är dags igen.. vet inte villken klocka jag ska ha.. Men vet iallafall att jag måste utmana @dr.fox och hoppas att han går med på utmaningen :nailbiting:
Värmt välkommen! Owgmarch är sig inte likt utan dig.

Spännande, någon ledtråd vad det blir😉
Hehe, det blir en tidig modell av en innovation som har blivit lite av en synonym med märket från öst. Även om en del andra tillverkare också använder den här typen av urverk som introducerades 1988 är det ganska ovanligt.

Utmaningen ligger i att det är 39mm och integrerad länk, vilket gör att den troligtvis kommer bäras ganska stort. Mina andra klockor ligger mellan 34mm och 36mm så inget jag är van vid.

Ett halv år har gått sen man senast var inne på KS... Dock så vaknade jag upp nyligen med svett i pannan och en stor klump i magen..
Och det tog inte lång tid innan jag insåg att mars börjar ju närma sig och som ordspråket lyder "En gång OWGMARCH alltid OWGMARCH"..

Så nu är dags igen.. vet inte villken klocka jag ska ha.. Men vet iallafall att jag måste utmana @dr.fox och hoppas att han går med på utmaningen :nailbiting:
Då kör vi än en gång! Alla mina klockor står till ditt förfogande.

Tillbaka
Topp