• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Nu är den här! Redo för OWGMarch!
E516885F-F495-4A5D-A4FA-28E0B62F1612.jpeg
Satt riktigt fint, med den där lär OWG March bli en smekmånad för din del😉

Tror inte det blir Swatch i år, men man vet aldrig.

/B
Såklart det blir Swatch! Eller har spelplanen förändrats drastiskt sedan de tidigare åren?
Då kör vi än en gång! Alla mina klockor står till ditt förfogande.
Har en del att klura på angående valet av klocka.. bästa vore om du bestämde villken man skulle köra dock efter att varje klocka fått sin introduktion.. jag hör av mig.

Har ni sett den s.k. "Jokerklockan" av någon Rysk tillverkare (minns ej namn).

Funderar på en OWG med hans funktionsnedsatte kusin från Wish. Med den pjäsen, buren varje dag bland folk, måste man väl vinna någon form av pris?

Screenshot_20210204-210454_Wish.jpg
Konstantin Chaykin gjorde jokerklockan. Om du kör den dysfunktionella kusinen en hel månad kan jag själv fixa ett pris till dig! 🤣🤣🤣

Har ni sett den s.k. "Jokerklockan" av någon Rysk tillverkare (minns ej namn).

Funderar på en OWG med hans funktionsnedsatte kusin från Wish. Med den pjäsen, buren varje dag bland folk, måste man väl vinna någon form av pris?

Screenshot_20210204-210454_Wish.jpg

Mitt vältränade öga säger mig att den där rackaren är någonstans mellan 36 och 38mm i diameter och ser ut att glida in under skjortärmen relativt lätt. Ett smart och diskret val av dig i så fall!

Den kommer jag ihåg från första året, väldigt fin. Vill minnas att du inte tyckte den var gångbar i alla lägen dock vilket jag kan förstå.
Nja, den funkade väl hyfsat i mitt dagliga liv men på skidsemestern under sportlovet hade jag nog velat ha en annan klocka.

Iofs kände jag mig lite som Felix S:t Clair (För er ungdomar: Googla Sällskapsresan 2 Snow Roller)
felix.jpg

Kan inte bestämma mig om jag ska deltaga i detta självplågeri även i år. Jag klarade det förra året, dock med en lätt klocka så det hade kanske ändå varit skoj med lite mer utmaning.

Kanske denna som väl får anses som en bra utmaning:
1611321618589.png

OM jag nu ska vara med hade jag dock hellre velat köra med en G-SHOCK och då närmare bestämt en DW-5600 moddad till DW5030-1 som jag har på gång.
Då är min fråga om det är OK att göra modden under pågående OWGMarch i händelse att delarna jag väntar på blir försenade i leveransen och inte hinner fram innan 1 mars (vilket är troligt från Watchtech)?

Det som kommer att ske är att själva boetten och baklocket kommer att bytas. Bezel, band och modul är från ursprungsklockan DW-5600.
Om jag minins reglerna rätt är det därmed inte samma klocka.

I så fall har jag 3 alternativ:
1. Köra Silverterrorist
2. Köra G-SHOCK DW-5600 och modda i april
3. Klocklös tills delarna anländer, därefter kör jag med modden (med ev risk att man blir klocklös hela månaden)

Kommentarer och andra idéer mottas tacksamt!
Jag är eventuellt redo. Alternativ 2 och 3 ovan är strukna och ersatta av
4. Köra DW-5600 mod DW-5030-1
20210205_223257.jpg

👍👌

Tillbaka
Topp