• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

uret.se

Vad svamligt. Jag valde leverans med Posten eftersom jag inte kan kvittera ut FedEx-försändelsen dagtid. Dom skickar med FedEx.
Beställde av UretVintage men får bekräftelsen från Uret där det står öppet köp i 90 dagar istället för 14 dagar (inget negativt med det iofs). Det verkar som att de har svårt att hålla isär sina verksamheter.

Jag vill inte påstå detta men jag frågade runt olika kanaler för jag hade tänkt köpa där och då gav de mig olika exempel.

Jag fördömmer verkligen inte uret.se och det är säkert bra också.

Uret.se får inte sälja klockor över nätet med tillverkarnas godkännande.
Det de köper in klockor vartefter de får in beställningarna. och då inte via tillverkarna utan lite här och var (olika dealers alltså).
Detta gör att de blir lite många mellanhander för min del, även om det är orginal så vet du aldrig var klockan har varit tidigare och historien bakom den, det finns många människor med intressade att tjäna pengar. Det finns så pass bra kopior så att någon som inte är kunnig på urverk skulle omöjligt kunna skilja på vad som är äkta eller oäkta.

"Det var någon som hade köpt en 200000 Breitling som visse sig sen vid servicen vara en extremt bra kopia"
Hade detta varit sant, så hade nog utet.se inte funnits kvar idag

Satt och kollade på en Breitling SO på uret.se men ville även höra vad AD kan tänkas ge för pris.

Så jag mejlade 3 st AD om att jag var intresserad av en SuperOcean men inte ville betala listpris på 43.500 kr och frågade rakt ut i mailet vad dom kunde göra för pris till mig.. Döm av min förvåning så fick jag svar att en AD kunde tänkas släppa den för 38.600 kr. fortfarande lite för dyrt tänkte jag och svarade och tackade för att dom hörde av sig, jag sa att om ni kan släppa den för 35.600 kr så kommer jag direkt.

Tog inte mer än 45 min innan jag fick svar. "Hej, Robert. Kommer du in innan kl 17:00 idag så har vi en deal"

Satte mig i bilen och åkte 2h till en hyfsad stor stad där jag sedan blev ägare av en Breitling SuperOcean 44mm

Tycker väl ändå att jag lyckades helt ok att få ner den ifrån 43.500kr till 35.600kr, billigare än uret.se

Så jag känner mig väldigt nöjd!!!

/Robert

Bilagor

• 52487877-7D33-4443-A032-5047480B733F.jpeg
    52487877-7D33-4443-A032-5047480B733F.jpeg
    664.7 KB · Visningar: 81
  • 4F6A4699-809F-4481-88EB-89E550FC71B7.jpeg
    4F6A4699-809F-4481-88EB-89E550FC71B7.jpeg
    971.3 KB · Visningar: 81
Satt och kollade på en Breitling SO på uret.se men ville även höra vad AD kan tänkas ge för pris.

Så jag mejlade 3 st AD om att jag var intresserad av en SuperOcean men inte ville betala listpris på 43.500 kr och frågade rakt ut i mailet vad dom kunde göra för pris till mig.. Döm av min förvåning så fick jag svar att en AD kunde tänkas släppa den för 38.600 kr. fortfarande lite för dyrt tänkte jag och svarade och tackade för att dom hörde av sig, jag sa att om ni kan släppa den för 35.600 kr så kommer jag direkt.

Tog inte mer än 45 min innan jag fick svar. "Hej, Robert. Kommer du in innan kl 17:00 idag så har vi en deal"

Satte mig i bilen och åkte 2h till en hyfsad stor stad där jag sedan blev ägare av en Breitling SuperOcean 44mm

Tycker väl ändå att jag lyckades helt ok att få ner den ifrån 43.500kr till 35.600kr, billigare än uret.se

/Robert
Är inte 20% på Breitling standard?

Bra jobbat i alla fall!

/Robert
Det var väl bra, men detta hade väl egentligen inte mycket med uret.se att göra?
Med vänlig hälsning, Vän av ordning.

Edit:
För att återknyta till uret då; Jag har köpt två klockor på uret för ca 10 år sen. Båda Certina automatare. Den ena strulade lite så jag skickade tillbaka den inom garantin. Fick tillbaks den i fungerade skick. Sen strulade den ytterligare en gång. Denna gången utanför garantitiden. Jag skickade den till uret igen och fick tillbaka den hel och lagad utan kostnad. Sen gick den fint tills jag sålde den.
För mig så har uret varit en positiv upplevelse och jag har inget illa att säga om dem.

Det var väl bra, men detta hade väl egentligen inte mycket med uret.se att göra?
Med vänlig hälsning, Vän av ordning.

Edit:
För att återknyta till uret då; Jag har köpt två klockor på uret för ca 10 år sen. Båda Certina automatare. Den ena strulade lite så jag skickade tillbaka den inom garantin. Fick tillbaks den i fungerade skick. Sen strulade den ytterligare en gång. Denna gången utanför garantitiden. Jag skickade den till uret igen och fick tillbaka den hel och lagad utan kostnad. Sen gick den fint tills jag sålde den.
För mig så har uret varit en positiv upplevelse och jag har inget illa att säga om dem.
hur länge fick du vänta?
jag skickade in en automat Tissot på garanti ärende, har gått 9 veckor nu. De säger att de fortfarande väntar på delar.

hur länge fick du vänta?
jag skickade in en automat Tissot på garanti ärende, har gått 9 veckor nu. De säger att de fortfarande väntar på delar.
Hej!
Det var längesen så jag minns inte riktigt, men det kan nog ha tagit uppemot en månad eller så. 9 veckor var det iaf inte tal om, som jag minns det.
Nu är det ju allmänt problem med leveranser av delar osv, så det kanske inte är så konstigt dock?

Hej!
Det var längesen så jag minns inte riktigt, men det kan nog ha tagit uppemot en månad eller så. 9 veckor var det iaf inte tal om, som jag minns det.
Nu är det ju allmänt problem med leveranser av delar osv, så det kanske inte är så konstigt dock?
tack för svar, förstår att det var länge sen:) ja det är mycket möjligt att det är problem med delar pga covid och krig. tänker ändå att det är swatch group, borde finnas delar tillgängligt.

Tillbaka
Topp