• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Urmakaringenjörens tid på exklusiva Lange & Söhne

Fick precis hem min klocka från Langes museum. Häftigt att ha den på armen igen efter mer än 10 års frånvaro. Jag fick även tillbaka all dokumentation kring detta projekt villket är minst lika trevligt då min digitala kopia av detta dog tillsammans med min förra dator.

7DDE3DD5-EC13-4651-A3C6-E2E63014ACF2.jpeg

A20BE665-9395-405A-A3F0-1EE442C3CFCE.jpeg

978D9FAD-5118-47EB-8EE3-8F01026EE621.jpeg

B6B712B5-AEC6-4654-8A89-7C2F4A8E7DBD.jpeg

Har precis byggt ihop en ny garderob i sovrummet och har därför sorterat igenom alla kläder och hitta denna bland träningskläderna och tänkte att det skulle passa att dra en liten Lange anekdot.

66c7f1ac-550d-4ec0-8b78-5c617cd85411.jpeg

Tröjan i fråga trycktes upp i ca. 25 exemplar och bars av oss anställda under ett motionslopp på 5km för företag i regionen som då donera pengar till välgörenhet i samband med loppet. Tror inte jag sprungit 5km i ett bräde sedan dess… 😅

Nu återstår det och se om det finns några klocknördar på det lokala gymet eftersom jag äntligen skaffat mig ett kort där… Så ser ni denna tröjan på någon klen snubbe som kämpar med bara stången i ett gym nära er så är det bara att komma fram och heja!

Tidigare kollega på Lange som nu presenterat sin första egna skapelse. Tycker det är värt att visas upp här och man ser tydligt att den har Lange DNA i urverket.

IMG_2821.jpeg

Lite detta som är mitt långsiktiga mål också så det eldar på motivationen 😃
Riktigt snygg, enda som stör mig lite vid en första anblick är balansbryggans fräsningar som inte ser ut att vara symmetriska... (gissar på att det är meningen men gillar det inte för det).

Riktigt snygg, enda som stör mig lite vid en första anblick är balansbryggans fräsningar som inte ser ut att vara symmetriska... (gissar på att det är meningen men gillar det inte för det).
Det är den klassiska handgravyren på balansbryggan så är inte fräst. Men förstår vad du menar, jag tror efter att ha tittat närmare på det att det är ett dolt design element med en haj i verket 😂
IMG_2821.jpeg

Fick precis hem min klocka från Langes museum. Häftigt att ha den på armen igen efter mer än 10 års frånvaro. Jag fick även tillbaka all dokumentation kring detta projekt villket är minst lika trevligt då min digitala kopia av detta dog tillsammans med min förra dator.

7DDE3DD5-EC13-4651-A3C6-E2E63014ACF2.jpeg

A20BE665-9395-405A-A3F0-1EE442C3CFCE.jpeg

978D9FAD-5118-47EB-8EE3-8F01026EE621.jpeg

B6B712B5-AEC6-4654-8A89-7C2F4A8E7DBD.jpeg
Helt otroliga historier! Tack för ditt bidrag! Denna tråd är ju som en Paradis-ask med enbart de godaste pralinerna! Jag fick, som många andra, tydliga Lange 1-vibbar i ditt projekt... Det hade inte kunnat vara gnistan och fröet till en Lange 2??? 😉

Tillbaka
Topp