Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ouch - där fick man nästan sätta på sig dessa:Hade varit trevligt med ett nytt avsnitt medan man jobbar på den obefintliga brännan
![]()
Underbar - till salu?
Tack, riktigt kul att höra. Vi hoppas banda i veckan, håll ögon och öron öppnaSedan ni blev omnämnda i Two Watch Guys podd så blev jag nyfiken vad två Kungsbacka-bor, som mig själv, har att erbjuda. Resultatet blev mer eller mindre sträcklyssning av alla avsnitt.
Tack för gött tjöt och lite andra perspektiv än det jag själv är van vid.
Nu var det två veckor sedan det eminenta Longiness-avsnittet och det börjar suga i lyssnartarmen, när kan vi förvänta oss något nytt?![]()
Hmm trodde inte du gillade Bezeln?Underbar - till salu?Point taken - nytt avsnitt på g. Varit lite tajt på sistone men vi hoppas banda i veckan!
Var djupt ironisk. Men inser att du kanske var det också...svårt det här med digital kommunikationHmm trodde inte du gillade Bezeln?Ser fram emot nästa!
Jodå jag är med på noternaVar djupt ironisk. Men inser att du kanske var det också...svårt det här med digital kommunikation![]()
Kul att höra!Sitter på tåget påväg till Sthlm, kollade klart fotbollen precis och nu till min stora förtjusning att ett nytt avsnitt är släppt. Kul, nu vet jag vad jag ska göra resten av resan.
Grym podcast!![]()
Utmaningen antagen. Vi återkommer om S&S!Härligt senaste avsnitt..men som den Sjöö Sandström nörd jag är..missa Chronolinken och den stora snackisen Landsort..här tror jag nog herrarna behöver ta en djupdykning i Sjöö Sandström. En riktigt härlig podd som inte är så strikt och mainstream![]()
Vettig prio ändå, särskilt som de lyckades vinna!Yes! Bra avsnitt, fick under en kort stund konkurrera med fotbollen. Men övergick till fotbollen för att avsluta sista 10min nu![]()
Allt är möjligt med vilja, skicklighet men mest straffarVettig prio ändå, särskilt som de lyckades vinna!![]()
Gillar den skarptPåtal om svarta klockor:
Nu är jag inget fan av varken Zenith eller svarta / mörkgråa klockor; men måste ändå slå ett slag för deras 'Shadow'. I kategorin "stealth"-klockor sticker den ändå ut. Nu är ju även den här inget annat än ett nytt material på en redan existerande modell; men tycker ändå den upplevs mer genomtänkt och känns mindre som en eftertanke eller cash-grab i jämförelse med konkurrenterna. Tillskillnad från Tudorn som är keramisk eller Bratten ni nämnde som är PVD-coat'ad; är denna "Microblasted titanium" vad nu det än innebär. Men coolt låter det, och just coolhetsfaktorn känns viktig när vi snackar om klockor som ska sitta på "stora tatuerade underarmar" som @Watchby10 så fint beskrev det.
![]()
Oj den var udda - vilket case?!? Får inte ihop den till kostym, men visst, ska man utföra ett hemligt uppdrag i skydd av mörkret - kör!Påtal om svarta klockor:
Nu är jag inget fan av varken Zenith eller svarta / mörkgråa klockor; men måste ändå slå ett slag för deras 'Shadow'. I kategorin "stealth"-klockor sticker den ändå ut. Nu är ju även den här inget annat än ett nytt material på en redan existerande modell; men tycker ändå den upplevs mer genomtänkt och känns mindre som en eftertanke eller cash-grab i jämförelse med konkurrenterna. Tillskillnad från Tudorn som är keramisk eller Bratten ni nämnde som är PVD-coat'ad; är denna "Microblasted titanium" vad nu det än innebär. Men coolt låter det, och just coolhetsfaktorn känns viktig när vi snackar om klockor som ska sitta på "stora tatuerade underarmar" som @Watchby10 så fint beskrev det.
![]()
Hej och kul att höra att du gillade avsnittet. Vilka snygga band! Här ska även jag in och botanisera direktTack för bra avsnitt, kul med de svenska märkena! Har själv en Kronaby Apex och tycker att den är både snygg och väldigt bekväm på handleden.
Tips till @Watchby10 om du vill dressa upp din AT med läderband: titta på Bob Marino. Helt ok kvalitet till bra pris, enligt mig. Gillar de med viklås, både de till Omega och till Breitling. Viklås i rostfritt kostar ca 600kr och banden ca 300kr på Waccex.de.
Har flera till mina Omegor. Speedyn på ett mocka nu, snyggt business casual till vit skjorta och chinos. SMPn på ett blått canvas/läder, leisure till blå jeans eller röda shorts.
Dressar upp Speedyn med ett ljusbrunt alligator-band.
![]()
![]()
![]()
Tack för detta tipsTack för bra avsnitt, kul med de svenska märkena! Har själv en Kronaby Apex och tycker att den är både snygg och väldigt bekväm på handleden.
Tips till @Watchby10 om du vill dressa upp din AT med läderband: titta på Bob Marino. Helt ok kvalitet till bra pris, enligt mig. Gillar de med viklås, både de till Omega och till Breitling. Viklås i rostfritt kostar ca 600kr och banden ca 300kr på Waccex.de.
Har flera till mina Omegor. Speedyn på ett mocka nu, snyggt business casual till vit skjorta och chinos. SMPn på ett blått canvas/läder, leisure till blå jeans eller röda shorts.
Dressar upp Speedyn med ett ljusbrunt alligator-band.
![]()
![]()
![]()
Tack vad kul att höra, precis vad vi är ute efter - lite ny kunskap och gott om garv på vägenLyssnade precis på mitt första avsnitt med er, "vart är du på väg och vill du ditt".
Älskar er lättsamma dynamik, skulle gå så långt och säga att ni funkar bättre tillsammans än "Two watch guys".
Kul att ni får en att små skratta genom avsnittet, tycker många YouTube kanaler och podcasts om klockor är lite för seriösa ibland![]()
Ha ha ja men tack du.Haha legend @Cosmo! När du förklarade varför du införskaffat samma klockor flera gånger om.
"Det är som ett gammalt ex som du varit ihop med, det är lätt att romantisera och glömma det som gjorde att ni gick skilda vägar."