Olpes
Silver
Är jag och @Watchby10 ’klockkompisar’ nu eller? För visst har han en likadan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, fast hans är blå. Annars samma. Snygg!!!Är jag och @Watchby10 ’klockkompisar’ nu eller? För visst har han en likadan?![]()
Ah så var det ja. Den blå är väldigt trevlig den med.Japp, fast hans är blå. Annars samma. Snygg!!!![]()
Helt rätt uppfattat!Ah så var det ja. Den blå är väldigt trevlig den med.
Så du föredrar alltså den här moderna SuperOcean över min semi-vintage?Jag hade nog valt min äldre om jag hade behövt, men samtidigt är de så sjukt olika varandra att jag kände att testa äga båda var rimligt. Inte en likhet bortsett från loggan egentligen.
Härligt inköp @Olpes , dessa är ju såå snygga!!!Är jag och @Watchby10 ’klockkompisar’ nu eller? För visst har han en likadan?![]()
Tack man vet aldrig vad framtiden utvisarTyckte det var en grym jämförelse, hoppas det blir mer intervjuer med dig i framtida avsnitt!![]()
Lägga ner är det inte på tal om men tänkte prova owg ett tag bara och mer som ett experiment@Cosmo ska ju lägga ner klocksamlandet, har du inte sett hans senaste annons i säljtråden?Väldigt fin explorer för övrigt
Ska börja vara OWG med min blå OP tänkte jag och det kan hända att den byts ut framöver mot nya Explorern eller den gula OPn men det får framtiden utvisaSpännande värre - @Cosmo som OWG - får se hur det går...Är det OP med gul tavla som ska vara den enda klockan då - ett djärvt val i så fall?!
![]()
Ojdå! Njae, den känns svår...både väl mycket brons (känns som att bara caset räcker) och lurig färg på tavlan. Gillar att de behållit 43-bronsens siffror på tavlan, men annars hamnar den där under en ganska hård diss från min sida. 45k också... Kan hålla med dig om att Tudor nog behöver fundera på att göra något annat än Black Bays ett tag nu. Hur mycket jag gillar dem så börjar det kännas lite...mycket?!Nytt Tudorsläpp. Black bay 58 i brons samt alternativ tavla. Inget fan av brons personligen så inget för mig, men nytt är alltid kul! typ.. ibland.. äsch, börjar bli lite less på alla nya Blackbays om jag ska vara helt ärlig. Att göra 58an i blå kändes tillräckligt. Vad tycker ni?
![]()
Riktigt kul att få vara med, hoppas det var en godkänd podd-debutNytt avsnitt ute nu! Ett av de bättre vi fått till om ni frågar oss, mycket tack vare vår eminenta gäst @brinktime
Mycket nöje!
![]()
28. Ursnyggt - Vintage och lite nytt - intervju med Brinktime
UrSnyggt - Med klockan i fokus och livet i periferin · Episodeopen.spotify.com
Väl godkänt, skönt att veta att vi har en potentiell kandidat när det blir dags att generationsväxla i podden om en 10-15 årRiktigt kul att få vara med, hoppas det var en godkänd podd-debut![]()
Ja, det var det sannerligen. Ett nyktrare avsnitt har sällan skådats, snyggt!Riktigt kul att få vara med, hoppas det var en godkänd podd-debut![]()
Haha, beröm och lite skit i samma mening - snyggt, och helt relevantJa, det var det sannerligen. Ett nyktrare avsnitt har sällan skådats, snyggt!![]()
Skoja bara såklart! Intressant att höra hur ni konstant höjer nivån, både gällande era egna kunskaper men även rent tekniskt, gött flow på något visHaha, beröm och lite skit i samma mening - snyggt, och helt relevant![]()
Tack, förstod detSkoja bara såklart! Intressant att höra hur ni konstant höjer nivån, både gällande era egna kunskaper men även rent tekniskt, gött flow på något vis![]()
Vi letar med ljus & lykta. De är tyvärr få! Tipsa gärna om ni känner till någon lämpligMed tanke på pratet om tjejklockor i avsnittet. Det hade varit kul om ni kunde leta upp en tjej med ett klockintresse att intervjua.![]()
Tyvärr inte, känner att en DJ behövs i samlingen och det är den enda jag har för tillfället@brinktime Din 16030 (ev. 1603) är inte möjligtvis till salu?![]()
Haha, nä det är oklart. Vi snackade ju om veteranbilsgränsen på 30 år men sen spelar ju skick, om modellen görs idag, etc också roll. En glidande skala mellan: Ny, beggad, vintage, gammal, mögel såledesKom ni fram till hur gammalt något ska vara för att det ska klassas som vintage ?
Jag hade för mig att det var efter 20 år och att det innan dess endast ses som gammalt.
Bra avsnitt hursomhelst och keep ut the good work!
Ja det håller jag med om, din var trevlig! Letat efter en 16013/16014/16030 ett bra tag nu men kryllar inte av dem här på KS tyvärrTyvärr inte, känner att en DJ behövs i samlingen och det är den enda jag har för tillfället![]()
Haha, tack kul att du gillar det. Vi måste bara ha lite mer spons först så vi kan göra detta på heltid!Jag hittade er efter att ni nämndes av Two Watch Guys så det har blivit en del sträcklyssning sedan dess. Skoj med två personer som bor på Sveriges framsida även om det är lite för långt söder ut men man kan inte få allt! Ni borde släppa avsnitten betydligt tätare! Helst 1 om dagen då jag vill ha något att lyssna på när jag åker till och från jobbet![]()