En definition så god som någon Diskussionen lär fortsättaMin känsla är:
Semi vintage: 25-35 år gammal
Vintage 36 -> år gammal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En definition så god som någon Diskussionen lär fortsättaMin känsla är:
Semi vintage: 25-35 år gammal
Vintage 36 -> år gammal
Kul att du gillade avsnittet! Vi är väl inte sämre än att vi kan ändra oss Alla Speedmasters (nästan) ÄR ju coola. Frågan är bara vilka man ska äga/satsa på...Kul avsnitt!
Härligt att Omega Speedmaster Automatic fick lite upprättelse med tanke på hur ni klagade på den tidigare!
Speedmaster Automatic Mark IV är grym.
Kan tycka att uret’s definition av vintage är rätt ”generös”. En klocka som ”inte produceras längre” känns mer som en marknadsföringsgrej.
Imo är bland de roligaste vintage just Omega Genéve som ni nämner. Speciellt Dynamic.
Tack för berömmet - kul att du gillar det! Och tack för korrigeringen också Lite sånt kommer slinka igenom i och med att vi inte sitter och faktagranskar osv i efterhand. Vi får bjuda på det - ger upphov till lite roliga lyssnarinteraktioner mellan varven om inte annat, som den härGrym podd! Har lyssnat igenom samtliga avsnitt.
Skönt tugg, trots en del faktafel host vintage Explorer 1 i 39mm host
Tycker oftast här på KS att jag har lite koll men inser ofta efter era avsnitt att jag lider av lite manlig OCD. Inget illa menat mot podden mer en reflektion över min egen nördighetTack för berömmet - kul att du gillar det! Och tack för korrigeringen också Lite sånt kommer slinka igenom i och med att vi inte sitter och faktagranskar osv i efterhand. Vi får bjuda på det - ger upphov till lite roliga lyssnarinteraktioner mellan varven om inte annat, som den här
Manlig OCD är inget att skämmas för, vi vill vara en inkluderande podd och diskriminerar inte någon. Möjligt undantag för folk som går i trekvartsbyxor eller sandaler med strumporTycker oftast här på KS att jag har lite koll men inser ofta efter era avsnitt att jag lider av lite manlig OCD. Inget illa menat mot podden mer en reflektion över min egen nördighet
Phew! Trekvartsbyxor eller sandaler m. strumpor bör beivras med en valfri klocka till varje KS medlem. (Foppa tofflor och midjeväska är bubblare).Manlig OCD är inget att skämmas för, vi vill vara en inkluderande podd och diskriminerar inte någon. Möjligt undantag för folk som går i trekvartsbyxor eller sandaler med strumpor
Vad menar du?Nu får de lugna ner sig lite
Att sluta urvattna varumärket och blackbay-linjen i synnerhet. Men det är framförallt för att jag gillar varumärket men ogillar var det är påväg.Vad menar du?
Förstår vad du menar och som Tudor entusiast känns det ju onekligen rätt trist. Men när det kommer till varumärkesstrategi känns det ändå helt naturligt. Om Tudor vill få ökade marknadsandelar så behöver de nog bredda sig lite. Utanför klockkretsar vågar jag nog påstå att de är rätt anonyma. Om de kan få in en fot i segmentet mellan Tissot och Omega som ett mellanstegs alternativ är ju potentialen ganska stor.Att sluta urvattna varumärket och blackbay-linjen i synnerhet. Men det är framförallt för att jag gillar varumärket men ogillar var det är påväg.
Har missat detta Är det alltså en riktig kommande modell eller ditt ironiska statement? Kan tycka att du har en poäng i vilket fall. Det vore kul med annat än Black Bays i hela periodiska systemets materialNu får de lugna ner sig lite
Se nedan trådHar missat detta Är det alltså en riktig kommande modell eller ditt ironiska statement? Kan tycka att du har en poäng i vilket fall. Det vore kul med annat än Black Bays i hela periodiska systemets material
Görs endast i en som auktioneras ut, men klockbranschen har en tendens att släppa en liknande modell ett år senare till den breda massan. Dvs inte bekräftad att bli kommersiellt tillgänglig, men hade inte förvånat mig.Har missat detta Är det alltså en riktig kommande modell eller ditt ironiska statement? Kan tycka att du har en poäng i vilket fall. Det vore kul med annat än Black Bays i hela periodiska systemets material
Aha, tack, nu är även jag med i matchenSe nedan tråd
Only Watch 2021
Idag var det då dags för släppet av 2021 års upplaga av Only Watch Auction. Only watch är en auktion som (för närvarande, kan ej full historik) hålls vartannat år där ett antal klockmärken producerar en unik klocka som auktioneras ut med syfte att stötta medicinsk forskning. Årets upplaga...klocksnack.se
Helt enig. Pelagosen är en best. Men den där claspen vore kul att prova nån gång!Görs endast i en som auktioneras ut, men klockbranschen har en tendens att släppa en liknande modell ett år senare till den breda massan. Dvs inte bekräftad att bli kommersiellt tillgänglig, men hade inte förvånat mig.
Hade gärna sett dem piffa upp pelagos-linjen! Hade de gjort en Pelagos likt 58'an med lite mindre dimensioner och tunnare urverk så hade jag klickat hem en diiiiirekt.
Jag fick precis min syster att skaffa en Casio Cartier Tank homage. Ge mig några år till att bearbeta henne så inhandlar hon strax Rolex datejusts.Vi letar med ljus & lykta. De är tyvärr få! Tipsa gärna om ni känner till någon lämplig
Tycker den funkar bra på både damer och herrar .Vad säger stileliten om den här lilla klassikern? Var ärliga nu
Känns helt klart annorlunda än sportklockorna i samlingen. Känns snarare som ett armband som råkar visa tiden än en klocka. Men det behöver ju inte vara helt fel, tror jag gillar det. Inte helt säker ännuTycker den funkar bra på både damer och herrar .
Tank Must? De där är rätt coola. Är personligen inte redo för dem än, men en dag så kanske... Känns mer lättburen än Americaine som alla hyllar överallt?!Bättre bild
Ja Americaine är lite mer udda, men kanske passar bra på en större handled pga. dess längd?Tank Must? De där är rätt coola. Är personligen inte redo för dem än, men en dag så kanske... Känns mer lättburen än Americaine som alla hyllar överallt?!
Aha. Enorma skillnader således Känns som att du gjort ett bra val i vilket fall - grattis!Ja Americaine är lite mer udda, men kanske passar bra på en större handled pga. dess längd?
Detta är Tank solo, vet ärligt talat inte vad skillnaden mellan Tank Solo och Tank Must är.. De olika tank-typerna är lite av en djungel. Generellt sett brukar jag vara väl påläst innan jag slår till men blev lite spontanare denna gång så har inte speciellt bra koll på skillnaderna.
*Edit: lyckats läsa till mig lite men inte allt. Tank Must verkar ha ett mer rundat case medan tank solo är med platt ovantill. Tank solo har även en deployment clasp om man väljer läderalternativet medan tank must verkar ha ett vanligt spänne. Det sista jag lyckats lägga märket till är att Tank Solo har en mer rundad krona medan Tank Must har en spetsig. Finns säkert fler skillnader men inte hittat någon bra jämförande artikel / video.
Haha, du gör såklart rätt, men jag kan helt inte förmå mig till att bada med den. Den känns fortfarande för ny och "orörd" för så "våldsamma aktiviteter" - sånt får man ha en beater till Tack själv för att du hänger med oss!Inte bada med Tudorn? Nu blir jag besviken grabbar! Själv kör jag hårt på Tudorn som fungerar ”kanooon” . Däremot byter jag till MN som på något sätt känns säkrare än länk även om jag inte betvivlar den.
Tack för gôtt tjôt och hoppa ner i badkaret med Tudon nu.
Trevligt och välbehövligt avsnitt i sommarvärmen.Nytt sommaravsnitt ute nu, där vi djupdyker (men inte med Tudorn!) i brons, seikomoddar, 10bys fäbless för pastellrosa urtavor, m.m.
29. Ursnyggt - Sommartider och bronsålder
UrSnyggt - Med klockan i fokus och livet i periferin · Episodeopen.spotify.com
Mycket nöje!
Och här får man skit i andra trådar för att man inte vill bada med en vintage Tudor sub........Känns som en onödig risk att bada med ett urverk för mer än 30k bara för att . Då ska man ju helst trycktesta innan sommaren, samt göra tätare service intervall på packningarna också. Skulle inte kalla det safequeen bettende, men jag kanske är en safequeen i förnekelse