EDC världen är gigantisk och det går lätt att lägga många tusenlappar på knivar och andra EDC grejer!Stort tack för att du lär oss och tack för att du gillar podden - verkar finnas en hel värld att upptäcka här Ska gräva lite i EDC och återkomma! Bara en liten detalj: knivlagen - hur löser man det när man knallar runt med knivar hela dagarna?
Nu var mitt inlägg så klart ironiskt även fast jag i princip alltid har någon mindre kniv på mig på jobbet (jag får säkert 10 paket om dagen att öppna). F1 kniven är min skogskniv så där är det lugnt och på jobbet brukar jag oftast bara ha en liten fickkniv med ett blad på 2-3cm och då är det lugnt för farbror blå. Sedan beror det självklart på vart du är och vad du gör med den. Jag bär alltid kniv i tjänsten (jag är på en hel del byggen fast civilt klädd) samt i skogen och jag har aldrig haft några incidenter med polisen. Har du en liten fickkniv på dig och polisen stoppar dig så kommer de hantera det olika jämfört med om du har en Rambokniv på dig. Självklart spelar situationen stor roll. Enligt lag 1988:254 så kan man bli dömd för att bära en skruvmejsel beroende på uppsåt och i vilken situationen det är. Så använd huvudet så löser sig det mesta
Ha d gött!