• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Sorry @Knutte75 men även solen har sina fläckar :angel:

1636412088926.png

Otippat 😂 Läge att gå på helpolerad länk då kanske? 😉
Helst inte då Iggy faktiskt är ganska överskattad 😆
On topic, har gjort mig av med klockor med sån där coating som ska hålla klockan repfri bara för att jag gillar naturligt slitage. Är väl knäpp men fascineras av klockor som berättar en egen historia.

Helst inte då Iggy faktiskt är ganska överskattad 😆
On topic, har gjort mig av med klockor med sån där coating som ska hålla klockan repfri bara för att jag gillar naturligt slitage. Är väl knäpp men fascineras av klockor som berättar en egen historia.
Helt enig om Iggy - fattar ingenting... Är dock mer av en försiktig general med mina pjäser, vilket säkert flera personer i denna tråd snabbt kommer påpeka också, så jag kan inte ens låtsas att jag behandlar dem hårt och tufft :rolleyes:

• Like
Reactions: v0n
Helt enig om Iggy - fattar ingenting... Är dock mer av en försiktig general med mina pjäser, vilket säkert flera personer i denna tråd snabbt kommer påpeka också, så jag kan inte ens låtsas att jag behandlar dem hårt och tufft :rolleyes:
Är själv född allmänt klumpedunsig så behöver inte låtsas men förstår samtidigt att folk är rädda om sina dyrgripar 👍🏼

Intressant avsnitt om Hamilton.
Har passerat ett par här genom åren och givetvis en khaki field automatic med 80 timmars pr.
Blir tydligt på bild att den ej har någon AR.
Bild.jpeg

Bild_1.jpeg

Det här är en gammal släktings Hamilton som användes längs järnvägen i slutet av 1800 eller början på 1900-talet.
Numera har den gått i arv till min bror.
Fick sig en service l våras och går som en klocka efter mer än 100 år :)
Bild_2.jpeg

Lite synd att det inte finns någon AD för Hamilton i Sverige.
Dock går dom ju att lämna in för service hos Swatch Group Nordic i Stockholm.

Var inne hos en AD i Rom för att prova Tudors senaste släpp som ni pratade om i podden. Tyvärr ville dom inte ta ner visningsexet från fönstret och dom hade ingen mer, kanske berodde på att jag såg sleten ut. Men kan iallafall konstatera att den ser bättre ut i verkligheten trots en dåligt tagen bild.
72460B26-0DA8-43D7-BC7D-6593EA9C7DBE.jpeg

Var inne hos en AD i Rom för att prova Tudors senaste släpp som ni pratade om i podden. Tyvärr ville dom inte ta ner visningsexet från fönstret och dom hade ingen mer, kanske berodde på att jag såg sleten ut. Men kan iallafall konstatera att den ser bättre ut i verkligheten trots en dåligt tagen bild.
Inte ta ner visningexet? Bra service?!? :oops: Nåväl, det kommer fler tillfällen, förhoppningsvis!

Intressant avsnitt om Hamilton.
Har passerat ett par här genom åren och givetvis en khaki field automatic med 80 timmars pr.
Blir tydligt på bild att den ej har någon AR.
Bild.jpeg

Bild_1.jpeg

Det här är en gammal släktings Hamilton som användes längs järnvägen i slutet av 1800 eller början på 1900-talet.
Numera har den gått i arv till min bror.
Fick sig en service l våras och går som en klocka efter mer än 100 år :)
Bild_2.jpeg

Lite synd att det inte finns någon AD för Hamilton i Sverige.
Dock går dom ju att lämna in för service hos Swatch Group Nordic i Stockholm.
Ojoj, ja ingen AR märktes kan man säga... :) Kul med fickuret - vår lokala uris visste vad han pratade om!

Fan vad risig service. Tegelsten i skyltfönstret!

Inte ta ner visningexet? Bra service?!? :oops: Nåväl, det kommer fler tillfällen, förhoppningsvis!

Fan vad risig service. Tegelsten i skyltfönstret!

Blev riktigt besviken, det är väl inte så svårt att sträcka sig efter visningsexet. Men italienarna är inte direkt kända för sin servicekänsla, speciellt inte när man som jag kommer in och börjar snacka engelska. Tudor har en butik i närheten så tänkte testa där nästa gång, hoppas på bättre bemötande

Blev riktigt besviken, det är väl inte så svårt att sträcka sig efter visningsexet. Men italienarna är inte direkt kända för sin servicekänsla, speciellt inte när man som jag kommer in och börjar snacka engelska. Tudor har en butik i närheten så tänkte testa där nästa gång, hoppas på bättre bemötande
Exakt, speciellt i Rom. Och som du säger, ser man lite halv sleten ut i en bättre butik eller resturang i större italienska städer så får man nog tyvärr leva med lite halvdan service. Bästa sättet är att komma in och öppna på Italienska då brukar de orka anstränga sig, ungefär som i Paris. ;)

Exakt, speciellt i Rom. Och som du säger, ser man lite halv sleten ut i en bättre butik eller resturang i större italienska städer så får man nog tyvärr leva med lite halvdan service. Bästa sättet är att komma in och öppna på Italienska då brukar de orka anstränga sig, ungefär som i Paris. ;)
Får helt enkelt sluta klä mig i mina slitna gamla barbourjackor och slipa på italienskan.
724AD374-649F-463F-AA68-07F6D531607B.jpeg

Stämmer det att du har bokat en ny Pelagos? 😍

Tillbaka
Topp