• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Haha det bygger väl på olika prioriteringar. Önskar själv att jag kunnat spatsera runt i Rom istället ;), oavsett Tanken är grym! Trivs du med den?
Ja så är det väl, klockbudgeten växer inte direkt av att leva här, men trevligt är det!
Är riktigt nöjd med Tanken men börjar tröttna på bandet, har börjat snegla på ett Molequin. Är du nöjd?

Ja så är det väl, klockbudgeten växer inte direkt av att leva här, men trevligt är det!
Är riktigt nöjd med Tanken men börjar tröttna på bandet, har börjat snegla på ett Molequin. Är du nöjd?
@Knutte75 skulle inte ni snacka om hur man får råd med klockor utan att överge familjen på semestern eller sprack det när GMT’n kom med i bilden? ;)

@ArtVandelay banded fungerar bra men kompletterade med ett brunt OEM läder för att kunna varva. Däremot gillar jag svarta eftersom det ibland her en viss djup blå nyans

@Knutte75 skulle inte ni snacka om hur man får råd med klockor utan att överge familjen på semestern eller sprack det när GMT’n kom med i bilden? ;)

@ArtVandelay banded fungerar bra men kompletterade med ett brunt OEM läder för att kunna varva. Däremot gillar jag svarta eftersom det ibland her en viss djup blå nyans
Håller med om att den funkar bra med svart, men jag tycker att bandet blir lite tråkigt ibland. Tror att detta eller något i liknande stil kan göra sig bra, vad tror ni?
708C3A3C-34FC-4E62-B85F-2E732C6E352C.png

Håller med om att den funkar bra med svart, men jag tycker att bandet blir lite tråkigt ibland. Tror att detta eller något i liknande stil kan göra sig bra, vad tror ni?
708C3A3C-34FC-4E62-B85F-2E732C6E352C.png
En ex. kollega hade följande kombo på sin Cartier. Inte en tank men minns att jag tyckte bandet gjorde sig väldigt väl och fick klockan att kännas lite mindre kostym och lite mer lekfull. Likt det du visade.
1637430275238.png

Trodde det var det vi gjorde i GMT-avsnittet? 😃 Vi nämnde ju upplägget med att vissa klockor kan funka som alternativ till att ha pengarna på börsen...och därigenom kan man motivera köp som "investeringar", typ 💰 Det funkade för mig i alla fall - familjen är kvar och verkar relativt oberörd av mina klockaffärer 😉

Avsnitt 41 ute nu, Helt urspårad klockpodd, är mitt förslag. 🙂
Underbart att höra på er, grabbar.
Man blir helt enkelt glad!
Fy fasiken vad gôtt! Blir att gömma sig under VAB’en och lyssna. Härligt! :)
Från att ha upplevt denna som dåligt organiserad, halvdann ljudkvalitet och lite sliriga på fakta sä måste jag säga att det är den klockpodden jag gillar absolut bäst nu! Grymt jobbat gubbar! 😀👊

Ni är snabbare än vi, men här kommer senaste avsnittet - som ni skriver, delvis urspårat men vi hade kul. Hoppas det hörs :)

Trevlig lyssning!

Det kan man lugnt säga! Vill ha något att kunna härja runt med utan att vara orolig, i nuläget åker de flesta klockorna av vid alla aktiviteter som är vildare än att tvätta händerna haha
Äsch har du en BB36 så är det bara att köra det är det dom är tillför. Givetvis ska man inte dra in en borr eller hammare i dem men you get the point ;)
Men aqualanden är riktigt nice.

Skrev så här i Tudor tråden tidigare ikväll ang valet av olika klockor och framförallt omkring vattentäthet.
Hade lite liknande dilemma, har kvar min reduced men den är ingen höjdare att bada barn med eller återkommande tvätta av händerna. Efter att ha testat både '36 och '58 kompletterar jag med min '58:a för alla lekar hemma. Den är OK-ish till kontoret en mer informell dag (kavaj som tröja), men varvar delvis med Speedy´n eller min Tank..... men detta hjälper ju inte din frågeställning ;) .

För min del hade det blivit en 36:a så den lirar med kavaj och kostym. Men om det är som du säger mest skjort/tröja/tisha så kan säkert en '58:a fungera bra. Den är dessutom en roligare klocka iom att den är mer "toolig". Lycka till!

Gillar att klockorna åker på lite stryk efter olika aktiviteter. Förstår givetvis att du tar av dig Tanken. I mitt fall är det ofta ngn icke vattentät klocka på jobbet men direkt på med )8:n när jag kommer hem.

Tillbaka
Topp