Living on the edge är en del av livetDags å vrida upp den. Kan ju inte ha en power reserve- indikator och låta den vara nere i botten. OCD'n slår i taket![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Living on the edge är en del av livetDags å vrida upp den. Kan ju inte ha en power reserve- indikator och låta den vara nere i botten. OCD'n slår i taket![]()
Jag gillar designen på dina GS.Bra initiativ @Cosmo !
En ännu slarvigare bild på klocklådan från min sida.
Allt är nytt för i år förutom Bratten och Omegan.
Kvarts-GS'aren och Bratten är tänkt att lämna och göra plats för ytterligare en klocka i 36-38mm spektrumet. Black Bay 36, Aqua Terra 38 eller 5-siffrig Datejust är de jag velar mellan för stunden, men det kan komma att ändras innan det är tid att slå till. Ser fram emot att fortsätta uppleva klockor av alla prisklasser under 2022. Än brinner klockintresset!
![]()
Länken på automataren är faktiskt ett steg upp kvalitetsmässigt. Claspen är fortfarande inget att hänga i julgranen dock. Enda trösten är halvlänkar, men hade personligen flyt (igen) och behövde inte justera något alls utan satt som en smäck direkt. Håller dock med om att en total avsaknad av microjustering i claspen är lite risky. Inte lika säker på att jag får en bra fit efter julledigheten är över med allt vad det innebärJag gillar designen på dina GS.
Finishen på dessa verkar grym.
Tänk om dom kunde börja göra bra länkar också med en vettig microjustering eller on the fly.
356an är riktigt fin! Om inte @Knutte75 står före i kön så får du gärna höra av dig om den ska ut till försäljningHar precis lyssnat på sista Ursnyggt avsnittet för i år. Funkar utmärkt till vinterpromenixen. Passar på att tacka direkt för en bra underhållning 2021
Det har varit en skön variation med intervjuer, märkesavsnitt samt annat smått & gott. Fortfarande en prestigelös podd där det känns som högt i tak.
Vi kan vara helt överens om att smaken är som baken vad gäller vissa av årets nysläpp. OP ex tycker jag är en riktig hit med dess nya färgpalett och skulle kunna tänka mig både en i gult, grönt och rött. Sen ska vi inte glömma att den modellen fick ett nytt urverk och med 70 timmars power reserve.
Easy link var även något som tillfördes vilket är en grymt behändig funktion och ett välkommet tillskott.
Det må vara en instegsmodell men jag tycker den är en riktig homerun både i ren estetik och funktion i kombination med specifikationer.
Men det är inte första gången vi tycker olika om dessa ting och garanterat inte den sista.
Ni nämnde även Tudor Chrono och den tycker jag däremot är alldeles för stor och klumpig. Har ni testat den ?
Jag provade den i Tudor corner på Nymans Ur eventet samt i butik därefter men njäää inget för mig.
Men snygg är den.
Tissot Powermatic skulle jag kunna tänka mig att prova en vacker dag. Gillar strukturen i den tavlan.
Dock lite synd att den ej har microjustering i länken vilket är lite av ett otyg.
Men ska det vara retro så ska det väl vara på det viset.
Kul att höra om rotationen i klocklådorna och det blir intressant att fortsatt följa utvecklingen där.
Själv var jag OWG för 3 månader sen men rundar av året med antalet 5 klockor.
Tycker dock för egen del att det är svårt att kunna rotera dessa så jag funderar på att skala ner till tre eller ev två.
Men där är vi olika och lyssnade på era tankar kring antal. Kan bara tänka att det är upp till var och en att avgöra vad som känns bra i nuet.
Dom som hänger löst för mig är BB58 och Sinn 356. Tog ett slarvigt snapshot på boxen här och brukar ej bry mig om att ta snygga bilder när det finns andra som gör sådant mycket bättre.
![]()
Ska bli spännande att se hur det ser ut i klocklådorna om ett år.
Ni som lyssnar på podden, upp med bilder på Er klockutveckling under 2021 vetja och lägg gärna in i spåkulan om vad nytt som väntas in eller bytas ut under 2022
Nu blev det en roman igen men det är så det blir när @Cosmo är i farten
Må klockorna vara med Eder alla och passar på att önska en Riktigt God Jul![]()
Haha! Tycker mer att det var glada hejaropTålamod är inte min starka sida så efter ca en månads väntan och påtryckningar från @Deskdiversthlm blev det istället en vanlig Tank.
Jag använder denna från wolf och är riktigt nöjd.Jag rundar av året med sex klockor i lådan, en låda som behöver uppdateras då den känns väldigt ”kartongig”. Tar gärna emot tips på bra låda. (Någon mer än jag som har ris i lådan för att hålla fukten borta? Förmodligen helt onödigt, men det får mig att sova bättre om nätterna.)
Tack! Har kollat på en liknande i ”Racing Green” men det föll på att den hade ett uttag för att ladda smartklockor vilket inte var så snyggt, måste ha missat denna modell. Kan vara bra med en med 10 platser också för att ha något att växa i. Kanske blir en julklapp till mig själv. Vet du om dom brukar ha någon rea efter jul?Jag använder denna från wolf och är riktigt nöjd.
![]()
Analog/Shift Flatiron II 5-Piece Watch Box
The WOLF x Analog:Shift 1976 Collection is a homage to the traditional cork packaging from the 1970s. The Flatiron II 5 Piece Watch Box was designed with the urban dwelling wristwatch enthusiast in mind.www.wolf1834.com
Tyvärr får inte alla plats så jag funderar på att byta till
eller![]()
Analog/Shift 1976 Collection 8 Piece Watch Box
The WOLF x Analog:Shift 1976 Collection is a homage to the traditional cork packaging from the 1970s. Our 8 piece Watch Box, features cork, steel trimming, and a display window.www.wolf1834.com
![]()
Analog/Shift Vintage Collection 10 Piece Watch Box
The WOLF X Analog:Shift Vintage Collection pays homage to this perfect design language with a 10 Piece Watch Storage Box that will allow you to proudly store and display your timepieces.www.wolf1834.com
En annan tanke har varit att bygga en insats till garderoben. Det finns en del DIY på nätet men just nu handlar allt (ironiskt nog) om tid eller snarare brist av.
De hade en precis vid black friday men inte på denna modellen tyvärr.Tack! Har kollat på en liknande i ”Racing Green” men det föll på att den hade ett uttag för att ladda smartklockor vilket inte var så snyggt, måste ha missat denna modell. Kan vara bra med en med 10 platser också för att ha något att växa i. Kanske blir en julklapp till mig själv. Vet du om dom brukar ha någon rea efter jul?
Jag håller tummarna och väntar till mellandagarna, hade varit surt att klicka hem en nu och hitta den på rea om några dagar.De hade en precis vid black friday men inte på denna modellen tyvärr.
Verkar inte bli någon mellandagsrea så jag beställde en ändå. Räknade lite på kostnaden med skatter och tull till följd av brexit och kom fram till att det blir ganska saftigt i slutändan. Det fick bli denna istället https://www.careofcarl.se/sv/artiklar/wolf-british-racing-green-8-piece-watch-box.htmlJag håller tummarna och väntar till mellandagarna, hade varit surt att klicka hem en nu och hitta den på rea om några dagar.
Wolf skeppar från Holland sedan början av december så Brexit ska inte spela ngn rollVerkar inte bli någon mellandagsrea så jag beställde en ändå. Räknade lite på kostnaden med skatter och tull till följd av brexit och kom fram till att det blir ganska saftigt i slutändan. Det fick bli denna istället https://www.careofcarl.se/sv/artiklar/wolf-british-racing-green-8-piece-watch-box.html
Var egentligen sugen på samarbetet med Analogshift som @Deskdiversthlm länkade, men känns mer klassiskt utan loggan. Enda minus är laddningsuttaget för smartklockor på baksidan, lär inte användas flitigt. Ska levereras på måndag runt 18 så kommer en uppdatering då.
Jaha, det har jag missat! Men som sagt, tror på att den utan loggan gör sig bättre på lång sikt, bara laddningshålet som stör mig. Tack för tipset!Wolf skeppar från Holland sedan början av december så Brexit ska inte spela ngn roll
Men den gröna via c/c ser riktigt fin ut.
Instämmer helt. När jag köpte min satt loggan på baksidan, sedan dess verkar de ändrat designenJaha, det har jag missat! Men som sagt, tror på att den utan loggan gör sig bättre på lång sikt, bara laddningshålet som stör mig. Tack för tipset!![]()
Stiligt! Grattis!Ursäkta att jag är så OT men nu har lådan kommit fram. Grym känsla jämfört med min förra kartonglåda. Inser att jag saknar en vintagedressare i guld, nu blir nästa uppdrag att leta upp en fin gammal godbit.![]()
Tack!Stiligt! Grattis!
Ser mycket stilfullt ut det där Mr CostanzaUrsäkta att jag är så OT men nu har lådan kommit fram. Grym känsla jämfört med min förra kartonglåda. Inser att jag saknar en vintagedressare i guld, nu blir nästa uppdrag att leta upp en fin gammal godbit.![]()
Tackar! Hade sett ännu bättre ut med en Sinn 356Ser mycket stilfullt ut det där Mr Costanza![]()
Tror jag medTackar! Hade sett ännu bättre ut med en Sinn 356![]()
Ser trevlig ut!Tror jag med
När vi ändå spammar.
Fick hem en klockrulle idag för en duo.
En trevlig bekantskap.
![]()
![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-control-calendar-prisbump-året-ut.158157/ Bara slå tillUrsäkta att jag är så OT men nu har lådan kommit fram. Grym känsla jämfört med min förra kartonglåda. Inser att jag saknar en vintagedressare i guld, nu blir nästa uppdrag att leta upp en fin gammal godbit.![]()
En riktig skönhet! Hade plånboken varit djupare så hade den redan varit på plats i lådan
Har ett likadant travelcase fast med 3 platser. Grymt bra och framförallt väldigt prisvärt!Tror jag med
När vi ändå spammar.
Fick hem en klockrulle idag för en duo.
En trevlig bekantskap.
![]()
![]()
![]()
Nice! Köpte ett sådant jag med för 3 platser i färgen espresso brown. Men utifrån nedskalning av antalet klockor så kanske det ej kommer till användning på ett tagHar ett likadant travelcase fast med 3 platser. Grymt bra och framförallt väldigt prisvärt!
![]()