• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Skrev så här i Tudor tråden tidigare ikväll ang valet av olika klockor och framförallt omkring vattentäthet.

Gillar att klockorna åker på lite stryk efter olika aktiviteter. Förstår givetvis att du tar av dig Tanken. I mitt fall är det ofta ngn icke vattentät klocka på jobbet men direkt på med )8:n när jag kommer hem.
Jag håller med dig, det blir roligare om man ser att klockan har använts. Till mitt försvar så finns det en och annan repa på BB36an och det lär komma fler :)

Tyckte jag såg nåt om en GS?!? Har du handlat igen? Var är bilderna? 😅
Hämtades ut igår :angel: Kvartsare, får se om jag kan lära mig tolerera det. Hoppas på det för utöver det känns den riktigt bra. Extremt ”lagom” i sin positivaste bemärkelse. Som många andra säger är det väldigt svårt att fånga GS-charmen på bild.
E99BA16C-2340-446F-A69B-17F0A13F0328.jpeg

E0D45C46-4892-4409-B7FD-D7172368A301.jpeg
FE6965E3-058E-4638-80FF-0DD075EB9ABC.jpeg

Senast ändrad:
Hämtades ut igår :angel: Kvartsare, får se om jag kan lära mig tolerera det. Hoppas på det för utöver det känns den riktigt bra. Extremt ”lagom” i sin positivaste bemärkelse. Som många andra säger är det väldigt svårt att fånga GS-charmen på bild.
E99BA16C-2340-446F-A69B-17F0A13F0328.jpeg

E0D45C46-4892-4409-B7FD-D7172368A301.jpeg
FE6965E3-058E-4638-80FF-0DD075EB9ABC.jpeg
Se där ja! Cool. Och spännande med quartz, kul att följa hur det går med det. Hunden verkar uppskatta nytillskottet :)

Senast ändrad:
Jag lyssnade klart på senaste avsnittet imorse och kände direkt att jag valt rätt klocka för dagen.
Vintage ✔️
Racingläder✔️

Jag missade dock allt på modesidan när det kom till klädsel förutom att jag har en flanellskjorta på mig idag istället för en flanellpyjamas. Men jag hoppas våra två mode guruer kan se mellan fingrarna på detta🙈
Det blev en lite äldre Heuer Carrera dagen till ära:cool:
E6D3C6AA-4EEA-46EC-91AB-5601EF128F69.jpeg

Jag lyssnade klart på senaste avsnittet imorse och kände direkt att jag valt rätt klocka för dagen.
Vintage ✔️
Racingläder✔️

Jag missade dock allt på modesidan när det kom till klädsel förutom att jag har en flanellskjorta på mig idag istället för en flanellpyjamas. Men jag hoppas våra två mode guruer kan se mellan fingrarna på detta🙈
Det blev en lite äldre Heuer Carrera dagen till ära:cool:
E6D3C6AA-4EEA-46EC-91AB-5601EF128F69.jpeg
Supercool ju! 👍 Och vi ser gärna mellan fingrarna, inte precis som att vi själva följer modet slaviskt...vi ser oss mer som observatörer än ambassadörer :p

Jaha alla sköna UrSnyggtlyssnare - vi saknar era bilder till "lucköppningen" på Insta?! Skicka in bilder nu bara - det behöver inte vara något avancerat och ni behöver inte ens rimma, det sköter vi åt er :cool:
Så fega inte nu, 18 dagar kvar... 🥳 🤩

Farligt nära julafton nu. Sitter förväntansfullt och väntar på en ”uppesittarkväll” med dåliga klockrim och annat gott tugg. Tänker mig i riktig Viktor Rydberg anda typ ”Rålexlumen lyser hård och kall medan Orisvisarna glittrar och glimma. Knutte filar på en klockgravering som kommer att ske denna midvintertimma……..” etc. etc. Ni satte ju förväntningarna iom er julsång ;)

Farligt nära julafton nu. Sitter förväntansfullt och väntar på en ”uppesittarkväll” med dåliga klockrim och annat gott tugg. Tänker mig i riktig Viktor Rydberg anda typ ”Rålexlumen lyser hård och kall medan Orisvisarna glittrar och glimma. Knutte filar på en klockgravering som kommer att ske denna midvintertimma……..” etc. etc. Ni satte ju förväntningarna iom er julsång ;)
Haha, vi ska faktiskt "banda" ikväll. Nåt slags årsbokslut med toppar och dalar och en liten exposé över våra samlingar 2021 och annat av varierande tramsgrad :)

Hoppas kunna lägga ut sent ikväll eller imorgon, håll i och håll ut!

Då så go' vänner - där har ni det. Avsnittet som summerar, analyserar och stänger böckerna om klockåret med UrSnyggt 2021!
Tack för att ni lyssnat på oss i år, och hoppas verkligen ni hänger med oss framöver också. Ska man lyssna på profetiorna och tyda tecknen så ser vi ut att komma behöva allt roligt även under 2022... Trevlig lyssning!

God Jul och Gott Nytt År!

Då så go' vänner - där har ni det. Avsnittet som summerar, analyserar och stänger böckerna om klockåret med UrSnyggt 2021!
Tack för att ni lyssnat på oss i år, och hoppas verkligen ni hänger med oss framöver också. Ska man lyssna på profetiorna och tyda tecknen så ser vi ut att komma behöva allt roligt även under 2022... Trevlig lyssning!

God jul & Gott nytt!

Såja! Denna får marineras över natten så blir det en lyssning imorgon då jag passande nog ska till Kungsbacka.

God jul! :)

Härlig! Ni vet hur man behandlar sina beundrare.....
Allvarligt talat! Grymt jobbat, ser fram emot det nya avsnittet och ett lika roligt 2022.😊

På tal om OP i kreativa färger. Vi kan ju se att den svarta och blå går för ca retail även på andrahandsmarknaden, medan de kreativa färgerna går för nästan dubbla, och vissa ännu mer t.o.m. Marknadsanalysen lär det inte vara något fel på från Rolex sida. Efterfrågan på de färgstarka verkar betydligt högre än på de klassiska färgerna, men tror det beror på att OP'n inte bör ses som en instegsklocka utan snarare 'en billigare klocka man kan ha lite kul med' (i perspektiv av Rolex såklart). Som ni nämner är det nog inte förstagångsköparen som är målgruppen utan snarare folk som redan har 2-3 svarta klockor i samlingen.

För folk som bara 'vill ha en Rolex' för att man ska ha en och vill flasha för polarna hos bilhandlaren är det nog mainstream-modellerna som gäller. Tror inte den typen av köpare är speciellt brydd i en OP36.

På tal om OP i kreativa färger. Vi kan ju se att den svarta och blå går för ca retail även på andrahandsmarknaden, medan de kreativa färgerna går för nästan dubbla, och vissa ännu mer t.o.m. Marknadsanalysen lär det inte vara något fel på från Rolex sida. Efterfrågan på de färgstarka verkar betydligt högre än på de klassiska färgerna, men tror det beror på att OP'n inte bör ses som en instegsklocka utan snarare 'en billigare klocka man kan ha lite kul med' (i perspektiv av Rolex såklart). Som ni nämner är det nog inte förstagångsköparen som är målgruppen utan snarare folk som redan har 2-3 svarta klockor i samlingen.

För folk som bara 'vill ha en Rolex' för att man ska ha en och vill flasha för polarna hos bilhandlaren är det nog mainstream-modellerna som gäller. Tror inte den typen av köpare är speciellt brydd i en OP36.
Som vanligt är nog din analys på pricken! Visste inte att prisläget var så högt på de "skojsiga" färgerna....så då förstår jag dynamiken bättre. Tack för input. Men jag gillar dem ändå inte :)

Som vanligt är nog din analys på pricken! Visste inte att prisläget var så högt på de "skojsiga" färgerna....så då förstår jag dynamiken bättre. Tack för input. Men jag gillar dem ändå inte :)
Nä inget för mig heller. Jag hade absolut föredragit både blå och svart före de färgglada. Men vet att @Cosmo är kåt på den 'apelsingula' :cigar:

Nä inget för mig heller. Jag hade absolut föredragit både blå och svart före de färgglada. Men vet att @Cosmo är kåt på den 'apelsingula' :cigar:
Suget efter en gul har avtagit lite även om jag fortfarande ser fram emot den.
Skulle jag få välja endast en färg så skulle det vara den blå som jag har idag.
Så jag borde egentligen nöja mig där.
Har ju den här med gula inslag.
5D99A16D-27AE-4FA2-B635-4AC5E166B07D.jpeg

Suget efter en gul har avtagit lite även om jag fortfarande ser fram emot den.
Skulle jag få välja endast en färg så skulle det vara den blå som jag har idag.
Så jag borde egentligen nöja mig där.
Har ju den här med gula inslag.
5D99A16D-27AE-4FA2-B635-4AC5E166B07D.jpeg
Dags å vrida upp den. Kan ju inte ha en power reserve- indikator och låta den vara nere i botten. OCD'n slår i taket :angel:

Tillbaka
Topp