• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Fortsätter OT med tips på klocklåda. Inte samma topp-klass som Flatiron mfl ovan men överraskande bra kvalitet till ok pris.
Köpt via Fyndiq för 449:-, har ytterligare en likadan med plats för 6 klockor. Finns dock inget USB-uttag på dessa 😂
Sök på ’klockbox ek’ på fyndiq.se så hittar ni.
CB2BA86B-B840-4ED6-ABD0-74A0825CC8B3.jpeg
4B093E79-1B17-44D8-AC62-EFD51045A54D.jpeg
F52226D9-FDE0-4E57-9C39-D8E5DB9DE6BD.jpeg

Senast ändrad:
Mycket trivsam podd 😀, jag har bara ett litet förslag.
Jag lyssnade precis på Tusenö avsnittet, vilket var grymt btw 😀
Men för framtiden, när man är 4 personer samtidigt så blir det lätt väldigt rörigt när man pratar över varandra och skratt blandat med prat. Men det är ju en del av dem härliga känslan, så man vill inte ta bort det helt.
Men man kanske kan köra med separata mickar och spela in på olika kanaler så kan man justera nivåerna i efterhand?
😀
Kör så det ryker

Ha! Ni är för goa! Vet inte vad som hänt, har inte fått notifikationerna från denna tråd på ett tag nu? Märkligt. Vi är i högsta grad alive and kicking och ämnar banda nytt avsnitt i dagarna, så stay tuned!
Och vi är fortfarande de jordnära enkla arbetarklassgrabbar som ni känner oss som, våra Rolex har inte påverkat oss alls, men om ni ursäktar måste jag gå och lägga in Dompan i vinkylen inför kvällens ostronrace med 10by.

Mycket trivsam podd 😀, jag har bara ett litet förslag.
Jag lyssnade precis på Tusenö avsnittet, vilket var grymt btw 😀
Men för framtiden, när man är 4 personer samtidigt så blir det lätt väldigt rörigt när man pratar över varandra och skratt blandat med prat. Men det är ju en del av dem härliga känslan, så man vill inte ta bort det helt.
Men man kanske kan köra med separata mickar och spela in på olika kanaler så kan man justera nivåerna i efterhand?
😀
Kör så det ryker
Tack för beröm och tips! Vi kör ibland med två mickar men har inte fått det att lira 100% - det blir lite överhörning osv. 10by jobbar på det men vi är inte där än. Tillsvidare får ni härda ut (är ju ändå rätt sällan vi är så många på en gång) och så ska vi göra vad vi kan, vi lovar! :)

hahaha.. Klassiskt Von att stå på Malmskillnadsgatan och sprida rykten :angel:
Jasså jag som trodde det var mer @Cosmo ’s stil
1641915316514.gif

Och vi är fortfarande de jordnära enkla arbetarklassgrabbar som ni känner oss som, våra Rolex har inte påverkat oss alls, men om ni ursäktar måste jag gå och lägga in Dompan i vinkylen inför kvällens ostronrace med 10by.

Gôtt att höra, trodde det var mer Kril som gällde där. Men det är klart har hört att det är överpopulation av ostron nu. 😂

Den podden blev inte långlivad i väntelistan. Riktigt trevligt avsnitt som vanligt! Blir sugen på att ge mig ut och spelonka 😂

Stort grattis till era båda nytillskott. Nästan lite svartsjuka från mitt håll när ni pratade om @Cosmo f.d 356a, väljer istället att se det som att jag fick @Knutte75 att äntligen slå till på en sådan. ;)

Den podden blev inte långlivad i väntelistan. Riktigt trevligt avsnitt som vanligt! Blir sugen på att ge mig ut och spelonka 😂

Stort grattis till era båda nytillskott. Nästan lite svartsjuka från mitt håll när ni pratade om @Cosmo f.d 356a, väljer istället att se det som att jag fick @Knutte75 att äntligen slå till på en sådan. ;)
Så tycker jag absolut du ska se det. Och nu när klockan hamnade i "offentligheten" får ännu fler njuta av den...typ så? :) Det där med grottforskningen är ju så smalt och knäppt att man nästan tror att det är ett skämt, men det är det ju inte, och bara ännu en sak som bidrar till Rolex djupa och fascinerande historia och demonstrerar deras grymma marknadsföringsskills, även om de fick slita lite med populariteten för just Explorer II:an vad jag förstått. Det var synd att det inte var en Vlogg, för @Watchby10 :s min när jag drog upp ärmen och blottade Sinnen var "to die for" :cool: Tack för lyssnande och pepp!

Då så! Avsnitt #43 ute för lyssning! En hyllning till Rolex Explorer II - bara en sån sak 🥳
Mycket nöje!

Kul avsnitt!

Tycker Watchby förmedlade en bra ljudbild över reaktionen men det hade ändå varit kul att se det hela irl 😊
Postnord hade bra tajming denna gång för leverans av Sinnen med bara några timmar innan inspelning.

Passar också på att säga grattis till @Watchby10 för köpet av Explorern.
Kan bara hålla med Anders där att easylink är en funktion som när man väl börjat använda det inte vill vara utan.
Lite därför jag drar mig för att köpa vissa klockor på länk när dom saknar en vettig on the fly funktion.
Visst ett glidelock är väl kanske ännu mer funktionellt men jag tycker ändå att easylink gör sitt jobb på ett smidigt sätt.
Så hoppas att fler tillverkare hakar på den och kommer med fler justeringslösningar.

Noterade också att det kan komma ut två rollar till salu på ett köp & sälj i framtiden ;)
Skämt åtsido så är det väl en bra insikt kan jag tycka att det troligtvis inte kommer bli någon ”keeper” Den vetskapen brukar komma smygandes med erfarenheten.
Jag provade Explorer ll i slutet av förra året och tycker att den satt riktigt bra.
Det trots att jag ofta föredrar betydligt mindre ur.
Bild.jpeg

Ser fram emot fler avsnitt under 2022 och keep up the good work!

Kul avsnitt!

Tycker Watchby förmedlade en bra ljudbild över reaktionen men det hade ändå varit kul att se det hela irl 😊
Postnord hade bra tajming denna gång för leverans av Sinnen med bara några timmar innan inspelning.

Passar också på att säga grattis till @Watchby10 för köpet av Explorern.
Kan bara hålla med Anders där att easylink är en funktion som när man väl börjat använda det inte vill vara utan.
Lite därför jag drar mig för att köpa vissa klockor på länk när dom saknar en vettig on the fly funktion.
Visst ett glidelock är väl kanske ännu mer funktionellt men jag tycker ändå att easylink gör sitt jobb på ett smidigt sätt.
Så hoppas att fler tillverkare hakar på den och kommer med fler justeringslösningar.

Noterade också att det kan komma ut två rollar till salu på ett köp & sälj i framtiden ;)
Skämt åtsido så är det väl en bra insikt kan jag tycka att det troligtvis inte kommer bli någon ”keeper” Den vetskapen brukar komma smygandes med erfarenheten.
Jag provade Explorer ll i slutet av förra året och tycker att den satt riktigt bra.
Det trots att jag ofta föredrar betydligt mindre ur.
Bild.jpeg

Ser fram emot fler avsnitt under 2022 och keep up the good work!
Tack bäste @Cosmo ! Bara att hålla med - den där satt ju som en sportkeps på dig, med Freccionivisare och allt :) Bara att skippa apelsinOP:n och slå till. Tänk vad roligt om 2022 blir året då du går upp i size medan jag och @Watchby10 går ner?!?

Tack bäste @Cosmo ! Bara att hålla med - den där satt ju som en sportkeps på dig, med Freccionivisare och allt :) Bara att skippa apelsinOP:n och slå till. Tänk vad roligt om 2022 blir året då du går upp i size medan jag och @Watchby10 går ner?!?
Ja chansen att jag går ner i size och att ni går upp är ju rätt liten så det känns som en mer trolig utveckling åt det andra hållet ;)
74217DCA-6079-4F81-B80F-B7ECC668A463.png

Tillbaka
Topp