• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Alltid trevligt att lyssna…..men.
Jag kan inget om tekniken men måste rösterna ligga 20db under jinglar osv?
Lyssnar just nu på @Denke @Berns på bussen och hör knappt vad som sägs men jinglar, reklam osv spränger öronen.

Jobbigt att behöva sitta med fingret på volymknappen hela tiden för att höja och sänka.

Kan ju vara jag som är påväg att bli döv också, vem vet.

Lyssnar just nu på @Denke @Berns på bussen och hör knappt vad som sägs men jinglar, reklam osv spränger öronen.

Jobbigt att behöva sitta med fingret på volymknappen hela tiden för att höja och sänka.

Tjena, jag har noterat att några andra poddar svajar lite i volym mellan jinglar och själva programmet. Verkar inte vara helt ovanligt. Menar du att detsamma gäller för oss? Jag har inte tänkt på det när jag "efterlyssnar", men vi kan tänka mer på det framöver, det är störigt - håller med! Kan tänka mig att det är lurigt om man har "extern reklam" osv som ändras och byts ut efterhand, då tappar man nog kontrollen över sin produkt och risken för volymvariation borde vara större. Det kan vi ju inte skylla på...ännu!? :cool:

Jag har själv klippt vårt senaste avsnitt av Klocksnack med Denke & Berns och om ljudet svajar så är det mitt fel. Ska titta på det och justera så det blir trivsamt att lyssna på. Tack för feedback.

Tjena, jag har noterat att några andra poddar svajar lite i volym mellan jinglar och själva programmet. Verkar inte vara helt ovanligt. Menar du att detsamma gäller för oss? Jag har inte tänkt på det när jag "efterlyssnar", men vi kan tänka mer på det framöver, det är störigt - håller med! Kan tänka mig att det är lurigt om man har "extern reklam" osv som ändras och byts ut efterhand, då tappar man nog kontrollen över sin produkt och risken för volymvariation borde vara större. Det kan vi ju inte skylla på...ännu!? :cool:

Har spotify premium. Tänkte på det på erat senaste avsnitt men har även märkt det i andra poddar. (Stiljournalen gentlemanualen). Tänkte att det kan antingen vara så att dom som hostar medvetet lägger innehållet lägre än reklamen fast då borde jinglarna också ligga lägre.

Minns när tv4 blev allmän egendom. Då pratade man om att reklamen hade högre ljud än själva programmen.

Var mer en fundering än kritik då ni gör ett väldigt bra jobb med podden. (Gäller alla svenska klockpoddare).

Ställde frågan här då jag funderade om det bara var jag eller om det upplevdes så över lag.

Kan vara så också att med fru och två döttrar filtrerar hjärnan bort det mänskliga talet ibland, men vet inte alltid när det bör ske

Senast ändrad:
Kul att du nämner just stiljournalen - det var nog just det senaste avsnittet där som jag reagerade på också :) Men tack för att du tar upp det och vi får ta det med oss!

Knappast den fagraste av bilder. Men ni som pratar klockor och "stil"... måste säga att jag blev rätt nöjd med kombon Polar på grönt nato med kostym.
@Watchby10 upp till bevis nu på hur du matchar DIN Explorer II 😉
IMG_9864.jpeg

Knappast den fagraste av bilder. Men ni som pratar klockor och "stil"... måste säga att jag blev rätt nöjd med kombon Polar på grönt nato med kostym.
@Watchby10 upp till bevis nu på hur du matchar DIN Explorer II 😉
IMG_9864.jpeg

Oväntat snygg kombo!!

Min dresscode har varit samma hela dagen: vit t-shirt, blå badbyxor och en Polar på länk. Självklart fick den sitta på både vid lunchbadet och kvällsdoppet😊

20230610_155129.jpg

20230610_133115.jpg

Kan inte så mkt om Panerai så det var skoj med lite intro. Med tanke på att Paneristies inte kapat tråden ännu får man se det som ett tyst godkännande 😉

Panerai butiken i Stockholm drivs av Nymans.
Men viktigast av allt, vilken klocka eller klockor fick följa med till Kroatien? 😉

Kan inte så mkt om Panerai så det var skoj med lite intro. Med tanke på att Paneristies inte kapat tråden ännu får man se det som ett tyst godkännande 😉

Panerai butiken i Stockholm drivs av Nymans.
Men viktigast av allt, vilken klocka eller klockor fick följa med till Kroatien? 😉
Haha, ja vi är fortfarande lite rädda för en lavin av påpekanden och tillrättalägganden :)

Ni skulle varit stolta över mig - hade med mig Seamastern med rött och svart gummi och Longines HC med blått gummi, och badade och härjade som bara den med båda! Inga mer "Safe queens" :cool:

Haha, ja vi är fortfarande lite rädda för en lavin av påpekanden och tillrättalägganden :)

Ni skulle varit stolta över mig - hade med mig Seamastern med rött och svart gummi och Longines HC med blått gummi, och badade och härjade som bara den med båda! Inga mer "Safe queens" :cool:
OK, men vilken klocka hade du på dig utanför hotellrummet då? 😆
…..skämt åsido. Grymt, Seamastern känns som en riktigt bra klocka för salta bad i Adriatiska havet.

Vill bara flagga för att jag kan ha snurrat till det lite där kring tjocklek på verk / boett vad gäller Luminor Due - det är verket som är dryga 4 mm såklart, inte hela boetten. Ber om ursäkt - mycket siffror där i detta avsnitt :)

Väldigt trevligt med ett avsnitt om Panerai 👍
Är man rädd för storlek så tycker jag verkligen man ska ge 42mm submersible modellerna en chans, riktigt trevliga och omtyckta, annars så är en 44mm Luminor modell bra att prova, väldigt mkt Panerai känsla och möjligt både gå upp eller ner i storlek efter det.

Bjuder på tre bilder på 3st varianter 🙂

PAM372 47mm Luminor
IMG_2999.jpeg

PAM684 42mm Submersible
IMG_2493.jpeg

PAM176 44mm Luminor
IMG_2411.jpeg

Tack för en jättebra podcast. Er positiva energi kring klockintresset är verkligen underhållande och stimulerar till reflektion över mitt eget klocksamlande som annars har en tendens att stagnera.

Senast ändrad:
Tack för en jättebra podcast. Er positiva energi kring klockintresset är verkligen underhållande och stimulerar till reflektion över mitt eget klocksamlande som annars har en tendens att stagnera.
Tack själv för att du lyssnar, och så kul att höra - då är vi precis där vi vill vara 🙏

Vet inte om ni nämnde det i avsnittet men Glycine ägs av Invicta idag.
En del av det moderna utbudet blir därefter.
Det var bättre förr när det gäller Glycine kan jag tycka.
Passar på att bifoga en av få från märket som jag har haft.
1690214217887.jpeg
Vi kan ha missat att nämna det - vi diskuterade det under researchen dock 🙈 Nej du har nog rätt i att det inte är någon särskild fördel med nuvarande ägarupplägg... 😅

Tillbaka
Topp