Detta är väl tråden för matchning, fåfänga och klockor? Väldigt strand kompatibel måste jag säga.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså vi gillar vad vi ser. Det där har du INTE bara slängt på digDetta är väl tråden för matchning, fåfänga och klockor? Väldigt strand kompatibel måste jag säga.
You’d be surprisedAlltså vi gillar vad vi ser. Det där har du INTE bara slängt på dig
Underbart, återkom gärna med recensionKan väl även tillägga att även jag fick lite feeling och beställde Hitster spelet som ni tipsade om!
Snyggt! Ursäkta sent svar på tråden, har varit lite mycket på sistone Vi gillar linné, särskilt i kavajer och byxor, men åtminstone jag har svårt för det i skjortor då det kliar så förbannat :-(Fortsätter med Polarn. Och ja Natot är noggrant utvalt innan resan för att ge det lite salt och sol patina så det matchar åldern på klockan
Hur har det gått med linné har ni insett ännu hur förträffligt det är?
Kul avsnitt och att ni är tillbaks. Ni nämnde BB36. Hur känns den än så länge? Är det den nya modellen eller gamla?Snyggt! Ursäkta sent svar på tråden, har varit lite mycket på sistone Vi gillar linné, särskilt i kavajer och byxor, men åtminstone jag har svårt för det i skjortor då det kliar så förbannat :-(
Tack för beröm och tips! Svarar åt Tennby då han inte är så aktiv här...men han är nöjd och använder den som en klassisk allroundklocka och byter band som vi andra byter kalsonger, typ. Så bra betyg!Kul avsnitt och att ni är tillbaks. Ni nämnde BB36. Hur känns den än så länge? Är det den nya modellen eller gamla?
Skulle testa att skaffa lite större storlek (linne ska inte sitta lika tight som en vanlig bomullskjorta) och även med mindre täthet i tyget. Ofta är det därför det börjar klia och blir "rivigt". Sedan beror det givetvis på hur man tvättar etc.
Tack, vi håller med. När omständigheterna passar är det också de roligaste avsnitten att göra. Vi tar det med ossÅterigen tack för ett fint avsnitt killar!
Gillar det här att ni blandar lite olika segment typ lite om nya klockor in/ut i samlingen, lite nyheter och någon intervju osv.
Tack, kul att höra!Riktigt trevligt (även utan video!). Lite skärpa och en del humor.
Trevlig gäst också nu senaste avsnittet.
Har du några favorit märken och favorit verk att arbeta på? Och varför?Ni har väl inte missat att nästa avsnitt blir med inslaget "Fråga Urmakaren"?! Så skicka gärna era frågor till oss
Den är bra, den hade jag tänkt att ställa ändå faktiskt. Kommer med!Har du några favorit märken och favorit verk att arbeta på? Och varför?
Ni har väl inte missat att nästa avsnitt blir med inslaget "Fråga Urmakaren"?! Så skicka gärna era frågor till oss
Mycket bra, vi tar dem med oss. Stort tack1. Dyraste klockan du servat/skruvat i?
2. Mest överskattade märket? Mest underskattade märket? (sett utifrån ditt perspektiv som urmakare och kanske mer med fokus på urverk då)
3. Vad händer om det går *** och du inte får ihop klockan?
Mycket bra, här har vi tänkt till! Tas med in i mixenHär nedan kommer några inspel:
Vilka klockor är jobbigast att arbeta med (märke/typ av klocka) osv?
Hur fungerar det med tillgång till reservdelar, speciellt kanske för vintage?
Hur lång tid tar i regel en normal service i nedlagd arbetstid!?
Har du några skräckhistorier om folk som pulat hemma själva med sina klockor (urverk fyllt med olja osv)?
Hur många verksamma urmakare finns i Sverige och känner ni alla varandra!?
Många klockor påstås vara det, men vilken klocka är det egentligen "The Watchmakers Watch"?
Vad tycker du att man som lekman själv kan/ska göra med sin klocka?
Mår urverk bättre av att användas regelbundet och kan dem ta skada av att ligga oanvända/bara användas oregelbundet? När är exempelvis en klockuppdragare befogat att ha?
Skönt specifik fråga, ska bli kul att höra svaret!Min fråga:
Hur ser urmakare på kiselns intåg i klockor?
Då så, klockvänner, dags igen!
Trevlig lyssning!
Jag skulle kunna tänka mig en stänkare innan eventetTänkte bara meddela att Podden drar upp till Sthlm & detta trevliga event, arrangerat av bäste @Amorell
Stockholm Time- Watches of Scandinavia – Kväll – EasyTic
Kvällstid 16-20 För första gången i Sverige samlas skandinaviska klockmärken för en utställning/mässa. Stockholm Time hålls lördagen 14 oktober på Riksarkivet, Riddarholmen, i Stockholm. I dessa anrika lokaler kommer besökarna att kunna möta experter inom branschen och få möjlighet att prova och...easytic.se
Vill ni ses, få några minuter i podden, kolla/tjata klockor, ta en bira osv - hojta till här bara
Lätt, jag har ditt mobilnr, vi hörs och stämmer av. Gissar att vi ramlar in där på sen eftermiddag nånting.Jag skulle kunna tänka mig en stänkare innan eventet