• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Avsnitt #22 ute nu: Rolex släpp och villhöverintervju med Anton Tennby

Hoppas ni gillar det, vi fick kanske inte alla fakta 100% rätt och missade en del grejer ang. Rolexnyheterna...vi får bjuda på det :) Dela gärna och kolla också bilderna på Insta.

Ni har nu fått en ny lyssnare! Plöjde igenom alla era avsnitt på några dagar. Bra längd på avsnitten och eran dynamik är magisk. Gillar er dryga humor! För mig ligger den teoretiska nivån perfekt där de inte blir för komplicerat men inte för simpelt.

Ett tips är att försöka hitta tillbaka till stil och mode i nått avsnitt. Ni har ju pratat ganska mycket om färgmatchningar men hade också vart spännande att höra hur ni tänker kring vilken typ av klocka ni kombinerar till vilka kläder. Tex har ni bara dressur till kostym eller matchar ni de till annat också, va har ni för kläder till era ruffigare dykare, vilken typ av klocka är på när mjukisbyxorna åker fram osv?

Men fortsätt göra er grej! Väldigt trevligt att lyssna på :D I ren underhållning tycker jag ni regerar bland klockpoddarna just nu.

Ni har nu fått en ny lyssnare! Plöjde igenom alla era avsnitt på några dagar. Bra längd på avsnitten och eran dynamik är magisk. Gillar er dryga humor! För mig ligger den teoretiska nivån perfekt där de inte blir för komplicerat men inte för simpelt.

Ett tips är att försöka hitta tillbaka till stil och mode i nått avsnitt. Ni har ju pratat ganska mycket om färgmatchningar men hade också vart spännande att höra hur ni tänker kring vilken typ av klocka ni kombinerar till vilka kläder. Tex har ni bara dressur till kostym eller matchar ni de till annat också, va har ni för kläder till era ruffigare dykare, vilken typ av klocka är på när mjukisbyxorna åker fram osv?

Men fortsätt göra er grej! Väldigt trevligt att lyssna på :D I ren underhållning tycker jag ni regerar bland klockpoddarna just nu.
Fantastiskt kul att höra Jakob, och särskilt roligt att den dryga humorn går hem. Den ligger oss varmt om hjärtat :) Angående ditt önskemål om ämne så är du SÅ rätt på det - vi har planerat att nästa avsnitt ska vara just på det temat - hur matchar man klocka till olika aktiviteter och outfits osv. Stay tuned och sprid gärna ordet om podden!

Som vanligt ett mycket trevligt avsnitt!
Trevligt inhopp av Cosmo!
Keep up the good work!
Tack Janur, kul att du gillade det! Nästa avsnitt (#23) vågar jag lova redan nu kommer bli en höjdare. Generaliseringar och hejdlöst tyckande i full frihet är planen - precis som vi vill ha det :)

Hoppas ni gillar det, vi fick kanske inte alla fakta 100% rätt och missade en del grejer ang. Rolexnyheterna...vi får bjuda på det :) Dela gärna och kolla också bilderna på Insta.
Trevligt klocktugg i vanlig ordning. Tror att jag och Anton drar åt samma håll med nättare ur samt att vi båda villhöver en Explorer någon vacker dag :)

Tråkigt med Sinnen! Hoppas det dyker upp en ny. Jag såg mycket fram emot att få höra mer om den.

Tack för en kul podd!
Tack för sympatier och beröm - jag tänker att trägen vinner?! Någon gång ska vi hitta varandra jag och Sinn och då kommer jag/vi prata om den så pass att det finns risk att ni tröttnar :)

Trevligt klocktugg i vanlig ordning. Tror att jag och Anton drar åt samma håll med nättare ur samt att vi båda villhöver en Explorer någon vacker dag :)
Vad tycker du two-tonen? Lyssnade på Gentlemanualens senaste podd där de rejsar igenom alla nya klocksläpp på sistone - Weinås sågade den vid fotknölarna, typ :)

Enjoy :) Lägg upp en bild med dina dinkor på klockstället så vi får se hur det blev.
Namnlös.png

Inte så pjåkigt va? :)

• Like
Reactions: v0n
Ser lysande ut :) Nu saknas det bara en Sinn 356 där till vänster ;)
Detta var alltså Tennbys ställ (han fick det av mig) och där ska det inte vara någon Sinn - om/när den dyker upp ska den hem till Knutte75 och ingen annanstans, vill bara vara tydlig med det. Watchby10 har investerat klart för ett tag nu...kan man tro?!? Haha!

Detta var alltså Tennbys ställ (han fick det av mig) och där ska det inte vara någon Sinn - om/när den dyker upp ska den hem till Knutte75 och ingen annanstans, vill bara vara tydlig med det. Watchby10 har investerat klart för ett tag nu...kan man tro?!? Haha!
Just ja så var det :) Ha ha klart du ska ha Sinnen och tror inte du får någon sinnesro innan du har provat den ;) En riktigt trevlig klocka.
Jag håller utkik och dyker det upp någon lämplig kandidat så kommer det tips kan du lita på.

Bra avsnitt, som vanligt 👍
Gillar era animerade reaktioner kring Rolex nya urtavlor 😂 Håller helt med.
Kolla Oisin i Timeless Watch Channel, han är också helt förbryllad över hur de tänker 🤔

Har väl kommenterat varenda avsnitt hittills så varför sluta nu 🥳
Är t.ex Hermés ett parfymmärke i er värld? Spännande släpp samband med Watches and Wonders tycker jag.
Även Oris Cotton Candy var festliga och hade säkert passat modelejon som er 😄 check it out...kanske?

Senast ändrad:
Kan man tro men snart uppstår en ny lucka (hoppas jag) 😃

Kul med Tudor avsnittet. Kan nämna att Wilsdorf valde namnet som en flirt med England då han varit bosat där. Rosen är som sagt vapnet från familjen Tudor. Symbolen var en sammanslagning av huset York och huset Lancaster.
Även grymt gästspel av @Cosmo i det senare avsnittet. :)

Senast ändrad:
Kan man tro men snart uppstår en ny lucka (hoppas jag) 😃
Ska bli mycket intressant att se vad du villhöver och hittar på i klocktristessen :)
Nämnde ju att jag villhöver något gult till sommaren. Dök upp en ful ankunge på radarn som endast en mor kan älska.
Denna Omega Dynamic lll är fulsnygg och har fångat mitt intresse av någon anledning.
Japp jag öppnar upp slussen att bli sågad 😉
43FC5971-2E91-4670-B475-12DD998E407D.jpeg

Ska bli mycket intressant att se vad du villhöver och hittar på i klocktristessen :)
Nämnde ju att jag villhöver något gult till sommaren. Dök upp en ful ankunge på radarn som endast en mor kan älska.
Denna Omega Dynamic lll är fulsnygg och har fångat mitt intresse av någon anledning.
Japp jag öppnar upp slussen att bli sågad 😉
43FC5971-2E91-4670-B475-12DD998E407D.jpeg
Så ingen North Flag? Vad anbelangar ovan..... jo den är ju unik iaf ;) Fördelen med denna är ju att fonten påminner om dess samtida Kalle Anka pocketar. Vilket ju hör sommaren till.
Allvarligt talat så gillar jag Omega på 60/70-tal av samma anledning som Tudor; de tog ut svängarna och verkade ha sjukt roligt.

Så ingen North Flag? Vad anbelangar ovan..... jo den är ju unik iaf ;) Fördelen med denna är ju att fonten påminner om dess samtida Kalle Anka pocketar. Vilket ju hör sommaren till.
Allvarligt talat så gillar jag Omega på 60/70-tal av samma anledning som Tudor; de tog ut svängarna och verkade ha sjukt roligt.
Lär ju erkänna att jag gillar designen på North Flag också men den känns aningen stor för min preferens.

Ha ha Kalle Anka pocket design tar jag alla dagar i veckan 😆 Härlig liknelse.
Ja den här Omegan sticker ut lite och den bryter av mot allt annat jag testat.
Är lite fundersam på kronan bara samt att länken ska vara en riktig hårdragare 😬

Kul med Tudor avsnittet. Kan nämna att Wilsdorf valde namnet som en flirt med England då han varit bosat där. Rosen är som sagt vapnet från familjen Tudor. Symbolen var en sammanslagning av huset York och huset Lancaster.
Kan nämna att det där är efterkonstruerad rappakalja. Tudor har ungefär lika mycket gemensamt med Tudorsläkten som svenska märket Carl Gustaf har med det svenska kungahuset 🤷🏻‍♂️

Kan nämna att det där är efterkonstruerad rappakalja. Tudor har ungefär lika mycket gemensamt med Tudorsläkten som svenska märket Carl Gustaf har med det svenska kungahuset 🤷🏻‍♂️
Ser att jag var lite otydlig. Det finns givetvis ingen riktig relation mellan Wilsdorf/Tudor och ätten Tudor. Vad jag syftade på är att Tudor rosen kommer från ihopslagningen av släkterna Lancaster och York. Därav rosen sedan givit inspiration till Wilsdorf’s val av symbol.

Ser att jag var lite otydlig. Det finns givetvis ingen riktig relation mellan Wilsdorf/Tudor och ätten Tudor. Vad jag syftade på är att Tudor rosen kommer från ihopslagningen av släkterna Lancaster och York. Därav rosen sedan givit inspiration till Wilsdorf’s val av symbol.
Det kan säkert stämma även om jag inte tror Wilfsdorf själv har nämnt det✌🏼

Tillbaka
Topp