Ja jäklar, vilken pjäs! Kul att få se lite äldre modeller också!Tack för ett trevligt avsnitt om ett i Sverige tämligen okänt märke! Har haft min Riviera i drygt 10 år och väldigt nöjd. Notera hur följsam den otroligt sköna länken är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jäklar, vilken pjäs! Kul att få se lite äldre modeller också!Tack för ett trevligt avsnitt om ett i Sverige tämligen okänt märke! Har haft min Riviera i drygt 10 år och väldigt nöjd. Notera hur följsam den otroligt sköna länken är.
Trevligt avsnitt! Kul att få höra lite om ett märke man tidigare ofta förbisett.
Väl bekomme och trevlig lyssning
Årskrönikan kommer blir nice! Då har man något skoj att göra under mellandagarna.Trevligt avsnitt. Måste säga att ni är som bäst med gäst i "studion". Ser fram emot en extra lång årskörnika som sträcker sig över mellandagarna.
Haha, ja det borde ju kunna bli en poddmotsvarighet till "uppesittarkväll", vi får se vad vi får till. Och kul att du gillade avsnittet!Trevligt avsnitt. Måste säga att ni är som bäst med gäst i "studion". Ser fram emot en extra lång årskörnika som sträcker sig över mellandagarna.
Kanonidé. Jag ska bara ta semester hela december månad och styra upp det. Säkert inga konstigheter på jobbetÅrskrönikan kommer blir nice! Då har man något skoj att göra under mellandagarna.
Jag räknar även med att det kommer en UrSnyggt Julkalender där vi får ett lite kortare avsnitt varje dag fram till jul med ett live avsnitt den 23:e december. Tänk er ”UrSnyggt uppesittarkväll” med flertalet live gäster! Som jag väntar!
Tack för det, kul att höraTrevligt avsnitt. Ni levererar som vanligt.
Anders är erkänt fladdrig Tack och detsamma till dig!Grymt avsnitt! Lyssnade på de två förra direkt efter, det är kul hur Anders toknobbade PRX för två (?) år sedan och nu hyllar den. Gott slut Björn och Anders!
Delade meningar här Kan hålla med om att ordet börjar bli lite slitet, men har ändå en poäng i att betona att ingen av oss (?) egentligen behöver någon klocka alls. Typ. Och det kan va bra att påminna oss själva om ibland... Vi kanske ransonerar det ordet lite mer framöverFortsätt gärna med det där med ”villhöver”. Jag förstår precis hur ni menar.
Vågar inte hänga med dig under OWG längre så familjen siktar på vecka 7 i årKanonavsnitt!
Men den stora frågan är… @Knutte75 ses vi i trysil vecka 10 igen?
FegisVågar inte hänga med dig under OWG längre så familjen siktar på vecka 7 i år
Tack, himla kul att höra Vi tjötar vidareSkönt avsnitt här senast! Det spelar lixom ingen roll vad ämnet är, det är bara så skönt att höra er två tjöta
Tack för detta och de tidigare avsnitten!
Då var årets sista ute! Trevlig lyssning
Och Gott Nytt!
Tack för att du gillar Vad gäller Piaget och Ebel kan vi för lite om dem för att uttala oss med nån större trovärdighet. Men tvingar du oss att gissa skulle vi ändå tro att de kommer vara kvar där de är idag...i skuggan av "de stora", för normala klocksvennar som oss vill sägaLyssnade på två andra Svenska poddar och i den ena säger man att Piaget och Ebel inte kommer lyfta populäritetsmässigt. I den andra säger man att fler och fler får upp ögonen för dessa märken och att priserna kommer stiga.
Nu får ni utslagsrösten. Piaget och Ebel, hiss eller diss.
Förövrigt stämmer jag in i hyllningskören. Kul podd.
Tack själv för feedback, alltid lika kul att höra av er lyssnare!Tack för detta och de tidigare avsnitten!
Alltid trevlig lyssning.
Vad tror ni om ett fråga Anders & Björn-avsnitt? Alltså med fokus på klockor då? Vi är ju inte Fråga Lund direkt... Kanske har nån gått och funderat på: Kan jag ha brunt mockaband på min dykare till mina svarta tofsloafers? Eller vad tycker Anders egentligen om den gröna färgen på sin nya Longines Hydro GMT? Eller vad det nu kan vara? Kan det bli kul?
Grymt, vi är igång! Alla är välkomna att bomba på!Absolut. Frågor/Saker som ni kan lyfta:
1. Intressant att se hur det som människor gillar kan ändras så snabbt fram och tillbaka. När ni drog igång podden så var ni mer bestämda än idag. Jag tror/upplever ändå att ni är något mer öppna inför möjligheten att...idag är detta min favoritklocka och imorgon är det en annan.
2. Bra och/eller meningslösa komplikationer? detta skojar ni om ibland...det är rätt så underhållande.
3. Bra klockor minus 35 grader? (Passa på liksom)
4. Varumärkets betydelse? Påverkan på er...
5. Varför starta podd och hur går det? framåt/framtiden? (blir det video? )
6. Grön Longines kommer att vara "the shit" i exakt 1 månad till....
Wow, där var avsnittet typ klart, tackar Grymt.Jag bombar på med lite frågor. Ni behöver ju inte använde dem ni inte tycker är bra...
Vilka avsnitt av alla dem ni gjort tycker ni blev bäst respektive sämst och varför?
Äger någon av era några klockböcker och i så fall vilka?
Vilka andra klock-poddar följer ni. Både svenska och utländska?
Följer ni några klock-youtubers. I så fall vilka?
Vilka är era respektive grail watches och varför? (med grail watches menar jag klockor som ni tror att ni realistiskt kommer att kunna äga i framtiden)
Bästa respektive och sämsta klockaffären ni gjort?
Hur går era inspelningar till? typ klippning, körschema, utrustning, plats osv.
Äger någon av er utrustning för urmakeri (vilken i så fall) och har ni själva någon gång mekat med era egna (eller någon annans klockor)?
Vilka trådar/delar av Klocksnacks forum följer ni mest och varför?
Har erat klockintresse på något sätt ändrat karaktär med tiden eller är det alltid konstant? (ökande/minskande/går i vågor/ eller tagit sig nya uttryck)
Vilken är den bästa/sämsta klockan ni ägt/äger och varför?
Äger ni någon klocka ni aldrig kommer sälja och varför?
Har ni några egna regler för er klockhobby: antal klockor, pris/värde, fokus, rotation, safe qeens osv?