• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Lite Magnum PI-känsla på den. Även fast han körde GMT master väl? 😎
Stämmer!


Skulle iof även kunna tänka mig att glida omkring med en riktigt korkodilskinsbränna i en TT på stranden och göra väldigt lite. 😉
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag fegade ur och kör Pro på OWG March 😬
Men Seamastern passar bra på mycket.
Originallänken är nog favoriten hittills.
Jag lyckas dock inte knyta an till Omega av någon anledning trots deras historik.
Vet ej varför men det fastnar bara inte.
Kanske kommer framöver 🤷‍♂️
Gött, då kan man ställa in sig på en fin Pro till salu i K&S i april då? Byta jämnt med din gamla Sinn? 😅 Alla behöver inte gilla Omega - kul med några motvalls också 👏
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Gött, då kan man ställa in sig på en fin Pro till salut i K&S i april då? Byta jämnt med din gamla Sinn? 😅 Alla behöver inte gilla Omega - kul med några motvalls också 👏
Skulle bli grymt besviken på mig själv då 😁
Har inget emot Omega men likt teflon så fastnar det inte.
Men som Babben Larsson brukar säga, allt kan hände och allt kan vände 😊
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag fegade ur och kör Pro på OWG March 😬
Men Seamastern passar bra på mycket.
Originallänken är nog favoriten hittills.
Jag lyckas dock inte knyta an till Omega av någon anledning trots deras historik.
Vet ej varför men det fastnar bara inte.
Kanske kommer framöver 🤷‍♂️
Samma här. Har mina två äldre Omegor som jag aldrig kommer sälja. Men som de är idag så finns det annat som lockar mer. 🤷🏻‍♂️
 

JohnHarrison

KS Explorers Club
@Watchby10 och @Knutte75
Tips från coachen;
om ni vill testa TT utan att gå ’all-in’, köp en TT-länk från Watchwear och sätt på BB58an.
A87BDDC3-C333-4222-9F3D-F463A212DA23.jpeg
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Uppdatering @Knutte75
Seamastern är nu bortbytt och på ingång är något helt annat som jag ska göra mitt bästa med att klä ner utifrån mitt egna mode 🤠
To be continued….
Spännande - håll oss uppdaterade! Gärna med en beskrivning av "ditt egna mode" också. Tänker vi lite fjällräven möter Yellowstone med lite Magnum PI som krydda ungefär? 🤩
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kul med Amerikanska klockor. Kände egentligen bara till Hamilton och Timex. En del av de andra har mest susat förbi.

Att ni har en åsikt är bara bra och trist vore det annars. 😉 Men gällande min återkoppling om Cartier så byggde det mest på att det drogs rätt snabba slutsatser baserat på ganska lösa boliner.

Kul med GS avsnitt. Och ett tips Zaratsu är inte japanskt (wink, wink).

Hur går tankarna f ö runt BB36?
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kul med Amerikanska klockor. Kände egentligen bara till Hamilton och Timex. En del av de andra har mest susat förbi.

Att ni har en åsikt är bara bra och trist vore det annars. 😉 Men gällande min återkoppling om Cartier så byggde det mest på att det drogs rätt snabba slutsatser baserat på ganska lösa boliner.

Kul med GS avsnitt. Och ett tips Zaratsu är inte japanskt (wink, wink).

Hur går tankarna f ö runt BB36?
Tack för det, och för tipset! Jag kände till att termen Zaratsu inte japansk, från början och att det förekommer hos andra märken också, under delvis andra namn. Men jag kan ändå inte få ihop denna info:

The word zaratsu is actually derived from the German word sallaz, which is phonetically pronounced zarats in German. The early polishing machines that Seiko acquired for their Hayashi Seiki facility in the 1950s were engraved with the name of the machine manufacturer “GEBR.SALLAZ”, or “Sallaz Bros”, giving rise to the name of the polishing technique we know today.

Nu är min tyska begränsad till 6 år i skolan och nån kurs på folkuniversitetet, men jag har då aldrig hört att två "ll" uttalas som "r"?!? Nån som vet mer än jag här? :)

Lämnar åt @Watchby10 att svara kring BB36.
 
Topp