• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

alex_c

Cartier
2-Faktor
Bra avsnitt. Kul att denna nämns i slutet. Jag som man kör den också 😁
DDC91949-B4C0-4663-B230-14E1EA462F20.jpeg
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
För övrigt saknar jag @Cosmo i denna tråd efter avsnittet, han brukar vara snabb att kommentera modeinslagen?!? Är det för att han är ute och köper frottéplagg och byxor med bröstvårtehög midja och frontveck tro? 🤩
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
@Knutte75
Bästa t-shirts som både skall användas som plagg men också under skjorta?
Vad kör du med?
Jag är ständigt på jakt efter EN t-shirt som uppfyller båda de krav du sätter upp, men har insett att det är svårt. En t-shirt (utan tryck helst) som man vill ha "on its own" så att säga vill man ju gärna ska vara lite tjockare, lite "matigare" medan en t-shirt som ska bäras under skjorta gärna får vara lite tunnare... Svår balansgång. Jag använder bara t-shirt under en uppknäppt fritidsskjorta eller som "svettskydd" under en knäppt dresskjorta med slips/dylikt, och har stora svårigheter med den lite amerikanska stilen att låta t-shirten synas under en dresskjorta med översta knappen uppknäppt. Men var och en gör som de vill såklart :cool: I alla fall så tycker jag Fred Perry gör bra och cleana t-shirts att ha "för sig själv", en liten krans på bröstet funkar. Som undertröja jobbar jag just nu med Lager 157 (!) och deras "De-luxe t-shirts" med elastan i. Kostar typ ingenting, finns i många bra färger, och framförallt tajta och fina crew-necks, även v-necks finns och är ok. De går (med ett nödrop) att ha utan något mer, särskilt de färgade, de vita är något genomskinliga, typ. Jag har även ett par Levi's som säljs i 2-pack med rund hals som är bra, om än något tjocka för att ha under skjorta, men så är jag också extremt känslig för värme :) Hur tänker du själv?
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kul, instämmer. Riktigt bra! Skulle vara kul om ni körde något avsnitt (gärna med gäster) om lite klockor som kommit och gått där ni jämför fördommar innan köp kontra känslan efter att ha köpt och ägt.
Vi har ju behandlat detta om än i ett lite annat format i avsnittet "Panta Rei" - har du kollat in det? Men jag fattar vad du menar. Kan bli bra dynamik om man är några stycken också. Vi tar det med oss!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag är ständigt på jakt efter EN t-shirt som uppfyller båda de krav du sätter upp, men har insett att det är svårt. En t-shirt (utan tryck helst) som man vill ha "on its own" så att säga vill man ju gärna ska vara lite tjockare, lite "matigare" medan en t-shirt som ska bäras under skjorta gärna får vara lite tunnare... Svår balansgång. Jag använder bara t-shirt under en uppknäppt fritidsskjorta eller som "svettskydd" under en knäppt dresskjorta med slips/dylikt, och har stora svårigheter med den lite amerikanska stilen att låta t-shirten synas under en dresskjorta med översta knappen uppknäppt. Men var och en gör som de vill såklart :cool: I alla fall så tycker jag Fred Perry gör bra och cleana t-shirts att ha "för sig själv", en liten krans på bröstet funkar. Som undertröja jobbar jag just nu med Lager 157 (!) och deras "De-luxe t-shirts" med elastan i. Kostar typ ingenting, finns i många bra färger, och framförallt tajta och fina crew-necks, även v-necks finns och är ok. De går (med ett nödrop) att ha utan något mer, särskilt de färgade, de vita är något genomskinliga, typ. Jag har även ett par Levi's som säljs i 2-pack med rund hals som är bra, om än något tjocka för att ha under skjorta, men så är jag också extremt känslig för värme :) Hur tänker du själv?
Beror på vad du ska använda den till och säsong. Linne tisha på sommaren är fantastiskt. Bra alternativ vid svalare sommarkvällar där en tröja och vanlig bomulls t-shirt blir för varmt. Kör ofta den kombon även på längre flygningar.

En vanlig men mer premium vit eller grå modell kan du hitta hos sunspel. Vansinnigt sköna.

Vi har ju behandlat detta om än i ett lite annat format i avsnittet "Panta Rei" - har du kollat in det?
Lyssnat men förträngt. Kanske får lyssna om 😉
 

DonnieK

Omega
Jag är ständigt på jakt efter EN t-shirt som uppfyller båda de krav du sätter upp, men har insett att det är svårt. En t-shirt (utan tryck helst) som man vill ha "on its own" så att säga vill man ju gärna ska vara lite tjockare, lite "matigare" medan en t-shirt som ska bäras under skjorta gärna får vara lite tunnare... Svår balansgång. Jag använder bara t-shirt under en uppknäppt fritidsskjorta eller som "svettskydd" under en knäppt dresskjorta med slips/dylikt, och har stora svårigheter med den lite amerikanska stilen att låta t-shirten synas under en dresskjorta med översta knappen uppknäppt. Men var och en gör som de vill såklart :cool: I alla fall så tycker jag Fred Perry gör bra och cleana t-shirts att ha "för sig själv", en liten krans på bröstet funkar. Som undertröja jobbar jag just nu med Lager 157 (!) och deras "De-luxe t-shirts" med elastan i. Kostar typ ingenting, finns i många bra färger, och framförallt tajta och fina crew-necks, även v-necks finns och är ok. De går (med ett nödrop) att ha utan något mer, särskilt de färgade, de vita är något genomskinliga, typ. Jag har även ett par Levi's som säljs i 2-pack med rund hals som är bra, om än något tjocka för att ha under skjorta, men så är jag också extremt känslig för värme :) Hur tänker du själv?
Tack för utförligt svar, skall testa Lager tröjorna👍
Köpte på Dressman då de rekommenderade deras t-shirts att ha under skjorta, tog två tvättar så var kragen helt slapp och T-shirt oanvändbar. Sånt gillar jag inte och har hittills som sagt inte hittat något bra.
Tack igen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Vi har ju behandlat detta om än i ett lite annat format i avsnittet "Panta Rei" - har du kollat in det? Men jag fattar vad du menar. Kan bli bra dynamik om man är några stycken också. Vi tar det med oss!
Har lyssnat nu, bra avsnitt. Hade ju varit kul om ni båda nu går all in på varsin Cartier och om ni lyssnade ordentligt på "pappa Yonsson" så är kvartsverk helt OK. 😉
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag är ständigt på jakt efter EN t-shirt som uppfyller båda de krav du sätter upp, men har insett att det är svårt. En t-shirt (utan tryck helst) som man vill ha "on its own" så att säga vill man ju gärna ska vara lite tjockare, lite "matigare" medan en t-shirt som ska bäras under skjorta gärna får vara lite tunnare... Svår balansgång. Jag använder bara t-shirt under en uppknäppt fritidsskjorta eller som "svettskydd" under en knäppt dresskjorta med slips/dylikt, och har stora svårigheter med den lite amerikanska stilen att låta t-shirten synas under en dresskjorta med översta knappen uppknäppt. Men var och en gör som de vill såklart :cool: I alla fall så tycker jag Fred Perry gör bra och cleana t-shirts att ha "för sig själv", en liten krans på bröstet funkar. Som undertröja jobbar jag just nu med Lager 157 (!) och deras "De-luxe t-shirts" med elastan i. Kostar typ ingenting, finns i många bra färger, och framförallt tajta och fina crew-necks, även v-necks finns och är ok. De går (med ett nödrop) att ha utan något mer, särskilt de färgade, de vita är något genomskinliga, typ. Jag har även ett par Levi's som säljs i 2-pack med rund hals som är bra, om än något tjocka för att ha under skjorta, men så är jag också extremt känslig för värme :) Hur tänker du själv?

Köpte på Dressman då de rekommenderade deras t-shirts att ha under skjorta, tog två tvättar så var kragen helt slapp och T-shirt oanvändbar. Sånt gillar jag inte och har hittills som sagt inte hittat något bra.
Tack igen.
Bread and boxer har bra t-shirts, finns i både tunnare och grövre material. ( inte för att jag någonsin skulle ha t-shirt under skjorta 😱)
 
Topp