StrawberryFields
Sir Notalot
Ja, det är det. Det är också definitivt för lite för en ny.Är 30 dagar för lite för en begagnad klocka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det är det. Det är också definitivt för lite för en ny.Är 30 dagar för lite för en begagnad klocka?
Många säljare på chrono ger ju 6 eller 12 månaderÄr 30 dagar för lite för en begagnad klocka?
Ja, det är det. Det är också definitivt för lite för en ny.
Många säljare på chrono ger ju 6 eller 12 månader
Svartlistad i min bok. Kommit i kontakt med två ur från herrn och båda var fulmeckade med amatörmässigt utförd taveltvätt med tillhörande repor och verk som var felihopsatta. Tillfällighet och otur? Han nekar och detta har redan varit uppe för diskussion men ville nämna det igen.
En bekant till mig köpte en äldre Rolex datejust från Urverket.....samma historia. Tavlan var tvättad eller "after-market" och verket var ihopsatt från olika modeller? Bergströms ville INTE röra klockan. Trist att sånt händer.
Hej igen.
Vi erbjuder 30 dagars garanti på begagnade klockor som inte längre omfattas av tillverkarens garantier. Så om man köper en ny/oanvänd klocka så har man självklart längre garanti, oftast 24 månader från det att den togs ut hos AD. På vissa modeller lämnar tillverkarna ännu längre garantier.
Detta är ett litet familjeföretag och vi försöker alltid vara schysta och flexibla mot kunders önskemål och synpunkter, självklart strävar vi alltid efter att ha en 100% nöjd köpare!
Hej igen.
Vi erbjuder 30 dagars garanti på begagnade klockor som inte längre omfattas av tillverkarens garantier. Så om man köper en ny/oanvänd klocka så har man självklart längre garanti, oftast 24 månader från det att den togs ut hos AD. På vissa modeller lämnar tillverkarna ännu längre garantier.
Detta är ett litet familjeföretag och vi försöker alltid vara schysta och flexibla mot kunders önskemål och synpunkter, självklart strävar vi alltid efter att ha en 100% nöjd köpare!
De garantier som våra varor har sträcker sig utöver den lagstadgade reklamationsrätten.
Saxar återigen in konsumentköplagen, läs de sista två raderna.
https://lagen.nu/1990:932#R21
23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid. I fall som avses i 1 § andra stycket kan meddelande om felet i stället lämnas till näringsidkaren.
Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom.
Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse. Lag (2005:62).
Den lagstadgade reklamationsrätten är 3 år. Ni ger 30 dagars garanti, vilket i sig är bra. Men säg inte att era garantier sträcker sig över reklamationsrätten.
Ni skriver oftast skit om alla företagare fast ni har inte handlat från dem , jag undrar varför ??
Ni köper inget och ni vill inte nån säljer nåt !!!!
ni skriver skit om Dr Watch , urverket , Hedens Guld AB , Jälmers Ur ,MyWatch Sweden mmmm alla konstigta och ni är helt normala helt perfekta !!!
jag tycker att in ska skriva nånting bra ställa att ni sätter har och bara skriver skit och fel , ni måst alltid hitta fel om inte på klockan ni hittar fel på företaget .
INGEN PERFEKT .
Tack
Ni skriver oftast skit om alla företagare fast ni har inte handlat från dem , jag undrar varför ??
ni skriver skit om Dr Watch , urverket , Hedens Guld AB , Jälmers Ur ,MyWatch Sweden mmmm alla konstigta och ni är helt normala helt perfekta !!!
jag tycker att in ska skriva nånting bra ställa att ni sätter har och bara skriver skit och fel , ni måst alltid hitta fel om inte på klockan ni hittar fel på företaget .
INGEN PERFEKT .
Tack
Du glömde Rob Engström AB.
INGEN PERFEKT .
Tack
Hej
Någon som handlat via Urverket.nu?
Funkar? Seriöst?
Referens?
Tack
Har handlat en Baume Mercier Riviera där för några år sen, och det var hur seriöst och bra som helst. De skickade klockan innan betalning till och med, och fakturan skickades mailledes.
INGEN PERFEKT .
Tack
det måste finns fel på dig klockor skada HAHAHAHAH