• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Tack för att "okejat" att jag kör på med Omegan på vänster hand och Regal på höger hand... Omegan är INTE nöjd över att behöva dela ramljuset med Regal :mad:
lS0NQeUnQEKotzlMKPG7mw.jpg
Kör regalen på fotleden.

Lite fotboja över det hela;)

Just nu är jag väldigt lockad att betala till BCF och bli fri..
Är också inne på att sälja allt och börja om med en vit Explorer II..
Skall sova på saken tror jag.
Börjar också bli uttråkad. Senast nu efter att jag diskat blev jag sugen på klockbyte.

Men ska göra mitt bästa för att hålla ut.

Hade en sådan och det är den perfekta owg!! Hoppas Rolex släpper en sådan ny 40mm istället för 42mm
Jag är helt såld på den nya refen, älskar kombinationen orange och vit tavla.
Ja, synd att den är 42mm men den är inte jättetjock som min Panna och Rolex är ju lättflippat. Har i vilket fall varit sugen på en i två år, men den har känts för dyr. We'll see.

Ja precis @Pete11.

Tittade till samlingen. Såg att 2 vintage ska säljas. Rullar egentligen på 3 klockor som används frekvent och har ytterligare 3 som används sällan.

Hur fasen folk kan vara OWG på riktigt förstår jag inte alls dock!

Är rätt nöjd med några frekventa favoriter och några som man mest samlar på.

Ja precis @Pete11.

Tittade till samlingen. Såg att 2 vintage ska säljas. Rullar egentligen på 3 klockor som används frekvent och har ytterligare 3 som används sällan.

Hur fasen folk kan vara OWG på riktigt förstår jag inte alls dock!

Är rätt nöjd med några frekventa favoriter och några som man mest samlar på.
Jag tänker så här:
Ett par ur som funkar lite när som, men kanske är lite dyrare. Exp II och datejust en GS Eller något mer exotiskt som en Tank, Santos eller Reverso.
Några "billigare" ur som kanske roteras in/ut för att det är kul att testa saker.

Som det är nu har jag maxat, eller egentligen övertrasserat min klockbudget och kan inte med gott samvete köpa en billig Casio ens.
Something's gotta give. Det blir lika tråkigt som att vara OWG om man är fast med vad man vsr.

Avstämning vecka 1
nu har utmaningen pågått i en vecka och vi har endast 7 (av 56) deltagare som fallit bort. Jag hade nog trott att det skulle vara fler som tröttnade i början.

Det är jätteroligt att se hur vissa av oss kämpar för att motstå frestelsen att få byta klocka. Att Jag och några till har lagt ut våra OWG-Klockor till försäljning visar hur svårt det kan vara att bryta invanda mönster.

Veckans insats måste ända vara @donpasta som för att hålla sig kvar i tävlingen har växlat över till straffklockan Regal under tiden OWG-klockan var på reparation.

emyk5zlesx2xcjj1t3gkng-jpg.1056936

Lägger in alla kvaravarande i Utmaningen som påminnelse och avstämning;

@AdmAndrssn - Bulgari Diagono chrono
@Airman - Glycine Airman
@B Wooster - Swatch
@Bagarebergstrom Rolex DateJust
@Berns - Rolex DateJust 16200
@Big_Freeze - Rolex Explorer I 114270
@bvb - Longines
@Case - Seiko
@Chuck - Casio F91w
@Como - Rolex Submariner 116610LN
@David - Rolex Submariner 116619LB
@DEGAL - Seiko SBDX017 MM300
@Erik Z - Tudor BB58
@F32 - Casio G-shock
@fiblarn - Tudor Black Bay 36
@FilipF - Omega Speedmaster 9300
@frere - Omega Speedmaster 145.022
@Hangarhunden - Rolex DateJust
@Heinrich.a - Swatch
@JSI - Rolex OQ 17000
@Kanadicken - Armida
@Kleiz - Rolex Explorer I 214270 mk2
@Kn00d - Panerai - PAM1320
@kripe001 - Casio G-Shock dw5600
@krosjo - Rolex Submariner 114060
@Löjtnant Svensson - Zenith chronomaster
@Man - Oris Aquis
@Margarinkungen - JLC Reverso Classic
@MasterChief - Seiko Alpinist
@Meckregg - Swatch PNO100
@mrBlade - Raketa
@MrDatejust Rolex DateJust
@MrRolex - Rolex GMT Master II 116710BLNR
@N.M.O - Omega Aqua Terra 8500
@nenolas73 - IWC 3706-01
@NiklasF - GS sbgn003
@Nissenutz - GS sbgn003
@Pete11 - Panerai PAM111
@Rey - Panerai PAM422
@-RI- - Omega Speedmaster 3570.50.00
@PtrkLndhlm - Sjöö Sandström Worldtimer
@RobertD - Casio G-shock
@Rossi - Tissot "Romanov"
@Sebben89 - Breitling Skyracer
@sjökvist - Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer
@StarMan - Rolex Day-date 18038
@The lord - IWC Aquatimer No1
@thewallin - Rolex Daytona 116519LN
@WHU - Blancpain Fifty Fathoms

En vecka avklarad, tre kvar. Skönt att ha fredagsklockan idag. Ärligt så är jag lite orolig för hur bra det har gått de senaste dagarna för mig. Känner inget jättesug att byta klocka men jag spenderar minst lika mycket tid på forumet som förut. Tar det som ett tecken att jag valt rätt klocka och att jag fortsatt har ett klockintresse kvar. Måste säga att den här tråden är väldigt lyckad också, kul att dela erfarenheter med andra i samma svåra (?) sits. Trevlig fredag på er!
20190308_064132.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp