• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Där bröt jag min OWG-insats :arghh: orkade inte längre. Får sätta in en slant till BCF. Kämpa på ni andra :) ni gör det bra!
IMG_20190313_135052.jpg

Åh va fint med nytt på handleden!
Du är härmed friskförklarad!

Det är inte jobbigt att ta på sig denna. Men nu har man börjat tänka på dom andra klockorna i samlingen ordentligt..
Men nu är det en dag med kneg framför sig. Där slår swatchen allt annat. Den är så tunn så att den aldrig slår i något. Sedan är plasten att föredra så man inte skadar varorna man arbetar med :)
IMG_20190314_060744.jpg

Nu börjar det bli jobbigt. Igår var jag spyless på DDn och så kom jag på att vi ska och åka skidor nästa helg. Överväger seriöst att hoppa av då. Tur jag lovat 100 kr/dag + 500 kr annars hade jag nog hoppat av redan nu i helgen.
20190314_070502.jpg

Kul utmaning. Jag är med. Har funnit ett lugn på senare tid då jag insett att så länge man har en klocka man trivs med är det man upplever när man bär klockan som gör att man får emotionellt band till den. Hämtade ut en Tissot "Romanov" mars -18, nu februari-19, efter att ha svinat runt på fyra kontinenter är vi dödspolare...
20180702_103944.jpg

owg-polisen sover aldrig

Jag scannar alla trådar dagligen bara för att ha koll på alla owg:are. Det är ett heltidsjobb. Har tagit ut all min semester nu i Mars för att kunna hålla ihop utmaningen. Ingen ska tro att det här bara är en hobby! Det här är ju på riktigt.
... Jag kanske håller på att tappa greppeto_O:bawling::dead::doctor:
Hahaha jag beundrar verkligen din hängivenhet till detta! ;):cigar:

Jag scannar alla trådar dagligen bara för att ha koll på alla owg:are. Det är ett heltidsjobb. Har tagit ut all min semester nu i Mars för att kunna hålla ihop utmaningen. Ingen ska tro att det här bara är en hobby! Det här är ju på riktigt.
... Jag kanske håller på att tappa greppeto_O:bawling::dead::doctor:
Skönt att höra att vi är några som tar det här seriöst. :)

Ja, man kastas ju mellan uppgivenhet och likgiltighet och kortare stunder av tillfredsställelse.
Jag har ju sålt två klockor under denna utmaning, fick en Shogun i inbyte så nu ligger jag på 3 st men jag får ju inte bära den :(
Jag har dock satt upp en belöning för mig själv i slutet av månaden som visserligen inte är villkorad men som kommer kännas så mycket sötare om jag klarat månaden ut..
IMG_20190303_072355.jpg

Nu börjar det bli jobbigt. Igår var jag spyless på DDn och så kom jag på att vi ska och åka skidor nästa helg. Överväger seriöst att hoppa av då. Tur jag lovat 100 kr/dag + 500 kr annars hade jag nog hoppat av redan nu i helgen.
20190314_070502.jpg
Klart den ska få åka skidor! Den är ju inte bara praktisk och snygg i solljus på fjället, utan dessutom en skönt stekig after-ski-klocka!

Tillbaka
Topp