• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Como

Cartier
Sådärja. En månad. Inga större problem tycker jag, hade till och med Suben på igår också.

Idag blev det ett byte dock!

C6F46B61-480A-4B9F-97E8-13DF8EFA969E.jpeg
 

urkronan

Omega
Ett par dagar sent drar jag av mig BB36 för ett byte mot trotjänaren Certina DS. Slås direkt av den mycket tunnare profilen, BB36an har en del höjd trotts allt. Blir påtagligt när man haft klockan länge på handleden och sen gör ett byte till en tunnare quartz. Certinan känns storleksmässigt ungefär samma fast den är 38mm.

Tackar för en härlig trådstart, hoppas följa detta nästa år @Berns (vi får se angående medverkande ;))
20190404_213821.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ni som var med ända in i kaklet, påverkade en och samma klocka på armen även tiden ni spenderade på KS? Och in sådan fall i vilken riktning?
Jag blev mer aktiv, men jag sökte också efter en Explorer II och blev lite manisk ett tag. Sen när utmaningen slutförts och jag dessutom hade flyt med att hitta den där Explorern så växlade jag ner lite.
Generellt var utmaningen positiv, jag reflekterade mer kring klockägande och vad jag värdesätter i en klocka. Leker emellanåt med tanken att sälja allt, köpa typ en Reverso och sen känna efter.
Vi får se.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Ni som var med ända in i kaklet, påverkade en och samma klocka på armen även tiden ni spenderade på KS? Och in sådan fall i vilken riktning?
Jag tyckte vi hade roligt. En tråd som lyckades hålla en raktigenom positiv ton och stark gruppkänsla.
Vi kunde beklaga oss om saker som ingen utanför klockgemenskapen skulle förstå. Och skratta åt oss själva.
Själv började jag fundera på mekanismen bakom klocksamlande. Vad är det som driver mig? Är det samma för andra? Varför är man aldrig nöjd? Osv...
Jag la nog mer tid på KS under owg-månaden.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ni som var med ända in i kaklet, påverkade en och samma klocka på armen även tiden ni spenderade på KS? Och in sådan fall i vilken riktning?
Spenderade ungefär lika mycket tid på forumet som annars men hängde mer i den här tråden och mindre i vissa andra.
Jag tyckte vi hade roligt. En tråd som lyckades hålla en raktigenom positiv ton och stark gruppkänsla.
Vi kunde beklaga oss om saker som ingen utanför klockgemenskapen skulle förstå. Och skratta åt oss själva.
Själv började jag fundera på mekanismen bakom klocksamlande. Vad är det som driver mig? Är det samma för andra? Varför är man aldrig nöjd? Osv...
Jag la nog mer tid på KS under owg-månaden.
Håller fullständigt med. Grym gemenskap och väldigt rolig tråd att följa. Ångrar inte att jag gick med. :)
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Ni som var med ända in i kaklet, påverkade en och samma klocka på armen även tiden ni spenderade på KS? Och in sådan fall i vilken riktning?
Fantastisk tråd! Bra stämning och gemenskap, väldigt lite tjaffs och tydlig topic som inte urartade. Idag är första gången på över en vecka jag kollar ks. Känner såhär efter lite tid borta att det är ganska få trådar i linje med mitt intresse tyvärr. Kommer garanterat stanna och läsa en del men många diskussioner lämnar jag åt andra :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Det konstigaste hände just ..
Jag fick ett sug av Owgmarch... Började kolla kalendern och räkna hur lång tid det var kvar till nästa... Och detta i samband som jag märkte att batteriet i owg-swatchen tagit slut...
Någon annan som fått ett sug av Owgmarch efter att det slutat?
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir nog ingen fler OWG March för min del. Vill ha möjlighet att byta klocka när jag känner för det. Däremot ångrar jag inte att jag deltog. Sen dess har jag skurit ner samlingen något och byter inte klocka riktigt lika ofta längre. Håller med om att det är skönt ibland att slippa fundera över klockval.

Min OWG March klocka är såld förresten.
 
Topp