• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

25
20200325_091909.jpg
Promenad " yttervarv" på Djurgården och Nackamasten i bakgrunden.//;)

Å nej vad trist... verkligen :p

Nä faktiskt, du har kämpat på jäkligt bra, trist att falla på upploppet :(

Ja verkligen! Får välja en mer tillförlitlig klocka nästa år :)

Slog du tillräckligt hårt på den, innan du gav upp ?

Jag vevade runt den samtidigt som jag lyssnade på låten @Margarinkungen valde i avsnittet med Urbildningsradion. Hände inget :(

Här är straffet, utöver lavetten då.
Screenshot_20200325-145536_Chrome.jpg

AJ! Gött att jag redan sitter på dass då :bag:

För att tipsa alla om off-topic saken som kommit i tråden... Om man söker en fin penna, som alltid fungerar,
ZKc0sl9yOdU0YgzVgX7kVtl2Wx_pm0cT3HDTS96gryNjV_B3T3tICCCAeYcYo8pZvQq9Stsu1iLcw2tiXHMFZQsBdjoNxMDip7Cj_zteGMZP1bOBoGil7eD9g1at2MKtmwAKlL9T07p62hY
Ballograf epoca... en svensk klassiker från göteborg. Finns inget bättre. Eller jo. Men nej. 15-40kr beroende på vart man köper och hur många... mässingspendel som skriker kvalite. Har jag även nämnt att den är ifrån sverige och har jag nämnt att den har arkivbläck?

Nja, det är såklart så att det är ingen magisk kur som skapar perfekt koncentration och karaktär. Ett känt lab experiment testade just detta genom att ge en del av deltagarna datorer, och en del anteckningsblock där de efteråt fick göra samma prov. Experimentet kunde visa kausalt samband mellan provresultaten och att föra anteckningar för hand kontra dator, där de som gjorde det med anteckningsblock hade i genomsnitt förväntade högre resultat :)
Det går säkert att belägga motsatsen också. Iaf om deltagarna har min handstil. Jag man inte längre läsa vad jag själv har skrivit så i mitt fall KAN det inte stämma :D. Dock stämmer det att vi nu har mindre än en vecka kvar till klockbyte! Från denna
15851551423432087325655042723966.jpg
till denna:
IMG_20190824_170557.jpg

För att tipsa alla om off-topic saken som kommit i tråden... Om man söker en fin penna, som alltid fungerar,
ZKc0sl9yOdU0YgzVgX7kVtl2Wx_pm0cT3HDTS96gryNjV_B3T3tICCCAeYcYo8pZvQq9Stsu1iLcw2tiXHMFZQsBdjoNxMDip7Cj_zteGMZP1bOBoGil7eD9g1at2MKtmwAKlL9T07p62hY
Ballograf epoca... en svensk klassiker från göteborg. Finns inget bättre. Eller jo. Men nej. 15-40kr beroende på vart man köper och hur många... mässingspendel som skriker kvalite. Har jag även nämnt att den är ifrån sverige och har jag nämnt att den har arkivbläck?
Mäh, nu vill jag ju ha en sån där också!
”Tillhör statsverket” :D

9496eae01a0114868c1de0389d1ae491.png

Då min OWG klocka kommer bli såld imorgon så väljer jag att avbryta :blackeye: Vågar inte riskera någon ding eller repa då den klarat sig så bra resten av månaden. Skulle ju bara vara typiskt och irriterande :confused:
Har kommit till någorlunda insikt hur klock intresset ska te sig för mig i framtiden. Och det var det jag hade i åtanke när jag gick med på detta dåraktiga beteende :p
Nu sitter en av mina allra käraste på handleden igen :) Och med ett nytt armband som jag inte ens fått testa :p
IMG_20200325_175804.jpg

Tillbaka
Topp