Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lamy och Rolex......... Usch.... Ena gör prisvärda saker andra gör stålsport... Besviken på din jämförelse.Hulken fick Lamy 2000 medium nib som penna.
Lamy är typ rolex, tänker jag. PELIKAN är väl AP eller JLC
MB blir väl Rolex om jag förstått det hela rätt?Lamy och Rolex......... Usch.... Ena gör prisvärda saker andra gör stålsport... Besviken på din jämförelse.
Bortse från priset och betänk funktionenLamy och Rolex......... Usch.... Ena gör prisvärda saker andra gör stålsport... Besviken på din jämförelse.
Nä, montblanc funkar ju inte. Då kan dom inte vara rolex. Rolex funkar alltid, alltidMB blir väl Rolex om jag förstått det hela rätt?
Då gillar jag din jämförelse... Problemet är att Rolex är så mycket mer än bara klocka... Men absolut, lamy skit bra.Bortse från priset och betänk funktionen
Här råder väl en delad skola... Jag håller med MB = status. Rolex = status.MB blir väl Rolex om jag förstått det hela rätt?
Nä, montblanc funkar ju inte. Då kan dom inte vara rolex. Rolex funkar alltid, alltid
För att hålla oss någorlunda on-topic, expyn klarar OWG utmaningen galant! Bara några dagar kvar.Då gillar jag din jämförelse... Problemet är att Rolex är så mycket mer än bara klocka... Men absolut, lamy skit bra.
Inte jag heller, men jag tror det är något man använder när man skriverFör att hålla oss någorlunda on-topic, expyn klarar OWG utmaningen galant! Bara några dagar kvar.
Nu kan jag uppenbarligen inte så mycket om pennor men gillar båda
Har man väl vant sig att skriva med en penna som har lite tyngd finns det inte längre någon återvändo, bläck på handen eller ej.
Finns väl lefty-reservoar-pennor,
Ööh förlåt!För att hålla oss någorlunda on-topic, expyn klarar OWG utmaningen galant! Bara några dagar kvar.
Nu kan jag uppenbarligen inte så mycket om pennor men gillar båda
Det där är en bra färg och ett fantastiskt bläck tycker jag, kör det i min Pelikan, precis det där!Detta år var enkelt jämfört mot förra...
Underbar färg, bläck egenskaperna är också top-notch. Förstår att det är en grym combo i Pelikanen. Lite avis på den kombinationenDet där är en bra färg och ett fantastiskt bläck tycker jag, kör det i min Pelikan, precis det där!
Alla kan gå hem. Min Cross Fonderie 47 är bäst.Underbar färg, bläck egenskaperna är också top-notch. Förstår att det är en grym combo i Pelikanen. Lite avis på den kombinationen
Vem använder penna öht? På notisar kanske men även dom funkar ju bra i datorn. Numera är det ju helt accepterat med dator/platta i möten o vem vill skriva allt två gånger? Även om pennan är fin. Helt meningslös accessoar i min värld....Tur att vi är olika!Har aldrig förstått fascinationen för pennor, kanske har att göra med att jag är vänsterhänt och det bara blir kladdigt när jag skriver
Vem använder penna öht? På notisar kanske men även dom funkar ju bra i datorn. Numera är det ju helt accepterat med dator/platta i möten o vem vill skriva allt två gånger? Även om pennan är fin. Helt meningslös accessoar i min värld....Tur att vi är olika!
Vetenskapligt bevisat till och med, att man lär sig bättre genom att skriva ner förhand. Och att dator/padda/mobil stör behöver man väl ingen vetenskaplig undersökning för att förstå egentligen, men de finns och de bekräftar det.Beror lite på vad för möte det gäller. Om jag ska lyssna och ta in information så brukar jag ta med mig papper och penna och skriva ner saker. Märkt att jag lättare fokuserar om jag inte har datorn med mig
Den diskussionen kan vi ta en annan gång...Alla kan gå hem. Min Cross Fonderie 47 är bäst.
Som studerande så är det i princip dagligen... men absolut kan du tycka att det är en accessoarVem använder penna öht? På notisar kanske men även dom funkar ju bra i datorn. Numera är det ju helt accepterat med dator/platta i möten o vem vill skriva allt två gånger? Även om pennan är fin. Helt meningslös accessoar i min värld....Tur att vi är olika!