• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

25
20200325_091909.jpg

Vetenskapligt bevisat till och med, att man lär sig bättre genom att skriva ner förhand. Och att dator/padda/mobil stör behöver man väl ingen vetenskaplig undersökning för att förstå egentligen, men de finns och de bekräftar det.
Det där beror nog mer på hur man använder grejerna. Sitter man med block o penna o ritar gubbar o träd under mötet är det ju lika störande som att folk mailar under mötet. Handlar bara om disciplin o vana att jobba modernt. Numera finns nästan alltid någon med på Teams el dyl på väggskärm o då är ju frågan om dator eller penna lite obsolet.

Ööh förlåt!

- Grattis!!! Bra val! Funkar den blåa?
752867FD-F047-4FA0-B95B-E14AB0102BBB.jpeg
här i Castellet är det kaffe i morgonrocken just nu, ska skriva några sidor idag, men har inte kommit i rätt mode ännu, vill även passa på att påminna om att köpa pennor, dom tillverkas ju inte i svedala och riskerar ta slut!! Så bunkra pennor vänner....
Jotack den funkar! Än så länge...? Man blir lite nervös :D:banghead:

Det där beror nog mer på hur man använder grejerna. Sitter man med block o penna o ritar gubbar o träd under mötet är det ju lika störande som att folk mailar under mötet. Handlar bara om disciplin o vana att jobba modernt. Numera finns nästan alltid någon med på Teams el dyl på väggskärm o då är ju frågan om dator eller penna lite obsolet.
Nja, det är såklart så att det är ingen magisk kur som skapar perfekt koncentration och karaktär. Ett känt lab experiment testade just detta genom att ge en del av deltagarna datorer, och en del anteckningsblock där de efteråt fick göra samma prov. Experimentet kunde visa kausalt samband mellan provresultaten och att föra anteckningar för hand kontra dator, där de som gjorde det med anteckningsblock hade i genomsnitt förväntade högre resultat :)

Yeah right. Vi VET vad det är man sitter och klottrar. Det är INTE ’gubbar och träd’. :D

Jag gör både ock, klottrar vid ointressanta delar och antecknar när det behövs :angel:

Nej nu funderar jag snart på att sk”ta i det här, häromdagen hade jag glömt att ta på mig klockan på morgonen, det kom jag på när jag kom ut bilen. Jag valde att INTE låsa upp dörren, larma av huset och ta på mig klockan.
Jag bara körde till jobbet
TRIST
Med vänlig hälsning,
Ola G
1DDFF55B-24CE-468F-9F3C-B96BC33DB7B7.jpeg

Bra surr om pennor på senaste, bara för det kände jag mig tvungen att beställa en ”riktig” penna.
Elr ja, en Space Pen Bullet är kanske hårfint men kul att ha i fickan istf diverse reklampennor som säger upp sig i tid och framförallt otid! :)
Hittade en kul jubileumsmodell i UK :D
558B4B9B-C43D-44B5-9205-6A21A1F94720.jpeg

Bra surr om pennor på senaste, bara för det kände jag mig tvungen att beställa en ”riktig” penna.
Elr ja, en Space Pen Bullet är kanske hårfint men kul att ha i fickan istf diverse reklampennor som säger upp sig i tid och framförallt otid! :)
Hittade en kul jubileumsmodell i UK :D
558B4B9B-C43D-44B5-9205-6A21A1F94720.jpeg
Tyckte också om pratat om att de pratade om pennor, och har i flera år tänkt tanken på att köpa mig en, men alltid samma slutsats.
Skriver man som ett arsle så ska man inte ha en fin penna, så jag får nöja mig med reklampennor.

Tillbaka
Topp