S
Staafen
Guest
Hahahahaha!Äktenskapslöftet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahahahaha!Äktenskapslöftet
Hehe.. Det sistnämnda kan bli svårt, jag vet.. Funderade en stund på om det är rimligt, men sen tänkte jag på syftet med utmaningen och insåg att punkt 2 i min lista nästan kräver det.Jag är på! Bortsett från att endast följa denna tråd.
Alltså om man skulle se detta ur en vanlig persons perspektiv som har en klocka bara, så är det ju inte en omöjlighet att denne skulle gå in på en affär medans man är på en resa och provar lite. Så länge man inte kliver ut ur butiken med annat på. Och skulle man köpa nytt får man glatt vänta men skulle man resa så tycker JAG att man bör iallafall få prova i butik, vissa kanske reser 50 mil+ och bara har ett fåtal chanser per år att testa/kolla.
@Berns, går det att lägga till en omröstning gällande detta? Dvs åka det vara ok att testa klockor eller ej. Känns som att vi måste nå ett beslut ikväll. Jag är kluven!Håller helt med. En ”vanlig” person som glatt ovetandes är OWG kan ju gå in i en butik för att prova en klocka. Jag tycker det bör vara ok här också.
@Berns, går det att lägga till en omröstning gällande detta? Dvs åka det vara ok att testa klockor eller ej. Känns som att vi måste nå ett beslut ikväll! Jag är kluven!
Det är ju lite härligt att ha något att vänta på, så kan jag känna iaf. Vad är det för skoj du har på ingång?Nu är det ju helt upp till var man hur man själv väljer att göra. Man kan ju faktiskt testa i smyg. Är väl mer huruvida man känner att man lurar sig själv eller ej.
En OWG kan ju faktiskt tycka det är kul att testa klockor i butik. Men blir det köp får man efter det vänta med att trä den på handleden.
Tycker jag
Har ju en klocka påväg hem men den får vänta med att åka på handleden. Men nog kommer jag dra upp den och kika på den då och då
Fast detta är inte en vanlig månad för vanliga människor. Det är en vit månad för klockoholics.Håller helt med. En ”vanlig” person som glatt ovetandes är OWG kan ju gå in i en butik för att prova en klocka. Jag tycker det bör vara ok här också.
Hahaha, klockren jämförelse!Fast detta är inte en vanlig månad för vanliga människor. Det är en vit månad för klockoholics.
Jag tycker man får bestämma själv vad avhållsamhet innebär, men att planera klockprovning samtidigt som man deltar i owgmarch är som att planera in vinprovning under en vit månad.
En Tissot Sonorus alarm har bara en gammal bild på klockan.Det är ju lite härligt att ha något att vänta på, så kan jag känna iaf. Vad är det för skoj du har på ingång?
Mycket bra!En Tissot Sonorus alarm har bara en gammal bild på klockan.
Tack den har många roliga saker för sig. 34mm, blanksvart tavla och vibrerande alarm som vrids upp med ena kronanMycket bra!
Bra där, gå all in och testa allt du kommer åt.Swatchen funkade bra på rangen också. Nu över till Klockmaster Hansson för att kolla in GS 60-årsjubileum innan mars börjar.
Tavlan var riktigt trevlig tycker jag!Tack den har många roliga saker för sig. 34mm, blanksvart tavla och vibrerande alarm som vrids upp med ena kronan
Varför röd sekundvisare? Känns lite lökigt.Bra där, gå all in och testa allt du kommer åt.
Man får gärna fota och lägga ut så ofta man vill men vi vill inte konkurrera med ”dagens klocktråd ” och liknande.Ska man fota dinkan varje dag och posta eller hur är det tänkt?
Jag kan tänka mig att @Berns kommer dra alla regler/riktlinjer en extra gång ikväll.Ska man fota dinkan varje dag och posta eller hur är det tänkt?
Klart vi ska göra det i denna underbara tråd!Man får gärna fota och lägga ut så ofta man vill men vi vill inte konkurrera med ”dagens klocktråd ” och liknande.
Jag låter @Berns svara på detta men tror att vi i några tidigare inlägg kom fram till att det inte var ok. Men jag låter det vara osagt!
Tja om man vore OWG på riktigt skulle det ju inte vara konstigt att prova en annan klocka i en affär. Så för min del är det OK att tillåta det. Dock är jag helt med på den strängare tolkningen också.Jag tycker inte heller att det skall vara tillåtet.
@Berns parallell till alkohol säger det mesta
Jorå testa. Vi är snubblande nära att få ihop ett startfält på 100 personer. Vi behöver digDenna känns som en stabil owg-kandidat, men tror inte riktigt det är något för mig