• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Alltså om man skulle se detta ur en vanlig persons perspektiv som har en klocka bara, så är det ju inte en omöjlighet att denne skulle gå in på en affär medans man är på en resa och provar lite. Så länge man inte kliver ut ur butiken med annat på. Och skulle man köpa nytt får man glatt vänta men skulle man resa så tycker JAG att man bör iallafall få prova i butik, vissa kanske reser 50 mil+ och bara har ett fåtal chanser per år att testa/kolla.

Håller helt med. En ”vanlig” person som glatt ovetandes är OWG kan ju gå in i en butik för att prova en klocka. Jag tycker det bör vara ok här också.

Håller helt med. En ”vanlig” person som glatt ovetandes är OWG kan ju gå in i en butik för att prova en klocka. Jag tycker det bör vara ok här också.
@Berns, går det att lägga till en omröstning gällande detta? Dvs åka det vara ok att testa klockor eller ej. Känns som att vi måste nå ett beslut ikväll. :) Jag är kluven!

Nu är det ju helt upp till var man hur man själv väljer att göra. Man kan ju faktiskt testa i smyg. Är väl mer huruvida man känner att man lurar sig själv eller ej.

En OWG kan ju faktiskt tycka det är kul att testa klockor i butik. Men blir det köp får man efter det vänta med att trä den på handleden.

Tycker jag :)

Har ju en klocka påväg hem men den får vänta med att åka på handleden. Men nog kommer jag dra upp den och kika på den då och då

@Berns, går det att lägga till en omröstning gällande detta? Dvs åka det vara ok att testa klockor eller ej. Känns som att vi måste nå ett beslut ikväll! :) Jag är kluven!

Jag kommer inte testa några klockor själv. Men jag tycker lite synd om någon som bor i obygden och som reser under mars som inte ska få testa en klocka på tex en flygplats när tillfälle väl ges. Isf kan kanske dispens ges för just ett sådant tillfälle?

Nu är det ju helt upp till var man hur man själv väljer att göra. Man kan ju faktiskt testa i smyg. Är väl mer huruvida man känner att man lurar sig själv eller ej.

En OWG kan ju faktiskt tycka det är kul att testa klockor i butik. Men blir det köp får man efter det vänta med att trä den på handleden.

Tycker jag :)

Har ju en klocka påväg hem men den får vänta med att åka på handleden. Men nog kommer jag dra upp den och kika på den då och då
Det är ju lite härligt att ha något att vänta på, så kan jag känna iaf. Vad är det för skoj du har på ingång?

Fast detta är inte en vanlig månad för vanliga människor. Det är en vit månad för klockoholics.
Jag tycker man får bestämma själv vad avhållsamhet innebär, men att planera klockprovning samtidigt som man deltar i owgmarch är som att planera in vinprovning under en vit månad.

Fast detta är inte en vanlig månad för vanliga människor. Det är en vit månad för klockoholics.
Jag tycker man får bestämma själv vad avhållsamhet innebär, men att planera klockprovning samtidigt som man deltar i owgmarch är som att planera in vinprovning under en vit månad.
Hahaha, klockren jämförelse!

Jag är inne på ditt spår här men tycker att det ska vara tydliga riktlinjer vad som gäller för att delta, antingen är det ok eller inte. Och ärlighet är A och O, inget "testa i smyg".

Det är ju lite härligt att ha något att vänta på, så kan jag känna iaf. Vad är det för skoj du har på ingång?
En Tissot Sonorus alarm :) har bara en gammal bild på klockan.
Screenshot_20200229_095207.jpg

Här är ännu en fundering till dig @Staafen ;)
Ping @Berns

Även om jag inte räknar detta aktivitetsinstrument till armbandsur så funderar jag på om det enligt reglerna är tillåtet att dra på sig denna vid träning?

1CC82848-B46D-4DEE-AD51-766FAFDE6ACB.jpeg
Jag låter @Berns svara på detta men tror att vi i några tidigare inlägg kom fram till att det inte var ok. Men jag låter det vara osagt!

Annars har du detta smidiga verktyg med dig. :p
Screenshot_20200225-143854_Google-01.jpeg

Tillbaka
Topp