• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vad är det som händer när väl OWG drar igång?😎 Skall man posta bevis varje dag eller är det bara allmänt snack?😎😀
Som @Limeee skriver finns det inga krav på att man postar varje dag men om man kan göra det lite då och då är det trevligt. Personligen tyckte jag att förra årets OWG var jätterolig med sköna inlägg och härlig stämning. Vad säger ni andra som var med?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Som @Limeee skriver finns det inga krav på att man postar varje dag men om man kan göra det lite då och då är det trevligt. Personligen tyckte jag att förra årets OWG var jätterolig med sköna inlägg och härlig stämning. Vad säger ni andra som var med?
Håller helt med dig, nu gav ju jag upp rätt snabbt, men det var den mest underhållande tråder på KS på länge! Man fick sig många skratt från den😃 Ju fler aktiva, desto roligare blir det!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Om man lägger in en till inbetalning, får man då byta mellan dessa två?🤔😏😉
tenor.gif
 

erow

Patek
2-Faktor
Som @Limeee skriver finns det inga krav på att man postar varje dag men om man kan göra det lite då och då är det trevligt. Personligen tyckte jag att förra årets OWG var jätterolig med sköna inlägg och härlig stämning. Vad säger ni andra som var med?
Förra årets tråd var väldigt underhållande. Riktigt trevlig stämning och sen gillar jag kontrasten mellan de som har det lätt och de som kämpar sig igenom månaden 😀
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Då är jag med i självplågeriet även i år.
Screenshot_20210215-222231_Chrome.jpg

Klockvalet är ännu inte gjort. Står i nuläget mellan:

• G-SHOCK DW5600 mod DW5030-1
• Seiko 7C43-7010
• Halios Seaforth Bahama Yellow
• Vostok (P)Amphibia 170

Eloge till @Berns och @Staafen som håller i detta!
Just nu lutar det åt den senast inkomna Vostoken, Haliosen får vara bubblare. Får ta definitivt beslut under nästa vecka.
signal-2021-02-19-144134.jpg
 

Been

Patek
2-Faktor
Som @Limeee skriver finns det inga krav på att man postar varje dag men om man kan göra det lite då och då är det trevligt. Personligen tyckte jag att förra årets OWG var jätterolig med sköna inlägg och härlig stämning. Vad säger ni andra som var med?
Ja det var en mycket trevlig tråd/månad med mycket pep och positiva kommentarer inget negativt skitsnack utan bara trevligt.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Var nyfiken på grannarna i väst och deras tråd. Fann detta och det känns spontant lite slappt
9EB09559-FD66-49CC-894C-F79455B649F0.jpeg


+ Batman nämns inte så vad ska man då frukta?!

Merk: "Vi har den fulle tillit til at våre medlemmer utviser og følger reglene, sunn fornuft og opptrer ærlig".

Det er så norsk det kan få blitt og faktisk også benyttet under Koronatiltak.

tl;dr - å appellere til "sunn fornuft" i Norge - virker. ;)
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
I’m in!
Kommer krama ur 743,5 timmars bärande av denna Mudman under mars. Dvs dygnet runt utom en halvtimme kring mitten av månaden för bezel- och bandbyte. 🙂👊🏻
9D4D867B-A8BC-4A6C-B47A-5EFAC055EDD6.jpeg
Citerar mig själv och reviderar, det kom visst ett skifte till sommartid i mars också. Så 743,5 timmar är omöjligt.
743 timmar är full pott och det jag siktar mot!
Behövs det, blir det ett bezel- och bandbyte mitt i och då landar vi på 742,5 timmars bärande.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp