• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det gick snabbt till tullen sedan tog det stopp och paketet har legat där sedan 26/1. De har haft olika bortförklaringar men nu är det att det är brist på personal och Covid-19. Jag har betalat moms och tullavgift för två veckor sedan, inget nytt efter det. Sjukt detta!
För att strö extra salt i såren så beställde jag ett gummi från Everest 17/1 som skickades från UK. Jag fick det till dörren 20/1 med DHL. Dock fick jag en lavett jag inte räknat med i form av moms och tullavgift som nästan tvingade mig att lägga det på huslånet :mad:

Bandbyte till gummi
F81ED340-EAEB-40C5-AA73-81025E554366.jpeg
C651947D-B6B4-4006-9504-6E53EFEA613C.jpeg

Dag 9, sonen fyller 17 och onewatchen sitter så skönt på handleden att min enda smartklocka fick åka till en ny ägare för att frigöra lite resurser lagom till kommande månadsskiftet... Och nej, smartklockan har självklart inte kommit i närheten av handleden inför försäljningen (vill ju inte riskera en lavett) :)

IMG_3993.JPG

God morgon på er där ute! Så jävla smidigt med 3D-skrivare, jag och sambon har letat efter snygga krokar till hallen nu när vi renoverat klart men har gått bet... ja, varför inte tillverka egna i skrivaren hehe? Nu ska jag ner och starta fräsen och sedan ta mig en frukost, kanske byta band på klockan också, vem vet?
20210309_084752.jpg

Gårdagens projekt: knoppbrädor med egna mått
20210309_085318.jpg
Den är en grymt snygg klocka med ett grymt passande läder.

Senast ändrad:
För att strö extra salt i såren så beställde jag ett gummi från Everest 17/1 som skickades från UK. Jag fick det till dörren 20/1 med DHL. Dock fick jag en lavett jag inte räknat med i form av moms och tullavgift som nästan tvingade mig att lägga det på huslånet :mad:
Finns två ÅF i Sverige så kanske billigare om du beställer därifrån nästa gång...
Kan i alla fall kontakta banken innan du lägger beställningen för att diskutera huslånet

Finns två ÅF i Sverige så kanske billigare om du beställer därifrån nästa gång...
Kan i alla fall kontakta banken innan du lägger beställningen för att diskutera huslånet
Det hade garanterat blivit billigare. Va ett extremt spontanköp. Det brukar kunna bli både dom bästa och sämsta. Det går nog ingen nöd på mig. Det är nyttigt med lite läropengar ibland. Brukar försöka handla lokalt annars. Känns alltid bra att stödja lokala handlare, speciellt i dessa tider.

På danske bank kan man enkelt ansöka om att utöka huslånet via hemsidan 🤣
bra info:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp