• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aaah det blir ännu värre 😬 Jag skyller på @Lord_tito88
91AF9035-ADA8-4AD1-A14C-1FF51F5AC95A.jpeg

God morgon. Ser ut att bli en fin dag i den kungliga huvudstaden men eftermiddagen kommer bjuda på VAB. OWGM klockan känns fortfarande bra men man börjar bli nyfiken på det som ligger å väntar i lådan. Känns dock fortfarande inte svårt att hålla fingrarna borta.
7CDE50DC-186A-4438-A3AE-BCDE9F3D1DF9.jpeg

IMG_5423.jpeg

Godmorgon Tnr 160728. Idag går solen upp klockan 06:02 och ner klockan 17:51. Dagen har också blivit 5 timmar och 44 minuter längre sedan vintersolståndet och snart är det skärtorsdag ! Alltså 1 april.... Ha,re bra // :pompus: (Success is the sum of small efforts, repeated day in and day out.// Robert Collier)

Det börjar nästan bli lite jobbigt det här med OWGM nu. Inte kanske för att jag saknar att bära andra klockor, utan snarare för att jag blivit lite väl fäst vid Ploppen😅

Gick in i OWGM med en tanke om att det mest skulle bli en kul grej att få en möjlighet till att testa en annorlunda och häftig klocka. Sedan skulle den förmodligen flippas vidare för att finansiera ett köp av den nya Speedmastern med safirglas. Problemet är att Ploppen är helt jävla underbar, ärligt talat en av de skönaste klockorna jag någonsin ägt! Dessutom är den riktigt frän och något helt annorlunda, olikt allt annat jag tidigare haft i samlingen. Så frågan är nu om jag ska skita i Speedmastern och köra vidare med Ploppen, eller om den ska flippas ändå?🙄

Svårt val då jag länge planerat att jag ska köpa mig en Speedmaster till sommaren, och tyvärr tillåter budgeten bara en av dem i dagsläget. Så kommer bli ett tufft beslut.
Ploprof eller Speedmaster? Speedmaster eller Ploprof?🤯

Fasen att klockintresset ska ge en massa beslutsångest också... I dagsläget lutar det mer åt Ploppen, då en ny Speedmaster är rätt mycket lättare att få tag på, men det lär svänga både en och två gånger innan mars är över. Får fortsätta grubbla och tills dess ska jag även fortsätta njuta av alla dagar med Ploppen🤿
Sorry att jag drog iväg med ett långt inlägg, igen!!
Får bli en tråkig svartvit bild som ska symbolisera min beslutsångest🤣
C10DA27D-79E6-4214-8D16-E624BB985728.jpeg
Behåll ploppen. Tycker det är en bra mycket roligare sommarklocka (och jag har en .005 Speedy). Borde bli svårt att hitta en i liknande skick i framtiden. Förhoppningsvis har även priserna på Speedyn gått ner lite när du så småningom bestämmer dig för att byta :)

Behåll ploppen. Tycker det är en bra mycket roligare sommarklocka (och jag har en .005 Speedy). Borde bli svårt att hitta en i liknande skick i framtiden. Förhoppningsvis har även priserna på Speedyn gått ner lite när du så småningom bestämmer dig för att byta :)
Låter klokt! Blir nog till att behålla Ploppen och så får jag spara ihop till en Speedy i framtiden istället😀 Hoppas på det, borde åtminstone gå att pruta lite mer på dem då😉

Svårt val då jag länge planerat att jag ska köpa mig en Speedmaster till sommaren, och tyvärr tillåter budgeten bara en av dem i dagsläget. Så kommer bli ett tufft beslut.
Ploprof eller Speedmaster? Speedmaster eller Ploprof?🤯

Håller med tidigare kommentarer att du borde behålla ploppen eftersom den helt enkelt är coolare!

Men går ju inte att komma ifrån att en Speedmaster är rätt i alla lägen.

En Speedmaster och en Helson plopp kanske vore något? 🤔

FB_IMG_1614262621587-picsay.jpg

Årets sommarklocka är redan inköpt men nästa års blir nog en sån. Lite svårt att låta bli nu när jag blivit suktad av så många bilder på ditt original!
😅👍🏼

Screenshot_20200711_134339-picsay.jpg

Favorit i repris! 🤣

Batman är lurig. Hela tiden morot och piska... Man vet aldrig vart man har honom😱

Håller med tidigare kommentarer att du borde behålla ploppen eftersom den helt enkelt är coolare!

Men går ju inte att komma ifrån att en Speedmaster är rätt i alla lägen.

En Speedmaster och en Helson plopp kanske vore något? 🤔

FB_IMG_1614262621587-picsay.jpg

Årets sommarklocka är redan inköpt men nästa års blir nog en sån. Lite svårt att låta bli nu när jag blivit suktad av så många bilder på ditt original!
😅👍🏼

Screenshot_20200711_134339-picsay.jpg

Favorit i repris! 🤣

Den där Helson var riktigt tuff, men dock så har jag nog bestämt mig för att om jag väl ska ha en Plopp, ja då får det bli originalet😃 Men tycker verkligen du ska köra på den som sommarklocka 2022! Ett orange gummi på den där och du har en riktigt fräsch sommarklocka😉

+1 @Limeee Ploppen är unik, i positiv bemärkelse. Vilket jag inte tycker är en epitet som passar på alla klockor. :)

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp